Ἡ προτομή τῆς Μαρίας Κάλλας στήν Ὄπερα τῆς Ρώμης

ΕΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗ μονίμως στό ἐσωτερικό τῆς Ὄπερας τῆς Ρώμης προτομή τῆς Μαρίας Κάλλας, φιλοτεχνημένη διά χειρός τούς Ἕλληνος γλύπτου Νίκου Φλώρου, σέ ἀτσάλι, συνολικοῦ βάρους ἑβδομήντα κιλῶν.

Ἡ Ἑλληνίς ὑψίφωνος εἶχε ἀποχωρήσει ἐπεισοδιακῶς ἀπό τήν σκηνή τῆς Ὄπερας τῆς Ρώμης, ἐξ αἰτίας φωνητικῶν προβλημάτων, πρίν κἄν ὁλοκληρωθεῖ ἡ πρώτη παράστασις τῆς «Νόρμα», τόν Ἰανουάριο τοῦ 1958.

Τόν Δεκέμβριο τοῦ 2023 ἡ πρεσβεία μας στήν Ρώμη, σέ συνεργασία μέ τήν Ὄπερα τῆς Αἰώνιας Πόλεως, εἶχε ὀργανώσει ἐκδήλωση ἀποδόσεως φόρου τιμῆς στήν «Ντιβίνα», μέ τήν σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου καί τόν πιανίστα Γιάννη Τσανακαλιώτη. Ἦταν μία ἐνέργεια μέ συμβολικό χαρακτῆρα, κίνησις συμβολικῆς «ἐπανασυμφιλιώσεως», ἕξι καί πλέον δεκαετίες μετά τήν διακοπή τῆς συνεργασίας τῆς Μαρίας Καλάς μέ τό συγκεκριμένο θέατρο. Ἡ τοποθέτησις τῆς προτομῆς πού ἐφιλοτέχνησε ὁ Νῖκος Φλῶρος, σέ ἐσωτερικό χῶρο τοῦ φημισμένου θεάτρου, o ὁποῖος ἔχει ἀφιερωθεῖ στήν Μαρία Καλογεροπούλου, ἀποτελεῖ μιά ἀκόμη σημαντική πρωτοβουλία μέ τήν ὁποία ἡ ἰταλική πρωτεύουσα τιμᾶ τήν μνήμη τῆς ἐξεχούσης Ἑλληνίδος καλλιτέχνιδος.

Στήν τελετή τῶν ἀποκαλυπτηρίων τῆς προτομῆς, ἐκτός ἀπό τόν γλύπτη, παρηυρέθησαν ἀνάμεσα σέ ἄλλους ἡ πρέσβυς τῆς χώρας μας στήν Ἰταλία κ. Ἑλένη Σουρανῆ καί ὁ διευθυντής τῆς Ὄπερας τῆς Ρώμης κ. Φραντσέσκο Τζαμπρόνε, οἱ ὁποῖοι ἀνεφέρθησαν στήν σημασία τοῦ ἔργου ὡς ζώσης πολιτιστικῆς γεφύρας ἐπικοινωνίας ἀνάμεσα στήν Ἑλλάδα καί τήν Ἰταλία.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ἀντιθέσεις, σέ μιά Ἑλλάδα παρακμῆς…

Δημήτρης Καπράνος
Ἀντιγράφω ἀπό τό ρεπορτάζ: «Τήν ὑπερηφάνεια του γιά τήν Κλαυδία, πού χάρισε τήν ἕκτη θέση στήν Ἑλλάδα στόν διαγωνισμό τῆς Eurovision, ἐξέφρασε ὁ Γιάννης Ἀντετοκοῦνμπο μέ ἀνάρτησή του στά μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως.

Παρασκευή, 21 Μαΐου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΖΟΥΓΚΛΑ

Ο Νίκος Κλεισιώτης σε μια δημιουργική πορεία λόγου και μουσικής

Εφημερίς Εστία
Ο Νίκος Κλεισιώτης, γνωστός για την παράλληλη πορεία του στον χώρο της ενέργειας, του περιβάλλοντος και της ποίησης, συνεχίζει να συνδυάζει δημιουργικά την τεχνική του συγκρότηση με την καλλιτεχνική του φύση.

Ἐγκύκλιος ΥΠΕΞ γιά τήν ὁμοφοβία ἀλλά σιωπή γιά τήν Γενοκτονία

Εφημερίς Εστία
Ἀμετανόητος ὁ κ. Γεραπετρίτης, τῶν ὑποκλίσεων, ἀπαξίωσε νά ἐκδώσει ἀνακοίνωση στήν μνήμη 353.000 Ποντίων, ἐνῷ ἔσπευσε νά ἀποστείλει ἔγγραφο σέ ὅλες τίς πρεσβεῖες τοῦ ἐξωτερικοῦ γιά τήν ὁμοφυλοφιλία – Μόνον ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας στό ὕψος τῶν περιστάσεων

Ἡ ἐπιστροφή τῆς ἱστορίας καί ἡ ξεπεσμένη ἀριστοκρατία

Μανώλης Κοττάκης
EINAI ἐντυπωσιακό, ἀλλά ἡ ψευτοελίτ πού παριστάνει τό κατεστημένο τῆς χώρας (ἐνῷ στήν πραγματικότητα εἶναι μιά ξεπεσμένη ἀριστοκρατία στήν ὁποία ἐλάχιστοι δίνουν σημασία) ὑποκρίνεται πώς δέν κατάλαβε γιατί χιλιάδες Ἕλληνες ἔστειλαν μέ τήν ψῆφό τους τήν νεαρά ἀπό τόν Πόντο νά τούς ἐκπροσωπήσει στήν Eurovision.