Ἡ πρώτη ταινία στά ἀγγλικά τοῦ Ἀλμοδόβαρ

ΕΝ ΜΕΣΩ τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ ὁ καταξιωμένος Ἱσπανός δημιουργός Πέδρο Ἀλμοδόβαρ…

… γύρισε τήν πρώτη του ταινία στά ἀγγλικά, μέ τίτλο «The Human Voice (Ἡ Ἀνθρώπινη Φωνή)», ἡ ὁποία θά προβληθεῖ στό Φεστιβάλ Βενετίας. Ἐπίσης, γιά πρώτη φορά ὁ Ἀλμοδόβαρ συνεργάζεται μέ τήν Τίλντα Σουίντον, ἡ ὁποία πρωταγωνιστεῖ στήν ταινία.

Τό ὁμότιτλο μονόπρακτο ἔργο πού ἔγραψε ὁ Ζάν Κοκτώ τό 1928 καί παρουσιάσθηκε γιά πρώτη φορά στήν Γαλλία τό 1930, εἶναι ἡ σπονδυλική στήλη τῆς νέας ταινίας τοῦ 70χρονου σκηνοθέτου, ὁ ὁποῖος ἔγραψε τό σενάριο στά ἱσπανικά καί στήν συνέχεια τό μετέφρασε στά ἀγγλικά. Βεβαίως, ἡ προσωπική ματιά τοῦ Ἀλμοδόβαρ ἀλλά καί τῆς Σουίντον δίδουν νέες ἀναγνώσεις καί προεκτάσεις στήν κινηματογραφική ἀφήγηση τῆς ἱστορίας τοῦ Κοκτώ, μέ ἐμφανεῖς τίς εἰκαστικές ἐντάσεις τοῦ σκηνοθέτου.

Ἡρωίδα τοῦ ἔργου εἶναι μιά γυναίκα πού προσπαθεῖ τηλεφωνικά νά μεταπείσει τόν γιά χρόνια ἐραστή της ἀπό τήν ἀπόφασή του νά τήν ἐγκαταλείψει καί νά παντρευτεῖ μία ἄλλη γυναίκα. Μιά θεματική πού ἔχει ἀπασχολήσει ξανά στό παρελθόν τίς ταινίες τοῦ Ἀλμοδόβαρ καί κυρίως τήν ταινία πού τόν καθιέρωσε παγκοσμίως τό 1988, «Γυναῖκες στά πρόθυρα νευρικῆς κρίσης».

Τά γυρίσματα ξεκίνησαν τόν Ἰούλιο στήν Μαδρίτη, ἐν μέσω κορωνοϊοῦ, μέ ὅλα τά ἀπαραίτητα μέσα προφυλάξεως νά παρεμβαίνουν καί νά δημιουργοῦν μία νέα κανονικότητα γιά τούς ἀστέρες τοῦ κινηματογράφου. Ἡ ταινία εἶχε ἀνακοινωθεῖ τόν Φεβρουάριο, μέ προγραμματισμένη ἔναρξη γυρισμάτων τόν Ἀπρίλιο, ὡστόσο ἡ ἐπέλασις τοῦ κορωνοϊοῦ μετέφερε τόν σχεδιασμό. Μάλιστα, ὁ ἀδελφός τοῦ Ἀλμοδόβαρ, ὁ ὁποῖος εἶναι παραγωγός στήν ταινία, ἀνέβασε μία χαρακτηριστική, σουρρεαλιστική ἀλλά συγχρόνως ἀπολύτως ρεαλιστική φωτογραφία γιά τήν νέα ἐποχή πού ζοῦμε, μέ τόν Ἀλμοδόβαρ καί τήν Σουίντον τήν πρώτη ἡμέρα τῶν γυρισμάτων, φορώντας μάσκα ὁ πρῶτος, προσωπίδα ἡ δεύτερη. Ἀκολούθησαν καί ἄλλες, μέ τελευταία αὐτή τῆς 27ης Ἰουλίου, ὁπότε καί ὁλοκληρώθηκαν τά γυρίσματα: «Ὁ κύριος Covid δέν ἦταν ἐδῶ. Εὐχαριστοῦμε πού δέν πέρασες ἀπό ἐμᾶς» ἔγραφε χαρακτηριστικά.

Ἡ ταινία θά προβληθεῖ στό Φεστιβάλ Κινηματογράφου τῆς Βενετίας, τό ὁποῖο θά πραγματοποιηθεῖ ἀπό τίς 2 ἕως τίς 12 Σεπτεμβρίου, ἀψηφώντας τόν κορωνοϊό. Ἀμέσως μετά τήν ἀνακοίνωση ἀπό τό Φεστιβάλ, ὁ Ἀλμοδόβαρ δήλωσε: «Εἶμαι ἐνθουσιασμένος πού ἐπιστρέφω στή Βενετία αὐτή τήν τόσο ἰδιαίτερη χρονιά μέ τόν κορωνοϊό ὡς ἀπρόσκλητο θεατή. Τά πάντα θά εἶναι διαφορετικά καί ἀνυπομονῶ νά τό βιώσω προσωπικά. Ἡ ταινία εἶναι ἕνα πραγματικό φεστιβάλ τῆς ἴδιας τῆς Τίλντα καί τῶν δυνατοτήτων της. Ἦταν θαυμαστό τό νά τήν σκηνοθετῶ».

Ειδήσεις / Άρθρα

Tην Δευτέρα 17.11 με την Eστία: Τα ντοκουμέντα του Πολυτεχνείου

Εφημερίς Εστία
Την Δευτέρα 17.11 η Εστία θυμάται 52 χρόνια μετά: Τα ντοκουμέντα του Πολυτεχνείου – Τι  πραγματικά συνέβη

Βουλή: Ἐλίτ «δημογερόντων» ἄνω τῶν 60, πού δέν ἀγαπᾶ τήν ἀνανέωση

Εφημερίς Εστία
Τραγική μειοψηφία οἱ τριαντάρηδες, οἱ γυναῖκες καί οἱ ἐκπρόσωποι τῆς ἐπιχειρηματικῆς καί τῆς ἐργατικῆς τάξεως – 255 στούς 300 βουλευτές ἀνήκουν στήν ἀνώτερη τάξη – 66 δικηγόροι, 31 ἰατροί, 29 τεχνοκράτες, 29 καθηγητές ΑΕΙ, 20 κομματικά στελέχη καί 19 δημοσιογράφοι

Ὁ ποδόγυρος ὑπονομεύει τίς παγκόσμιες ἀποφάσεις

Μανώλης Κοττάκης
Διαπρεπής Ἕλλην τοῦ ἐξωτερικοῦ μέ βαθιά διείσδυση, ἄν ὄχι ἐπαγγελματική συνεργασία, σέ συμμαχικές ὑπηρεσίες διεθνῶν ὀργανισμῶν μοῦ ἀποκάλυψε πρό διετίας ὅτι ἡ ὑπόθεση Ἔπσταϊν ἔχει καί γεωπολιτική πτυχή. 

Ὁ Ἔπσταϊν «καίει» καί τόν πρέσβυ τῶν ΗΠΑ στήν Ἄγκυρα!

Εφημερίς Εστία
Δέν εχουν τέλος οἱ ἀποκαλύψεις ἀπό τήν δημοσιοποίηση χιλιάδων σελίδων μέ ἔγγραφα, e-mails τοῦ καταδικασμένου χρηματιστοῦ-παιδεραστοῦ Τζέφρυ Ἔπσταϊν, γιά τίς σχέσεις πού εἶχε ἀναπτύξεις μέ δημόσια πρόσωπα ἐντός καί ἐκτός τῶν ΗΠΑ.

Ὑπάρχουν ἀκόμη «ἐγκλήματα τιμῆς» στήν Ἑλλάδα;

Δημήτρης Καπράνος
Ἀνήκω στήν γενιά πού ἔζησε μέ τήν Δικαιοσύνη νά διαχωρίζει τά «ἐγκλήματα τιμῆς» καί νά ἀντιμετωπίζει τούς δολοφόνους αὐτῆς τῆς κατηγορίας μέ ἐπιείκεια.