Τό Βατερλώ τῆς «Μαντόνα» καί τά χάλια μας

Ἡ ἐφετινή Eurovision ἦταν κάτι περισσότερο ἀπό τό συνηθισμένο ἐτήσιο «πανηγυράκι».

Ἦταν κάτι περισσότερο ἀπό τό «πάρτυ τῆς διαφορετικότητας», στό ὁποῖο ἔχει ἐξελιχθεῖ τά τελευταῖα δέκα χρόνια, μέ τούς κάθε λογῆς καταπιεσμένους (στή φαντασία τους) νά βγάζουν τόν «πόνο» τους μέσα ἀπό τήν δύστυχη μουσική.

Θά περίμενε κανείς ἀπό μιά κοινωνία ἡ ὁποία ἀπολαμβάνει πολλά περισσότερα ἀγαθά ἀπό κάθε ἄλλη χρονική περίοδο, νά προοδεύει καί στή μουσική καί στό τραγούδι.

Θά περίμενε κανείς ἀπό μιά μουσική βιομηχανία ἡ ὁποία διαθέτει ἀπίθανα μέσα καί μπορεῖ νά ὑποστηρίξει τόν ὁποιονδήποτε ἱκανό δημιουργό, νά δίνει ἀριστουργήματα ἤ τουλάχιστον ἀντάξια κάποιων ἄλλων- μέ πολύ λιγότερα ἐφόδια- ἐποχῶν.

Τόν διαγωνισμό τραγουδιοῦ τῆς Eurovision παρακολουθοῦν σέ ἀπ’ εὐθείας μετάδοση περισσότερα ἀπό διακόσια ἑκατομμύρια τηλεθεατῶν. Εἶναι δυνατόν νά τούς προσφέρεται ἕνα τέτοιο ἄθλιο θέαμα καί ἀκρόαμα;

Πᾶμε, ὅμως, στό ἐφετινό πανηγύρι, τό ὁποῖο –εὐτυχῶς– ἔβαλε (;) κάποια πράγματα στήν θέση τους. Κατ’ ἀρχήν, βούλιαξε ἡ «διαφορετικότητα», ὅσο κι ἄν προσπάθησε νά τήν ὑποστηρίξει ἕνας ἄνδρας μέ γενειάδα, γυναικεία περιβολή καί δωδεκάποντη γόβα, καί κάποιοι ἄλλοι ἑρμηνευτές, οἱ ὁποῖοι προέβαλαν τά ἐσώψυχά τους, ἀφήνοντας σέ δεύτερο πλάνο τήν μουσική.

Αὐτή τήν φορά, οἱ ἐπιτροπές καί οἱ θεατές ψήφισαν καί ἐπιβράβευσαν κάποιες ἀπόπειρες τραγουδιῶν, πού ἦταν –ὁπωσδήποτε– καλύτερες ἀπό τήν γενική μουσική σύγχυση.

Ἡ μπαλάντα πού κέρδισε τήν πρώτη θέση, μέ τόν καλό Ὁλλανδό ἑρμηνευτή, ἡ ἀπόπειρα ἑνός «σόουλ» μέ στοιχεῖα «σπιρίτσουαλ» τραγουδιοῦ ἀπό μία ὁμάδα ἔγχρωμων Σουηδῶν, καθώς καί τό ἁπλό, «στρωτό» καί μέ δρόμους μελωδίας τραγούδι τῶν βορείων γειτόνων μας, εἶχαν κάποια ψήγματα πού δικαιολογοῦν τήν παρουσία σέ ἕναν μεγάλο διαγωνισμό τραγουδιοῦ. Καλό σημάδι ἡ προτίμηση τῶν ἐπιτροπῶν καί τοῦ κοινοῦ.

Πᾶμε τώρα στό «ἑλληνικό» τραγούδι. Βρέ, τί ἦταν ἐτοῦτο; Σᾶς βεβαιῶ, δέν τό εἶχα ἀκούσει ἄλλη φορά καί ὁμολογῶ ὅτι σοκαρίστηκα. Τί ἦταν ἐκεῖνος ὁ καρνάβαλος; Τί τούς ἔφταιξε τό κοριτσάκι καί τό ἔχρισαν ἐκπρόσωπο τοῦ ἑλληνικοῦ τραγουδιοῦ καί τό φόρτωσαν μέ ἐκεῖνες τίς φρικιαστικές «στολές» καί τούς ὁπλομάχους; Μήπως οἱ ἔχοντες τό μουσικό πρόσταγμα ἐκεῖ στήν Ἁγία Παρασκευή ἔχουν ἱππεύσει συστοιχία καλάμων;

