ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

«Από τις Κάννες στη Βενετία»: Η νέα ατομική έκθεση φωτογραφίας του Βαγγέλη Ρασσιά

Υπάρχουν βλέμματα που διαρκούν όσο μια αναπνοή και εικόνες που τα κρατούν για πάντα. Σε αυτό το αθόρυβο πάτημα του χρόνου ανάμεσα σε φεστιβαλικές αυλαίες και κινηματογραφικά χαμόγελα, ο Βαγγέλης Ρασσιάς στήνει το δικό του φωτογραφικό αρχείο αισθήσεων — με σκιές, φώτα, πρόσωπα και φυσικά, σιωπές.

  • Από τη Γιώτα Βαζούρα

Η νέα ατομική έκθεση φωτογραφίας του Βαγγέλη Ρασσιά με τίτλο «Από τις Κάννες στη Βενετία», φιλοξενείται από τις 14 έως τις 16 Ιουλίου στο Calderone Art. Space στο Γκάζι και αποτελεί ένα οδοιπορικό στιγμών και βλέμματος στον αστραφτερό κόσμο του διεθνούς κινηματογράφου.

Σε 136 πορτρέτα καταξιωμένων ηθοποιών, ο φωτογράφος μάς συστήνει μια άλλη διάσταση της λάμψης: αυτή που γεννιέται στη σιωπή, πίσω από τα φλας, εκεί όπου η αυθεντικότητα δεν χρειάζεται λέξεις. Πρόκειται για μια έκθεση εν εξελίξει (work in progress) καθώς το έργο του Ρασσιά παραμένει ζωντανό, συντονισμένο με τον παλμό κάθε φεστιβάλ, κάθε νέας συνάντησης, μιας και ο ίδιος συνεχίζει να καταγράφει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τις σημαντικότερες μορφές του σινεμά, σε ένα φωτογραφικό ημερολόγιο που συνεχώς συμπληρώνεται.

Ο Βαγγέλης Ρασσιάς, με παρουσία άνω των τριών δεκαετιών στον χώρο της καλλιτεχνικής και κινηματογραφικής φωτογραφίας, συγκεντρώνει εδώ πορτρέτα ηθοποιών που φωτογραφήθηκαν στα φεστιβάλ των Καννών και της Βενετίας, σε δύο από τα σημαντικότερα φεστιβάλ της έβδομης τέχνης. 

Κάθε εικόνα του Ρασσιά είναι ένα αυτόνομο ποίημα φωτός και ψυχής. Δεν πρόκειται για στημένα πορτρέτα με τεχνητές εκφράσεις. Αντίθετα, η δουλειά του αποτυπώνει το ανθρώπινο πρόσωπο πίσω από τη δημόσια εικόνα — τη στιγμή της συγκίνησης, της σκέψης ή της απόσπασης. Με τρόπο λιτό, σχεδόν σιωπηλό, ο φωτογράφος επιλέγει να σταθεί δίπλα, όχι απέναντι· να παρατηρήσει, όχι να εισβάλει. Αυτή ακριβώς η διακριτικότητα είναι που προσδίδει στις φωτογραφίες του μια μοναδική ένταση και ειλικρίνεια.

BIO

Ο Βαγγέλης Ρασσιάς είναι επαγγελματίας φωτογράφος με διεθνή αναγνώριση και μακρόχρονη παρουσία στον χώρο της καλλιτεχνικής και κινηματογραφικής φωτογραφίας. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 έχει καλύψει δεκάδες φεστιβάλ κινηματογράφου στην Ευρώπη, με επίκεντρο τις Κάννες, τη Βενετία και τη Θεσσαλονίκη. Η δουλειά του έχει φιλοξενηθεί σε κορυφαία έντυπα του εξωτερικού και της Ελλάδας, ενώ πορτρέτα του έχουν χρησιμοποιηθεί σε αφίσες και επίσημα προγράμματα διεθνών φεστιβάλ. 

Αξίζει να σημειωθεί πως όλα τα έργα της έκθεσης διατίθενται προς πώληση, σε αριθμημένα και υπογεγραμμένα αντίτυπα. 

Info: Από τις 14 έως και τις 16 Ιουλίου στον εκθεσιακό χώρο Calderone Art.Space (Τριπτολέμου 8, Γκάζι). Ώρες λειτουργίας: 18:00-23:00.

Ειδήσεις / Άρθρα

«Βόμβα» ἀπό τόν Πρόεδρο Βουλῆς Λιβύης: Δέν ἀναγνωρίζουμε ΑΟΖ στήν Κρήτη!

Εφημερίς Εστία
Δῶρον ἄδωρον ἡ διακήρυξις τοῦ Ἀκίλα Σάλεχ ὅτι εἶναι ἄκυρο τό τουρκολιβυκό μνημόνιο ἐπειδή ἡ κυβέρνηση δέν εἶχε λάβει ψῆφο ἐμπιστοσύνης – Υἱοθετεῖ πλήρως τήν τουρκική θέση ὅτι ἡ μέση γραμμή χαράσσεται ἀπό τήν ἠπειρωτική Ἑλλάδα καί ὄχι τά νησιά

Δέν εἶναι ταινία, εἶναι Ἱστορία γιά νά τήν κρατᾶς φυλακτό!

Μανώλης Κοττάκης
Παρακολούθησα τήν πρώτη προβολή τῆς ταινίας «Καποδίστριας» τοῦ Γιάννη Σμαραγδῆ μαζί μέ τόν διευθυντή φωτογραφίας τοῦ φίλμ Δημήτρη Σταύρου ἀπό τά ὀρεινά τοῦ «Ἑλληνικοῦ Κόσμου».

Μέτρα Μητσοτάκη γιά δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, ἀγρότες καί στεγαστικό

Εφημερίς Εστία
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στήν ὁμιλία του στήν Βουλή, πρό τῆς ἐγκρίσεως τοῦ προϋπολογισμοῦ τοῦ 2026 μέ ὀνομαστική ψηφοφορία (ἐνεκρίθη μέ 159 ψήφους «ναί», ἔναντι 136 «ὄχι» σέ σύνολο 295 ψηφισάντων), ἀνεφέρθη σέ μιά σειρά μέτρων, μεταξύ τῶν ὁποίων μέτρα γιά τούς δανειολῆπτες σέ ἑλβετικό φράγκο, τόν ΟΠΕΚΕΠΕ, τούς ἀγρότες καί τό στεγαστικό τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων.

Μνήμη Μπόστ, μνήμη ἑνός ἄλλου πολιτισμοῦ

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τό 1995, ὁπότε μᾶς ἄφησε γιά πάντα ὁ Μέντης Μποσταντζόγλου (Μπόστ), ὁ ἄνθρωπος πού ἐπέβαλε τό δικό του, μοναδικό, ὕφος στόν χῶρο τοῦ Πολιτισμοῦ.

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΑΠΕΙΛΗ