ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020

Βρε πώς άλλαξαν οι καιροί στην κρουαζιέρα…

Να, που ο «κορωνοϊός» πλήττει πλέον και τις θαλάσιες μεταφορές και δραστηριότητες, που μέχρι πρό τινος φαίνονταν άτρωτες

Στην κρουαζιέρα, τα πράγματα είναι χειρότερα από κάθε άλλο τομέα. Η απληστία και η απρονοησία των μεγάλων πολυεθνικών, που επινόησαν και ναυπήγησαν τα πλοία των τεσσάρων και πέντε χιλιάδων επιβατών, μεταφράζεται τώρα σε πλήρη αποτυχία του εν λόγω σχεδίου. Οι «πλωτές πολιτείες», χτυπημένες από την φοβερή πανδημία, «βολοδέρνουν» εδώ κι εκεί, αδυνατώντας να «πιάσουν λιμάνι», καθώς ουδείς δέχεται στο έδαφός του «υγειονομικές βόμβες», όπως (μπορεί και καθ’ υπερβολήν, αλλά ποιός νοιάζεται σήμερα για τέτοιες λεπτομέρειες) αποκαλούνται τα ελάχιστα σήμερα κρουαζιερόπλοια, που εξακολουθούν να ταξιδεύουν… Και φθάσαμε στο σημείο, η πανίσχυρη διεθνής ένωση των μεγάλων πολυεθνικών, να εκλιπαρεί την ελληνική κυβέρνηση για να δέχεται την «πλαγιοδέτηση», για ανεφοδιασμό σε καύσιμα και τροφιμα, χωρίς αποβίβαση-επιβίβαση επιβατών ή πληρωμάτων-των ελάχιστων κρουαζιεροπλοίων που αναζητούν -ματαίως μέχρι στιγμής- κάποιο «ανοιχτό λιμάνι» για να αράξουν.

Η Ένωση, μάλιστα, με επίσημο αίτημα, ζητά από την ελληνική κυβέρνηση «Να παραμείνουν τα πλοία της στον ελλαδικό χώρο έως ότου ξεκινήσουν και πάλι τις δραστηριότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν δοθεί στα πλοία η δυνατότητα να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια στα ελληνικά ύδατα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχουν ασφαλές καταφύγιο και να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε λιμάνια μόνο όταν χρειάζονται προμήθειες, πάντα με σεβασμό στους υφιστάμενους περιορισμούς και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας. Το εκτεταμένο αγκυροβόλιο έχει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν» αναφέρει η επιστολή.

Βρε, πώς αλλάζουν οι καιροί. Τί κάνει ένας τόσο δα ιός, ε; Από εκεί που οι πολυεθνικές μας έταζαν κάθε τόσο ότι θα κάνουν την Ελλάδα «homeport» αλλά ποτέ δεν προχωρούσαν σε κάτι τέτοιο, τώρα μας χτυπούν την πόρτα!

«Η CLIA, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων παγκοσμίως εκπροσωπώντας 54 εταιρείες κρουαζιέρας, που διαθέτουν 277 πλοία και αποτελούν το 95% του κλάδου. Εκπροσωπεί περισσότερες από 340 εταιρείες που συμβάλλουν στην επιτυχή λειτουργία της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων λιμένων και προορισμών, ναυπηγείων, προμηθευτών και διαφόρων άλλων υπηρεσιών. Επίσης η εκπροσωπεί περισσότερους από 25.000 πράκτορες που συμβάλλουν κι εκείνοι σημαντικά στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Η Ελλάδα προσελκύει εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας ετησίως και είναι αυτή τη στιγμή η τρίτη δημοφιλέστερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Το μοναδικό πλήθος των Ελληνικών νησιών και η ακτογραμμή της χώρας αποτελούν εχέγγυα ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία σίγουρα δεν θα είναι εύκολη για κανένα κλάδο, ωστόσο μέσα από τη στενή και εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους φορείς ο κλάδος της κρουαζιέρας θα καταφέρει να ορθοποδήσει, συνεχίζοντας να συμβάλλει στην οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη παγκοσμίως»καταλήγει η επιστολή.

Ωραία όλα αυτά, αλλά ας προσέξει η κυβέρνηση. Ας μιλήσει πρώτα με τους Έλληνες γνώστες του χώρου. Επαναλαμβάνουμε: Με τους Έλληνες!

Απόψεις

Θά ἀφήσουμε τήν Κύπρο μόνη;

Εφημερίς Εστία
Ἡ ἀξία τῆς συμπαγοῦς στάσεως καί τοῦ διπλοῦ βέτο

Ὁ καλύτερος σύμμαχος

Μανώλης Κοττάκης
ΣΚΗΝΗ ΠΡΩΤΗ θερινή, κατά τήν διάρκεια τῶν μακρόσυρτων διακοπῶν τοῦ Ἀλέξη Τσίπρα σέ κάποιο νησί τοῦ Αἰγαίου

Ἅλμα 12 μονάδων στήν ψηφιακή διακυβέρνηση

Εφημερίς Εστία
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ θετική εἶναι ἡ πορεία τῆς Ἑλλάδος ἀναφορικῶς πρός τήν ἠλεκτρονική διακυβέρνηση…

Τά σινεμά εἶναι πολιτισμός, ὄχι βάρος

Δημήτρης Καπράνος
Λατρεύω τό σινεμά

Σάββατον, 24 Σεπτεμβρίου 1960

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