Ἀπομακρύνονται 4.500 ἐργαζόμενοι τῆς ΔΕΗ

Πῶς θά γίνει ἡ «πράσινη» στροφή τῆς ἐπιχειρήσεως

ΜΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ 4.500 ἐργαζομένων ἕως τό 2024, κλείσιμο λιγνιτικῶν μονάδων, μαζικές ἀποκοπές συνδέσεων σέ κακοπληρωτές καί μεγάλες ἐπενδύσεις στίς Ἀνανεώσιμες Πηγές Ἐνέργειας, ἡ ΔΕΗ κοιτάζει πρός τό μέλλον μέ ἀπώτερο στόχο νά μετασχηματισθεῖ ἐντός τῆς ἑπομένης πενταετίας σέ μιά «πράσινη» ἑταιρεία παραγωγῆς ἐνέργειας. Ἡ διοίκησις τῆς ΔΕΗ, κατά τήν παρουσίαση τοῦ business plan, δέν ἀνεφέρθη στόν σχεδιασμό γιά τόν τρόπο ἀπομακρύνσεως τῶν ὑπαλλήλων, καί τά προγράμματα ἐθελουσίας ἐξόδου, μέ ποιές παροχές καί πόσο θά μετακινηθοῦν σέ ἄλλες θέσεις ἐντός τοῦ ὁμίλου, ἤ στό Δημόσιο, ὅπως ἐπιτρέπει ὁ τελευταῖος νόμος. Ἀδιευκρίνιστο εἶναι τό κόστος πού θά χρειασθεῖ νά καλύψει ἡ ΔΕΗ καί μέ ποιούς πόρους θά χρηματοδοτηθοῦν τά προγράμματα ἐθελουσίας ἐξόδου.

Τό πλάνο γιά τήν νέα ΔΕΗ περιλαμβάνει σημαντικές ἐπενδύσεις στίς Ἀνανεώσιμες Πηγές Ἐνέργειας. Ἀπό 10% τοῦ συνόλου τῶν ἐπενδύσεων τῆς ἐπιχειρήσεως γιά τό 2019 ἀνεβαίνει στό 25% γιά τό 2020, μέ στόχο νά αὐξηθεῖ ἀκόμη περισσότερο τά ἑπόμενα χρόνια. Στόχος εἶναι ἀπό 2% μερίδιο ἀγορᾶς τῆς ΔΕΗ στίς ΑΠΕ τό 2019, νά κατέχει τό 10-20% τό 2024 μέ ἐπί πλέον ἐγκατεστημένη ἰσχύ 1 GW ἕως τό 2024.

Τό ποσοστό παραγόμενης ἐνέργειας ἀπό λιγνίτη, ὅπως ἀνεκοινώθη, θά μειωθεῖ ἀπό τό 37% σήμερα στό 8% τό 2024. Ἀντιστοίχως οἱ ἐκπομπές ρύπου CO2 ἀπό 20 ἑκατ. τόνοι σήμερα σέ περίπου 5 ἑκατ. τόνους τό 2024. Ἡ ἀπόσυρσις τῶν λιγνιτικῶν μονάδων θά γίνει σταδιακά καί περιλαμβάνει τήν ἀπόσυρση ρυπογόνων μονάδων ἰσχύος περίπου 3,4 GW ἕως τό 2023. Εἰδικώτερα, τό χρονοδιάγραμμα προβλέπει τήν ἀπόσυρση μονάδων, ὡς ἑξῆς:

2020: Ἀμύνταιο 1-2. 2021: Καρδιά 3-4. 2022: Μεγαλόπολη 3 καί Ἅγ. Δημήτριος 1-4. 2023: Μεγαλόπολις 4, Μελίτη 1 καί Ἅγ. Δημήτριος 5.

Τό 2022 ἐντάσσεται στό σύστημα ἡ νέα μονάδα Πτολεμαΐδα V, ἡ ὁποία θά συνεχίσει νά λειτουργεῖ μέ λιγνίτη ἕως τό 2028 καί στή συνέχεια θά λειτουργήσει μέ διαφορετικό μεῖγμα καυσίμου.

