Βρε πώς άλλαξαν οι καιροί στην κρουαζιέρα…

Να, που ο «κορωνοϊός» πλήττει πλέον και τις θαλάσιες μεταφορές και δραστηριότητες, που μέχρι πρό τινος φαίνονταν άτρωτες

Στην κρουαζιέρα, τα πράγματα είναι χειρότερα από κάθε άλλο τομέα. Η απληστία και η απρονοησία των μεγάλων πολυεθνικών, που επινόησαν και ναυπήγησαν τα πλοία των τεσσάρων και πέντε χιλιάδων επιβατών, μεταφράζεται τώρα σε πλήρη αποτυχία του εν λόγω σχεδίου. Οι «πλωτές πολιτείες», χτυπημένες από την φοβερή πανδημία, «βολοδέρνουν» εδώ κι εκεί, αδυνατώντας να «πιάσουν λιμάνι», καθώς ουδείς δέχεται στο έδαφός του «υγειονομικές βόμβες», όπως (μπορεί και καθ’ υπερβολήν, αλλά ποιός νοιάζεται σήμερα για τέτοιες λεπτομέρειες) αποκαλούνται τα ελάχιστα σήμερα κρουαζιερόπλοια, που εξακολουθούν να ταξιδεύουν… Και φθάσαμε στο σημείο, η πανίσχυρη διεθνής ένωση των μεγάλων πολυεθνικών, να εκλιπαρεί την ελληνική κυβέρνηση για να δέχεται την «πλαγιοδέτηση», για ανεφοδιασμό σε καύσιμα και τροφιμα, χωρίς αποβίβαση-επιβίβαση επιβατών ή πληρωμάτων-των ελάχιστων κρουαζιεροπλοίων που αναζητούν -ματαίως μέχρι στιγμής- κάποιο «ανοιχτό λιμάνι» για να αράξουν.

Η Ένωση, μάλιστα, με επίσημο αίτημα, ζητά από την ελληνική κυβέρνηση «Να παραμείνουν τα πλοία της στον ελλαδικό χώρο έως ότου ξεκινήσουν και πάλι τις δραστηριότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν δοθεί στα πλοία η δυνατότητα να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια στα ελληνικά ύδατα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχουν ασφαλές καταφύγιο και να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε λιμάνια μόνο όταν χρειάζονται προμήθειες, πάντα με σεβασμό στους υφιστάμενους περιορισμούς και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας. Το εκτεταμένο αγκυροβόλιο έχει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν» αναφέρει η επιστολή.

Βρε, πώς αλλάζουν οι καιροί. Τί κάνει ένας τόσο δα ιός, ε; Από εκεί που οι πολυεθνικές μας έταζαν κάθε τόσο ότι θα κάνουν την Ελλάδα «homeport» αλλά ποτέ δεν προχωρούσαν σε κάτι τέτοιο, τώρα μας χτυπούν την πόρτα!

«Η CLIA, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων παγκοσμίως εκπροσωπώντας 54 εταιρείες κρουαζιέρας, που διαθέτουν 277 πλοία και αποτελούν το 95% του κλάδου. Εκπροσωπεί περισσότερες από 340 εταιρείες που συμβάλλουν στην επιτυχή λειτουργία της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων λιμένων και προορισμών, ναυπηγείων, προμηθευτών και διαφόρων άλλων υπηρεσιών. Επίσης η εκπροσωπεί περισσότερους από 25.000 πράκτορες που συμβάλλουν κι εκείνοι σημαντικά στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Η Ελλάδα προσελκύει εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας ετησίως και είναι αυτή τη στιγμή η τρίτη δημοφιλέστερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Το μοναδικό πλήθος των Ελληνικών νησιών και η ακτογραμμή της χώρας αποτελούν εχέγγυα ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία σίγουρα δεν θα είναι εύκολη για κανένα κλάδο, ωστόσο μέσα από τη στενή και εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους φορείς ο κλάδος της κρουαζιέρας θα καταφέρει να ορθοποδήσει, συνεχίζοντας να συμβάλλει στην οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη παγκοσμίως»καταλήγει η επιστολή.

Ωραία όλα αυτά, αλλά ας προσέξει η κυβέρνηση. Ας μιλήσει πρώτα με τους Έλληνες γνώστες του χώρου. Επαναλαμβάνουμε: Με τους Έλληνες!

Απόψεις

Ρήτρα ἀμυντικῆς συνδρομῆς Νο 2 μέ τίς ΗΠΑ ἀσπίδα γιά τό casus belli

Εφημερίς Εστία
Ἐπιστολή Μπλίνκεν πρός Μητσοτάκη μέ δεσμεύσεις γιά τήν προστασία τῆς Ἑλλάδος ἀπό ἔνοπλη ἐπίθεση

Οἱ κουρτίνες τοῦ Κέντρου

Μανώλης Κοττάκης
Η ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ ἐκδήλωση στό Ἵδρυμα «Κωνσταντῖνος Καραμανλῆς» στά λεγόμενα βραχώδη τῆς Φιλοθέης…

Χιλιάδες πλειστηριασμοί προγραμματίζονται γιά τό 2022

Εφημερίς Εστία
Σῆμα κινδύνου γιά τά «κόκκινα δάνεια»

Σέ μιά μικρή, ἥσυχη νορβηγική πόλη…

Δημήτρης Καπράνος
Τό Κόνγκσμπεργκ εἶναι μία μικρή κωμόπολη, πολύ κοντά στό Ντράμμεν, μποροῦμε νά ποῦμε στήν εὐρύτερη περιοχή τοῦ Ὄσλο

Σάββατον, 14 Ὀκτωβρίου 1961

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