Ἀκίνητα χωρίς ΦΠΑ 24% ἕως τό 2022

Ἀπαραίτητη ἡ ὑποβολή αἰτήσεως ἀπό τούς ἐνδιαφερομένους μέχρι τίς 12/6

ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ αἰτήσεων γιά νά ἀπαλλαγοῦν ἀπό τόν ΦΠΑ 24% μποροῦν νά προβοῦν πλέον ἰδιοκτῆτες πού πωλοῦν ἀκίνητα μέ ἄδειες μετά τό 2006. Ἀπό τήν ἐγκύκλιο πού ἐξέδωσε ἡ Ἀνεξάρτητη Ἀρχή Δημοσίων Ἐσόδων προκύπτει πώς τό μέτρο τῆς ἀναστολῆς τοῦ ΦΠΑ στά ἀκίνητα εἶναι προαιρετικό καί χορηγεῖται μόνον ἐάν ὑποβάλει αἴτηση ὁ ἐνδιαφερόμενος, ἐνῶ σέ αὐτές τίς μεταβιβάσεις ἐπιβάλλεται φόρος μεταβιβάσεως 3%.

Ἡ ἐγκύκλιος τῆς ΑΑΔΕ καθορίζει τήν διαδικασία ἐπιστροφῆς ἤ συμψηφισμοῦ τοῦ ΦΠΑ στούς κατασκευαστές, ἐνῶ ἡ προθεσμία αἰτήσεως ἀναστολῆς γιά ἄδειες πού ἐκδίδονται μετά τήν ἔναρξη ἰσχύος τοῦ ν. 4646 καί ἐφεξῆς ὁρίζεται σέ ἕξι μῆνες ἀπό τήν ἔκδοση τῆς ἑκάστοτε ἄδειας.

Ἡ αἴτησις ἀναστολῆς καταλαμβάνει τό σύνολο τῶν ἀδιάθετων ἀκινήτων τοῦ ἐνδιαφερομένου ἀπό ὅλες τίς οἰκοδομικές ἄδειες πού ἔχουν ἐκδοθεῖ ἕως τόν χρόνο τῆς αἰτήσεως ἀναστολῆς. Προκειμένου νά γίνει δεκτή ἡ αἴτησις ἀναστολῆς τοῦ ΦΠΑ, πρέπει ὁ ἐνδιαφερόμενος νά συνυποβάλει μέ τήν αἴτησή του καί μία πλήρη κατάσταση μέ τά «ἀδιάθετα» ἀκίνητα, δηλαδή τά ἀκίνητα πού ἕως τόν χρόνο τῆς αἰτήσεως ἀναστολῆς δέν ἔχουν πωληθεῖ ἤ χρησιμοποιηθεῖ (ὥστε νά ἔχει προηγηθεῖ αὐτοπαράδοσίς τους κ.λπ.), ἤ ἔχουν κατασκευαστεῖ ἤ κατασκευάζονται καί γιά τίς ἐργασίες καί γιά τά ὑλικά ὁ κατασκευαστής ἔχει καταβάλει ΦΠΑ, ὥστε νά μπορεῖ νά τά πωλήσει χωρίς ΦΠΑ. Ὁ φόρος πού ἀπέδωσε στήν ἐφορία, θά τοῦ συμψηφισθεῖ ἤ θά τοῦ ἐπιστραφεῖ, μέ συγκεκριμένη διαδικασία πού περιγράφει ἡ ἐγκύκλιος τοῦ διοικητοῦ τῆς ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλῆ.

Μέ τήν ἀναστολή τοῦ ΦΠΑ στίς οἰκοδομές μέχρι τήν 31η Δεκεμβρίου 2022, σημαίνει πώς οἱ τιμές πωλήσεως τῶν ἀκινήτων θά εἶναι φθηνότερες κατά περίπου 17%-20%, σέ σχέση μέ τίς τιμές πωλήσεως πού εἶχαν πρό τῆς ἀναστολῆς.