Παραλλήλως, οἱ ἐπενδύσεις στά δίκτυα αὐξάνονται (ἀπό 20% τό 2019 σέ 30% τό 2020), μέ στόχο τήν εἰσαγωγή ἐργαλείων ὅπως ἔξυπνοι μετρητές, αὐτόματοι διακόπτες, συστήματα Γεωγραφικῶν Πληροφοριῶν κ.ἄ. Μέ ἀξιοποίηση τῆς ψηφιακῆς τεχνολογίας σέ ὅλες τίς λειτουργίες γιά νά αὐξηθεῖ ἡ ἀποτελεσματικότης, ἡ ἄντλησις δεδομένων γιά τήν λήψη ἀποφάσεων, ἡ καθοδήγησις τῶν ἐργαζομένων καί ἡ ἐμπειρία τῶν πελατῶν.

Ἐπίσης, καθιερώνεται νέο πλαίσιο Διαχειρίσεως Ἀνθρωπίνου Δυναμικοῦ, ὥστε νά προσελκύσει ἡ ΔΕΗ στελέχη μέ εἰδικές δεξιότητες καί νά δημιουργήσει ἕνα σχέδιο γιά τήν ἀνάπτυξη τοῦ ἀνθρωπίνου δυναμικοῦ σέ ὅλους τούς τομεῖς. Ἡ ἐξυγίανσις τῆς ΔΕΗ θά περάσει μέσα καί ἀπό τήν μαζική ἀποκοπή συνδέσεων στρατηγικῶν κακοπληρωτῶν. Εἶναι χαρακτηριστικό ὅτι, ὅπως ἀνεκοίνωσε ὁ κ. Στάσσης, τό τελευταῖο τετράμηνο, δηλαδή ἐπί ἡμερῶν τῆς νέας διοικήσεως, ἔχουν γίνει ἀποκοπές συνδέσεως σέ 55.000 «στρατηγικούς κακοπληρωτές».

Ειδήσεις / Άρθρα

Τό παραμύθι δέν ἔχει δράκο πλέον

Μανώλης Κοττάκης
Ὁ Ἕλλην συνειδητοποιεῖ μετά τίς τελευταῖες ἐξελίξεις ὅτι ὅλες οἱ ἀπόπειρες καθάρσεως τοῦ δημοσίου βίου ἔρχονται ἀπό τήν Εὐρώπη, ἐνῷ οἱ θεσμοί στήν Ἑλλάδα, Κυβέρνηση, Βουλή καί Δικαιοσύνη, συγκαλύπτουν

Ἡ μετεκπαίδευσις τῆς ἐφεδρείας

Εφημερίς Εστία
Αξιέπαινη ἡ προσπάθεια νά ἀναβιώσει ὁ θεσμός τῆς ἐφεδρείας στίς Ἔνοπλες Δυνάμεις.

Ἀποστάσεις Μαρινάκη γιά τόν κ. Ἀβραμόπουλο

Εφημερίς Εστία
Σαφεῖς ἀποστάσεις κράτησε ὁ κυβερνητικός ἐκπρόσωπος σέ σχέση μέ τήν ὑπόθεση τοῦ Δημήτρη Ἀβραμόπουλου καί τήν ἐμπλοκή του μέ τό Qatargate, δηλώνοντας ὅτι «ὅταν μᾶς καλοῦν οἱ Ἀρχές, ὀφείλουμε νά πηγαίνουμε. Αὐτό ἰσχύει γιά ὅλους».

Ποιός ἀπομακρύνει τόν κόσμο ἀπό τήν πολιτική

Δημήτρης Καπράνος
Ὅσο πλησιάζουν οἱ ἐκλογές, τόσο θά ἐντείνεται ὁ «πολιτικός κανιβαλισμός», τόσο θά γίνεται «ἡ τρίχα τριχιά», τόσο θά μπαίνουν «στήν μηχανή τοῦ κιμᾶ» ἀθῶοι καί ἔνοχοι, ὕποπτοι καί καχύποπτοι καί τόσο θά «ἐρευνοῦν» οἱ προθύμως ἀερολογοῦντες τῶν «πρωινάδικων», πλεῖστοι ἐκ τῶν ὁποίων ἐξαπολύουν ρύπους ἀπό τίς πέντε κάθε πρωί πρός τήν κοινωνία καί δέν τήν ἀφήνουν νά ἠρεμήσει οὔτε στιγμή!

Σάββατον, 25 Ἰουνίου 1966

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΟΞΑ ΣΟΙ, Ο ΘΕΟΣ!