Καλά, πῶς «πέρασε» αὐτό τό τραγούδι; Ποιός τό ἐνέκρινε καί τό ἔστειλε νά μᾶς ἐκπροσωπήσει; Νομίζω ὅτι ἀπό ἐδῶ καί στό ἑξῆς θά πρέπει πολλά νά ἀλλάξουν στό συγκεκριμένο «κόνσεπτ»… Ἀλλά, μήπως δέν ἦταν εὐτυχές γεγονός τά «ἀποκαλυπτήρια» τῆς περίφημης «Μαντόνα»; Δέν ἦταν ἀπόλαυση τό νά διαπιστώνει ἀκόμη καί ὁ ἔχων ἐλάχιστη μουσική ἀντίληψη ὅτι ὅλο αὐτό τό «σώου μπίζνες» τοῦ σήμερα εἶναι βασισμένο σέ μηχανάκια, σέ πλαστικές ἐγχειρήσεις, σέ σιλικόνες καί κουμπιά ὑπολογιστῶν; Λίγο τούς «ξέφυγε» τό στήσιμο καί τά «κουμπάκια» καί ἡ «Βασίλισσα» ἄρχισε νά φαλτσάρει! Βρέ, τί κακό ἦταν ἐκεῖνο; Πολύ τό εὐχαριστήθηκα! Ἀμάν πιά μέ τά μηχανάκια! Ὑπάρχουν καί οἱ φωνητικές χορδές, μέ τίς ὁποῖες τραγουδοῦν οἱ ἄνθρωποι!

Τό «Βατερλώ» τῆς Μαντόνα στήν Eurovision ἦταν ἡ μεταφορά τοῦ παιδικοῦ παραμυθιοῦ, μέ τό παιδάκι νά φωνάζει: «Καλέ, ὁ βασιλιᾶς εἶναι γυμνός»! Ὁλόγυμνος…

Απόψεις

Τόν Νοέμβριο παραδίδεται στούς πιστούς ὁ νέος Ἱερός Ναός τοῦ Ἁγίου Νικολάου στό Σημεῖο Μηδέν μετά 21 χρόνια

Εφημερίς Εστία
Ὁ Πρόεδρος τῆς Ὀργανωτικῆς Ἐπιτροπῆς Ἀποπερατώσεως τοῦ Ναοῦ Ἄντριου Βενιόπουλος μίλησε στήν «ΕτΚ» γιά τό ὅραμά του νά γίνει ὁ ναός ὁ «Παρθενώνας τῆς Ὀρθοδοξίας», ἀπευθύνοντας πρόσκληση στούς πιστούς ὅλων τῶν θρησκειῶν νά προσευχηθοῦν καί νά διαλογισθοῦν ἐντός τῶν πυλῶν του.

Τζώρτζ Τζιτζίκος: Ὁ Ἑλληνοαμερικανός πού ἡγεῖται τῆς προσπάθειας διασώσεως τῶν Χριστιανῶν ἀνά τόν κόσμο

Εφημερίς Εστία
Ἡ «Ετκ» συνάντησε τόν πρόεδρο τῆς Ὀρθόδοξης Ἐπιτροπῆς Δημοσίων Ὑποθέσεων (OPAC) Τζώρτζ Τζιτζίκο στήν Ἀθήνα καί συνωμίλησε μαζί του γιά τήν ἀνάγκη προστασίας τῶν χριστιανῶν πού εὑρίσκονται ὑπό διωγμόν, ἀλλά καί τήν διάδοση τῆς Ὀρθοδοξίας στά βάθη τῆς Ἀνατολῆς – Ὁ Ἑλληνοαμερικανός ἐπιχειρηματίας ὑπῆρξε στενός συνεργάτης τοῦ Ντόναλντ Τράμπ, τοῦ πατέρα καί υἱοῦ Μπούς καί ἄλλων Ρεπουμπλικανῶν ὑποψηφίων γιά τήν προεδρία.

Την Κυριακή 02.10 με την Εστία της Κυριακής: Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ • 1944

Εφημερίς Εστία
Όλη η ιστορική αλήθεια για  την Απελευθέρωση της Αθήνας από τους Γερμανούς κατακτητές, μέσα από αυθεντικά ντοκουμέντα.

Ὁ παραπαίων καί ὁ ἀδίστακτος

Εφημερίς Εστία
«Χαμένος στό διάστημα» μετά ἀπό κάθε ὁμιλία του ὁ Πρόεδρος Μπάιντεν, ἐνῶ ἡ Δύσις ἀναζητεῖ ἐναγωνίως ἡγεσία – Μέ τήν πλάτη στόν τοῖχο ὁ Πούτιν ἀπειλεῖ τόν πλανήτη μέ πυρηνικό ὁλοκαύτωμα καί ὑπόσχεται διαγραφές δανείων σέ ὅσους ἐπιστρατεύονται

Μητσοτάκης: Νά τά βροῦμε ὅπως ὁ Βενιζέλος μέ τόν Κεμάλ

Εφημερίς Εστία
ΧΕΙΡΑ φιλίας στόν τουρκικό λαό ἔτεινε χθές τό βράδυ ἀπό…