Στά συγκεκριμένα ἀκίνητα δέν θά ἐπιβάλλεται ΦΠΑ ἀλλά θά ἐπιβάλλεται φόρος μεταβιβάσεως, ὁ ὁποῖος εἶναι 3% ἐπί τῆς ἀντικειμενικῆς ἀξίας. Ἐξαίρεση ἀποτελοῦν τά ἀκίνητα τά ὁποῖα ἀγοράζονται ὡς πρώτη κατοικία, πού εἶχαν ἐξαιρεθεῖ ἀπό τόν ΦΠΑ καί φυσικά ἐξακολουθοῦν νά ἐξαιροῦνται. Ἐπί παραδείγματι, στίς 17.2.2020 κατασκευαστική ἐπιχείρησις πού τηρεῖ διπλογραφικά βιβλία παραδίδει ἀκίνητο πού ἔχει τεθεῖ σέ ἀναστολή ἔναντι τιμήματος 100.000 εὐρώ. Γιά τόν διακανονισμό τῆς ἐκπτώσεως τοῦ φόρου εἰσροῶν πού ἀναλογεῖ στό ἀκίνητο αὐτό, ἔχει ὑποβληθεῖ στίς 10.2.2020 ἔκτακτη δήλωσις μέ ποσό πρός καταβολή 20.000 καί ὁ φόρος αὐτός κατεβλήθη 12.2.2020. Στήν δήλωση ΦΠΑ τῆς φορολογικῆς περιόδου 1.2.2020-29.2.2020, ἡ κατασκευαστική ἐπιχείρησις πρέπει νά ἀναγράψει: Στόν κωδ. 310 τήν ἀξία τῆς παραδόσεως τοῦ ἀκινήτου πού εἶναι σέ καθεστώς ἀναστολῆς (100.000). Στόν κωδ. 402 τόν φόρο πού κατεβλήθη (20.000). Στόν κωδ. 422 τό ποσό πού ὀφείλεται λόγω τοῦ διακανονισμοῦ καί κατεβλήθη (20.000). Στόν κωδ. 906 τήν ἀξία τῆς παραδόσεως ἀκινήτου πού εἶναι σέ καθεστώς ἀναστολῆς (100.000).

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὁ βασιλικός μαράθηκε

Μανώλης Κοττάκης
Μακριά τά χέρια σας ἀπό ἐκεῖ, «βιάζετε» τήν ἱστορία τῆς ΝΔ

Ἀμερικανός ΥΠΕΞ ἀπό τήν Πνύκα: Ὁ ἐθνικισμός δέν εἶναι ὕβρις

Εφημερίς Εστία
Eστειλε ἕνα σαφές μήνυμα γιά τήν ἐπιστροφή τῆς Δύσεως στίς ρίζες, τήν ἐθνική αὐτοπεποίθηση καί τήν ὑπεράσπιση τῆς πολιτιστικῆς της κληρονομιᾶς

Ὁ Ρούμπιο ἔβαλε τήν Τουρκία στό «κάδρο» γιά τό καλώδιο!

Εφημερίς Εστία
Μίλησε γιά «λεπτές ἰσορροπίες», πού συμπεριλαμβάνουν «καί ἄλλες χῶρες», οἱ ὁποῖες πρέπει νά ἐπιλυθοῦν ἀπό τήν διπλωματία καί τήν ἰδιωτική πρωτοβουλία – Σιωπή καί γιά τίς ἐξορύξεις τῆς Chevron καί τῆς ExxonMobil νοτίως τῆς Κρήτης – Ψυχρολουσία γιά Γεραπετρίτη, πού τόν ἀπεκάλεσε «πολιτικό ἄνδρα διεθνοῦς κύρους»

Ἡ ἐποχή τῶν ὑποθαλασσίων ναυτικῶν δυνάμεων

Εφημερίς Εστία
Ἡ ἐξέλιξις τῆς στρατιωτικῆς τεχνολογίας καί ὁ ρόλος τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης στήν διασφάλιση τῶν συστημάτων κάτω ἀπό τό νερό - Ἡ μάχη Οὐάσιγκτων-Πεκίνου στόν τομέα τῆς Ὠκεανογραφίας

Κ. Καραμανλῆς: «Ἡ Δύση ἀμφισβητεῖται, οἱ διαχωριστικές ξεθωριάζουν, τό βλέμμα μας καί στήν Κίνα»

mkosmides
Ὁ πρώην Πρωθυπουργός ἀναφέρθηκε στήν ἀνάγκη πολυδιάστατης ἐξωτερικῆς πολιτικῆς καί στήν στρατηγική σημασία τῆς σχέσεως Ἑλλάδος καί Κίνας