ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Τουαλέτες τῆς Ἀκροπόλεως καί ἐθελοντές

Στό σχολεῖο, τότε, πού διδασκόμασταν Ἱστορία καί ὄχι τήν ἄρρωστη ἄποψη τοῦ καθενός…

… τόν ὁποῖο τά κόμματα (καί κυρίως τῆς ἀριστερᾶς) βαφτίζουν «ἱστορικό συγγραφέα», μέ εἶχε συγκλονίσει ἡ περίπτωση τῶν Ἑλλήνων ἀγωνιστῶν τοῦ ’21, οἱ ὁποῖοι πολιορκοῦσαν τήν Ἀκρόπολη. Ἐκείνων, οἱ ὁποῖοι προκειμένου νά ἐμποδίσουν τούς Τούρκους νά καταστρέψουν τό μνημεῖο γιά νά φτιάξουν «βόλια» ἀπό τά μέταλλα τά ὁποῖα ἐμπεριεῖχαν οἱ κίονες, τούς προμήθευαν ἀπό τά δικά τους πυρομαχικά! Θυμήθηκα τήν ἀποκοτιά ἐκείνη, διαβάζοντας ὅλα αὐτά περί τῶν τριῶν φυλακίων πού ἔχουν μείνει χωρίς θέρμανση, περί τῶν πέντε ἤ ἕξι καθαριστῶν, οἱ ὁποῖοι θά κλείσουν τίς τουαλέτες πού ὑπάρχουν στόν Ἱερό Βράχο, ἐπειδή δέν ἔχουν ἀνανεωθεῖ οἱ ὁρισμένου χρόνου συμβάσεις τους, ἀλλά καί ἄλλα φαιδρά, τά ὁποῖα, ὅμως, δείχνουν ὄχι μόνο τήν ἀσέβεια τῶν ὑπαλλήλων πρός τό Μνημεῖο-Παγκόσμιο φάρο τοῦ πολιτισμοῦ, ἀλλά καί τοῦ κράτους πρός τούς πολῖτες ὅλου τοῦ κόσμου, στούς ὁποίους ἀνήκει ἡ ἀρχαία ἑλληνική κληρονομιά!

Μέ δυό λόγια, στήν Ἀκρόπολη ὑπάρχουν εἴκοσι (20) φυλάκια. Ἄν ἀπό αὐτά τά τρία (3) δέν ἔχουν θέρμανση (πιθανότατα λόγω τῶν προβλημάτων πού ὑπῆρχαν ἀπό χρόνια στούς ἠλεκτρικούς πίνακες τοῦ Βράχου, οἱ ὁποῖοι ἐπισκευάζονται) γιατί οἱ ἔχοντες βάρδια φύλακες δέν χρησιμοποιοῦν κάποια ἀπό τά ἀπομένοντα δεκαεπτά (17); Δεχόμεθα ὅτι τό ἑλληνικό δημόσιο ἔχει τήν πρωτιά δυσκινησίας καί ἀναβλητικότητας σέ ὅλη τήν Εὐρώπη καί ὅτι ἡ μή ἀνανέωση τῶν συμβάσεων ὁρισμένου χρόνου τῶν καθαριστῶν, ὀφείλεται στήν ἀνίκητη ἑλληνική βλακώδη γραφειοκρατία. Δέν μπορεῖ, ὅμως, τό ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ νά «ἀποσπάσει» γιά κάποιες μέρες κάποιους καθαριστές ἀπό ἄλλη ὑπηρεσία στίς τουαλέτες τῆς Ἀκροπόλεως, ὥστε νά μήν ὑποφέρουν ἐκεῖνοι (κυρίως οἱ κάποιας ἡλικίας) πού θά ἀνέβουν στόν Βράχο ἐκπληρώνοντας ἕνα «τάμα» μιᾶς ὁλόκληρης ζωῆς, ἐρχόμενοι ἀπό τήν Νέα Ζηλανδία, τά νησιά τοῦ Ἰνδικοῦ, τήν Κίνα ἤ τούς Ἀντίποδες; Μήπως –λέω ἐγώ, ὁ ἀφελής– ἡ Ἀκρόπολη ἐπιλέγεται ἀπό τό «κίνημα» ὡς στόχος μέ παγκόσμια ἀκτινοβολία γιά τήν προβολή τῶν ὅποιων αἰτημάτων ἀλλά καί γιά ἐπίδειξη πυγμῆς πρός ἕνα φοβικό καί ἀριστερολάγνο (ἀκόμη καί μέ «δεξιές» κυβερνήσεις) κράτος;

Δέν εἴμαστε σοβαροί, δυστυχῶς. Οὐδείς Ἄγγλος συνδικαλιστής διανοήθηκε νά ὑψώσει «πανώ» διαμαρτυρίας γιά ὁποιονδήποτε λόγο στά «Στόουνχεντς». Οὔτε Ἰταλούς εἶδα νά κλείνουν τό Κολοσσαῖο (ἄν καί δέν τό ἀποκλείω, σκεπτόμενος τό «una fatsa» κ.λπ.). Οὐδείς –καί ἠμεῖς, προφανῶς– ἐπιθυμεῖ μιά κοινωνία χωρίς τόν συνδικαλισμό. Ἀλλά σέ ὁρισμένες περιπτώσεις ἄς ὑπάρχουν ἀναχώματα. Δέν ἐπιτρέπεται σέ κανένα νά «λουκετάρει» τήν Ἀκρόπολη ἤ ἄλλα μνημεῖα. Δέν γίνεται νά ξεκινῶ ἀπό τόν Πειραιᾶ καί νά βρίσκω κλειστό τόν ἀρχαιολογικό χῶρο τῶν Δελφῶν, ἐπειδή «εἶναι Πρωτομαγιά»! Δέν ἐπιτρέπεται νά κλείνει ἡ Ὀλυμπία, ἐπειδή ἀπεργοῦν οἱ ὑπάλληλοι τοῦ ὑπουργείου Πολιτισμοῦ. Καί –χωρίς παρεξήγηση– κάνουμε μία πρόταση: Νά ἀπευθύνεται τό ὑπουργεῖο στούς πολῖτες (σέ ἔκτακτες περιπτώσεις) ὥστε νά λειτουργοῦν οἱ ἀρχαιολογικοί χῶροι ὅταν δέν ἀνανεώνονται συμβάσεις (γιά λόγους γραφειοκρατικούς) ἤ στίς ἐπίσημες ἀργίες! Θά ἦταν γιά πολλούς ἐμπειρία ζωῆς νά γίνει φύλακας στήν Ἀκρόπολη ἤ τούς Δελφούς γιά μιά-δυό μέρες! Δέν θά ἦταν;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.