Ἐμμένει στό πλημμέλημα ἡ ΝΔ γιά τήν προανακριτική τῶν Τεμπῶν

ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ της γιά προανακριτική γιά τόν Κώστα Καραμανλῆ κατέθεσε στήν Βουλή ἡ Νέα Δημοκρατία κατά τό ἄρθρο 86 παρ. 3 τοῦ Συντάγματος.

Ὡστόσο, ἡ κυβερνητική πλειοψηφία προτείνει τήν διερεύνηση τοῦ ἀδικήματος τῆς παραβάσεως καθήκοντος σέ βαθμό πλημμελήματος γιά τόν πρώην Ὑπουργό Μεταφορῶν.

Εἰδικώτερα, τήν πρόταση ὑπέγραψαν 30 «γαλάζιοι» βουλευτές καί οἱ ἡ πλειοψηφία ζητεῖ νά ἐλεγχθεῖ ἐάν ὁ κ. Καραμανλῆς ησκησε τήν διοικητική ἐποπτεία τοῦ σιδηροδρόμου σέ σχέση μέ τά ζητήματα χρηματοδοτήσεως καί στελεχώσεως τοῦ ΟΣΕ, ἀποσυνδέοντας τό θέμα τῆς ἀσφάλειας τῶν τραίνων ἀπό τό σκεπτικό τῆς διώξεως.

Γιά τόν πρώην ὑπουργό Ὑποδομῶν καί Μεταφορῶν Χρῆστο Σπίρτζη ἡ ΝΔ ἀναφέρει στήν πρότασή της ὅτι: προκύπτουν οἱ εὐθῦνες του γιά τήν καθυστέρηση τῆς ὁλοκληρώσεως τῆς συμβάσεως 717/14. Τό ὅποιο ὑπουργικό του ἀδίκημα δέν μπορεῖ νά ἐρευνηθεῖ λόγῳ παρελεύσεως τῆς ἀποσβεστικῆς προθεσμίας τοῦ ἄρθρου 86 παρ. 3 Σ, ὅπως αὐτό ἴσχυε πρίν ἀπό τήν τροποποίηση τοῦ ἄρ. 86 Σ κατά τήν συνταγματική ἀναθεώρηση τοῦ 2019. Οἱ ὅποιες παραλείψεις θά μποροῦσαν νά τοῦ ἀποδοθοῦν ἔχουν χρόνο τελέσεως ὁ ὁποῖος προηγεῖται τῆς συνταγματικῆς ἀναθεωρήσεως καί συνεπῶς δέν μποροῦν νά τύχουν ἀναδρομικά ἐφαρμογῆς οἱ αὐστηρότερες διατάξεις τοῦ νῦν ἰσχύοντος ἄρθρου 86 Σ. Ἤδη κατά τήν θέση σέ ἰσχύ τοῦ τελευταίου εἶχε ἐπέλθει ἐξάλειψη τοῦ ἀξιοποίνου.»

Ἡ πρότασις ἐστηρίχθη στίς καταθέσεις τῶν δύο διευθυντῶν τοῦ Ὑπουργείου Μεταφορῶν στόν ἐφέτη ἀνακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη. Εἶναι βέβαιον ὅτι ἡ πλειοψηφία θά καταστήσει σαφές ἀπό τήν πρώτη κιόλας στιγμή ὅτι θά ἀκολουθηθεῖ τό μοντέλο Τριαντόπουλου καί σέ αὐτή τήν προανακριτική, μέ περιορισμένο ἀριθμό συνεδριάσεων καί παραπομπή τοῦ κ. Καραμανλῆ στό Δικαστικό Συμβούλιο. Σύμφωνα μέ τόν Κανονισμό τῆς Βουλῆς, οἱ βουλευτές ἔχουν ἑπτά ἡμέρες περιθώριο, ἄν τό ἐπιλέξουν, νά προσφύγουν σέ τριμελές γνωμοδοτικό συμβούλιο γιά τήν βασιμότητα τῆς κατηγορίας, μία πρόβλεψη ἡ ὁποία δέν ἔχει ἐνεργοποιηθεῖ μέχρι τώρα. Ἀπό τίς 3 Ἰουνίου καί μετά, ἐντός 15 ἡμερῶν πρέπει νά προσδιορισθεῖ ἡ συζήτησις στήν Ὁλομέλεια. Ἐκεῖ, οἱ βουλευτές μέ μυστική ψηφοφορία σέ κάλπη θά κληθοῦν νά ἐπιλέξουν ἀπό τίς προτάσεις τίς ὁποῖες ἔχουν κατατεθεῖ γιά τήν συγκρότηση τῆς Προανακριτικῆς. Μιά ἀπόφασις, ἡ ὁποία λαμβάνεται μέ ἀπόλυτη πλειοψηφία, δηλαδή μέ 151 ψήφους.

Ἡ ΝΔ υπεγραμμίζει ὅτι μέ βάση τά στοιχεῖα πού διεβίβασε ἀμελλητί ὁ Ἐφέτης Ἀνακριτής στήν Βουλή καί τό σύνολο τῆς δικογραφίας προκύπτουν τά ἀκόλουθα βασικά σημεῖα: 1) Ἡ ἐποπτεία τοῦ ὑπουργείου σέ ΟΣΕ καί ΕΡΓΟΣΕ εἶναι διοικητική καί δέν ἀφορᾶ σέ θέματα ἀσφαλείας, 2) Ὁ ΟΣΕ εἶναι Ἀνώνυμη Ἑταιρεία, δηλαδή νομικό πρόσωπο μέ διοικητική καί οἰκονομική αὐτοτέλεια, διαχειριστής τῆς σιδηροδρομικῆς ὑποδομῆς καί ὑπεύθυνος γιά τήν τήρηση τῶν κανόνων ἀσφαλείας. 3) Τό κατηγορητήριο κατά τῶν δύο Διευθυντῶν τοῦ Ὑπουργείου τούς ἀποδίδει μεταξύ ἄλλων παραλείψεων ὅτι δέν προέβησαν στίς ἀπαιτούμενες ἐνέργειες πρός τόν Ὑπουργό γιά τυχόν λήψη ἐπί πλέον μέτρων. 4) Ἀπό τήν στιγμή πού δέν ἔγιναν οἱ ἀπαιτούμενες κατά τόν Ἐφέτη Ἀνακριτή εἰσηγήσεις πρός τόν Ὑπουργό, εἶναι σαφές ὅτι αὐτός δέν μπορεῖ νά ἔχει ἀντίστοιχη ποινική εὐθύνη. 5) Ἐπιβεβλημένη ἡ γνήσια διαφοροποίησις τῆς πολιτικῆς ἀπό τήν ποινική εὐθύνη. 6) Ἐάν ἡ μή ὑλοποίησις τῶν συστημάτων ἐπιπρόσθετης ἀσφάλειας γεννοῦσε γιά τούς ὑπουργούς ποινικές εὐθῦνες, θά ἔπρεπε νά εἶναι σέ καθημερινή βάση ποινικά ὑπόλογοι. 7) Δέν προκύπτουν ἐνδείξεις, ὅτι ἡ πολιτική ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου προέβη σέ πράξεις ἐπικίνδυνες γιά τήν ἀσφάλεια τῆς συγκοινωνίας ὡς ἀπαιτεῖ τό ἄρθρο 291 τοῦ Ποινικοῦ Κώδικος, κατά τούς ἰσχυρισμούς τοῦ ΠΑΣΟΚ. 8) Τήν ἡμέρα κατά τήν ὁποία συνέβη τό δυστύχημα οἱ ἑταιρεῖες ΟΣΕ ΑΕ καί Hellenic Train πληροῦσαν, σύμφωνα μέ τίς ἁρμόδιες ἐθνικές καί εὐρωπαϊκές ἀρχές, τό σύνολο τῶν προϋποθέσεων ἀσφαλοῦς ἐκτελέσεως τοῦ δρομολογίου.

Ειδήσεις / Άρθρα

Ὁ Πρωθυπουργός καταγγέλλει τούς κλέφτες ἀλλά δέν τούς κατονομάζει

Εφημερίς Εστία
Μέ γενικόλογες, ἀόριστες καί ἀντιφατικές ἀναφορές σέ «ἀπατεῶνες» καί «μή ποινικοποίηση τῆς πολιτικῆς» ἐπιχειρεῖ ὁ κ. Μητσοτάκης νά ὑπερβεῖ τόν σκόπελο τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ – Ἐπινόησις τοῦ ΠΑΣΟΚ τό 1989 ὁ ὅρος «ποινικοποίησις» τῆς πολιτικῆς ζωῆς

Δέν χρειάζεται κόμμα

Μανώλης Κοττάκης
ΣΤΟΝ τελευταῖο ἀνασχηματισμό τῶν Γενικῶν Γραμματέων διαπιστώσαμε ὅτι ὁ Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ἀποφάσισε τήν «προαγωγή» τοῦ Προέδρου τῆς ΔΥΠΑ (τέως ΟΑΕΔ) Σπύρου Πρωτοψάλτη σέ Γενικό Γραμματέα Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως.

Δωρεά Ν. Πατέρα στόν Καθεδρικό Ναό Οἰνουσσῶν

Εφημερίς Εστία
Τήν πλήρη ἐπισκευή καί ἀποκατάσταση τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου Οἰνουσσῶν ἀναλαμβάνει ὁ ἐφοπλιστής κ. Νικόλαος Δ. Πατέρας, πρόεδρος τῆς Contships Management Inc.

Τόν καιρό τῆς «Ἀποστασίας», μέ πληροφορίες ἐκ τῶν ἔσω…

Δημήτρης Καπράνος
Τό 1965 ἤμουν δεκατέσσερα στά δεκαπέντε.

Σάββατον, 17 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΔΙΚΤΥΟΝ… ΠΑΡΑΘΕΡΙΖΟΝ!