«Ἄγνωστο» τό καύσιμο πού ἔκαψε 5-7 ἐπιβάτες στά Τέμπη

Ἡ Ἐπιτροπή θεωρεῖ ὅτι ἡ καῦσις ὑγροῦ καί ὄχι ἡ πυρόσφαιρα προεκάλεσε τούς θανάτους

ΤΙΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ παθογένειες στόν ΟΣΕ, τά τραγικά λάθη στίς ἔρευνες πού ἔγιναν τίς πρῶτες ἡμέρες μετά τό δυστύχημα, τήν ἔλλειψη καταρτισμένου προσωπικοῦ, τίς εὐθῦνες πού φέρουν οἱ ἁρμόδιοι ὑπουργοί γιά τήν καθυστέρηση τῆς συμβάσεως «717», τόν θάνατο ἀπό φωτιά 5-7 ἐπιβατῶν καί κυρίως τήν ὕπαρξη ἀγνώστου εὔφλεκτης οὐσίας πού προεκάλεσε τήν πυρόσφαιρα ἀναδεικνύει μεταξύ ἄλλων τό πόρισμα τοῦ Ἐθνικοῦ Ὀργανισμοῦ Διερευνήσεως Ἀεροπορικῶν & Σιδηροδρομικῶν Ἀτυχημάτων καί Ἀσφάλειας Μεταφορῶν. Ὁ πρόεδρος τοῦ Ὀργανισμοῦ κ. Χρῆστος Παπαδημητρίου πρίν ἀρχίσει νά παρουσιάζει τά βασικά σημεῖα τοῦ πορίσματος ζήτησε συγγνώμη ἀπό τούς γονεῖς τῶν θυμάτων, γιατί ἠναγκάσθησαν νά ὑποκαταστήσουν τόν ΕΟΔΑΣΑΑΜ καί νά ἀναζητήσουν ὁλομόναχοι τήν ἀλήθεια καί νά ἀναδειχθοῦν «ἐγκληματικά λάθη». Ἐμμέσως σχολίασε καί τό μπάζωμα τῆς περιοχῆς τοῦ δυστυχήματος λέγοντας ὅτι ἔπρεπε νά «ἱεροποιηθεῖ» τό σημεῖο γιατί μόνο ἔτσι οἱ ἁρμόδιες ἀρχές θά μποροῦσαν νά ἔχουν πρόσβαση σέ πολύτιμες πληροφορίες γιά τήν διερεύνηση.

Τά περισσότερα ἀπό τά θύματα αὐτοῦ τοῦ ἀτυχήματος ὀφείλονται στίς ἐπιπτώσεις τῆς συγκρούσεως. Τό πόρισμα ἐπιβεβαιώνει τήν ὕπαρξη ἄγνωστης οὐσίας πού ἐνδεχομένως νά προεκάλεσε τήν τεράστια ἔκρηξη καί τήν φωτιά. «Βάσει τῶν παρατηρήσεων πού μποροῦσαν νά γίνουν, δέν ὑπάρχει ἔνδειξη ὅτι ὁ τεχνικός ἐξοπλισμός τοῦ ἐμπλεκόμενου τροχαίου ὑλικοῦ προκάλεσε τό σχηματισμό καί τήν ἐπέκταση τῆς τεράστιας πυρόσφαιρας πού προέκυψε μετά τήν σύγκρουση, ἡ ὁποία στή συνέχεια προκάλεσε δευτερεύουσες πυρκαγιές.

Μέ τά ὑπάρχοντα στοιχεῖα εἶναι ἀδύνατο νά προσδιοριστεῖ τί ἀκριβῶς προκάλεσε αὐτό τό φαινόμενο, ἀλλά προσομοιώσεις καί ἐκθέσεις εἰδικῶν ὑποδεικνύουν τήν πιθανή παρουσία ἑνός ἄγνωστου μέχρι στιγμῆς καυσίμου. Παρ’ ὅλο πού δέν ὑπῆρχε ρητή νομική ὑποχρέωση γιά τόν ἐξοπλισμό τοῦ τροχαίου ὑλικοῦ μέ καλύτερα ἀντιπυρικά ὑλικά, μένει νά ἀξιολογηθεῖ ἐάν αὐτό θά μποροῦσε νά διαδραματίσει ρόλο στήν πιθανότητα ἐπιβίωσης τῶν λίγων θυμάτων πού εἶχαν ἐπιζήσει ἀπό τήν ἀρχική σύγκρουση καί ἔχασαν τή ζωή τους ἀπό τή φωτιά» ἀναφέρει τό πόρισμα. Τονίζεται δέ ὅτι 29 ἀπό τά 57 θύματα ἀναφέρονται ὡς «καμένα» στίς ἐπίσημες ἐκθέσεις νεκροψίας. Ἀπό αὐτά τά 29 θύματα (+1 γιά συνολικά 30 ἄν συμπεριλάβουμε τόν 57ο ἀγνοούμενο), ὑπάρχουν ἀρκετά στοιχεῖα πού ὑποστηρίζουν τό συμπέρασμα ὅτι πέντε ἄτομα εἶχαν ἐπιβιώσει ἀπό τίς ἀρχικές προσκρούσεις, ἀλλά δέν μπόρεσαν νά διαφύγουν ἐνῷ ἡ φωτιά ἐξαπλωνόταν πρός τήν παγιδευμένη θέση τους.

Ἐπί πλέον, ὑπάρχουν ἐνδείξεις πού ὑποστηρίζουν τήν ὑπόθεση ὅτι ἄλλα δύο (ἕως πιθανῶς τέσσερα) θύματα θά μποροῦσαν νά ἦταν ζωντανά ταυτόχρονα καί στήν συνέχεια νά ἔχασαν τή ζωή τους στήν φωτιά.

Φαίνεται πώς ἡ πύρινη σφαῖρα πού σχηματίσθηκε δέν προκάλεσε τόν θάνατο τῶν ἀνωτέρω, ἀλλά ἐπέζησαν τῆς συγκρούσεως καί τῆς ἐκρήξεως, ὅμως οἱ θάνατοί τους προκλήθηκαν ἀπό τήν δευτερεύουσα ἐπίδραση τῆς πυρκαϊᾶς πού συνέχισε νά καίει. Μερικοί ἀπό τούς ἐπιβάτες μέ σοβαρά ἐγκαύματα παρουσιάζουν ἀκανόνιστο σχῆμα καί μοτίβο ἐγκαυμάτων πού συνάδουν περισσότερο μέ τήν ἐπαφή μέ τήν καύση ὑγροῦ παρά μέ τήν ἀκτινοβολία θερμότητος ἀπό ἀπόσταση.»

Ειδήσεις / Άρθρα

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.