ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Τό θέατρο τοῦ παραλόγου καί ὁ νεωτεριστής ἅγιος Νεκτάριος

Ἑκατό δύο (!) συμπατριῶτες μας ἄφησαν τόν μάταιο ἐτοῦτο κόσμο προχθές…

…ἐξ αἰτίας τῆς πανδημίας, ἡ ὁποία πλήττει πλέον ἀποφασιστικά τήν πατρίδα μας.

Παραλλήλως, πολλά ἑκατομμύρια συμπατριωτῶν μας βρίσκονται καθημερινά ἐκτεθειμένοι στήν ἄλλη πανδημία, τήν ἀκόμη πιό ἐπικίνδυνη, τήν πανδημία τῆς παραπληροφορήσεως! Διαθέτοντες τά πλέον εὐήκοα ὦτα στήν συνωμοσία καί στόν ψίθυρο, εἴμαστε ἀνά πᾶσα στιγμή ἕτοιμοι νά παραδοθοῦμε στόν κάθε τσαρλατάνο, ἐπιτήδειο, «ψωνισμένο», μισότρελο ἤ ὀνειροπαρμένο, ἀκόμη καί νά τόν ἀκολουθήσουμε…

Γεμάτη ἡ ζωή μας ἀπό τέτοια παραδείγματα. Ἑλληνικός καί παγκόσμιος ὁ ὅρος «δημαγωγός», «δημαγωγία». Ποιός εἶναι ὁ «δημαγωγός»; Ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος, μέ πολιτική συμπεριφορά ἀποσκοπεῖ στό νά κερδίσει τή συμπάθεια, τήν ἐμπιστοσύνη τῆς κοινῆς γνώμης μέ ἀπατηλά μέσα, μέ κολακεῖες καί ὑποσχέσεις. Λυπηρή ἡ στάση τοῦ δημοφιλοῦς ἠθοποιοῦ, τόν ὁποῖο ἀπολαύσαμε ὡς «Ἅγιο Νεκτάριο». Ἄφησε τήν παράσταση –καί ἀνέργους ὅλους τούς συναδέλφους του– ἐπειδή «δέν δέχεται νά παίζει μόνο γιά ἐμβολιασμένους»! Ὁ ἴδιος, φυσικά, εἶναι ἀνεμβολίαστος! Καί, προφανῶς, θά μετεῖχε στήν παράσταση (ἔργο τοῦ “Θεάτρου τοῦ παραλόγου”) ἀκολουθῶντας τήν ἐπικίνδυνη –κυρίως γιά τούς ἄλλους– διαδικασία τῶν «ράπιντ τέστ».

Δικαίωμά του, ἀλλά μήπως θά ἔπρεπε νά ἀπέχει καί ἀπό τήν ἐπαγγελματική του δραστηριότητα, ἡ ὁποία ἀπαιτεῖ συνεχῆ ἐπαφή μέ ἄλλα ἄτομα;

Ἔχοντας δεῖ τήν ταινία, νομίζω ὅτι ὁ Ἅγιος Νεκτάριος θά ἦταν ὁ πρῶτος πού θά εἶχε ἐμβολιασθεῖ. Ἦταν πρωτοπόρος καί νεωτεριστής. Πᾶμε τώρα νά ἀπολαύσουμε ἕνα ἀπό τά «πόστ» πού κυκλοφοροῦν στό διαδίκτυο καί καταδεικνύουν τό «πανηγύρι» πού ἐπικρατεῖ ἐκεῖ μέσα. Γράφει, λοιπόν, κάποια κυρία: «Καῖνε τόν Ἀμαζόνιο, συνέλληνες, γιά νά ἐξαφανίσουν τίς ἀποδείξεις ὅτι πρῶτοι οἱ Ἕλληνες φθάσαμε στή Νότιο Ἀμερική, μαζί μέ κλιμάκιο χριστιανῶν, μέ ἐπί κεφαλῆς τόν Ἀπόστολο Παῦλο. “Βράζει ἡ λεία” ἀναφώνησε τυχαῖα ὁ μάγειρος, τήν στιγμή πού ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πρωτοέβλεπε τίς ἀκτές τῆς ἠπείρου καί πρός τιμήν του (τοῦ μαγείρου, προφανῶς) ὁ τόπος ὀνομάστηκε “Βραζιλία”. Τό ἐν λόγῳ δημοσίευμα συγκέντρωσε τήν ἐπιδοκιμασία ἑκατοντάδων “πιστῶν” τοῦ διαδικτύου!» Βρέ, τί γίνεται καί τί ἔχει ἀκόμη νά γίνει!

Ἀσφαλῶς, ἡ κυρία πού τό συνέταξε δέν θά ἐμβολιασθεῖ καί θά πάει στήν ἐκκλησία χωρίς «τέστ», ἀφοῦ ἡ Ἱερά Σύνοδος δηλώνει ὅτι δέν μπορεῖ νά διασφαλίσει τόν ἔλεγχο τῶν εἰσερχομένων.

Ὑπάρχει, ὅμως καί ἡ ἄλλη πλευρά τοῦ διαδικτύου, ἡ ἄποψη τῆς λογικῆς:

«Ἐκεῖνοι πού τιμοῦν τή χριστιανική πίστη εἶναι ὅσοι τηροῦν τά ὑγειονομικά μέτρα προστασίας καί ἐμβολιάζονται, γιά νά μήν ὑποβάλουν σέ δοκιμασία τόν Θεό· ἐκεῖνοι πού προσπαθοῦν νά προφυλαχθοῦν ἀπό τήν πανδημία καί νά ἀποτρέψουν τήν διάδοσή της, προστατεύοντας παράλληλα τούς συνανθρώπους τους. Αὐτοί, συνεπῶς, δροῦν σύμφωνα μέ τόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί ὄχι οἱ ἀρνητές τῆς πανδημίας καί τοῦ ἐμβολιασμοῦ, ἐπικαλούμενοι τόν Χριστιανισμό. Ἡ Ἐκκλησία ἔχει μιά μακρά παράδοση ἰατρῶν ἁγίων, οἱ ὁποῖοι χρησιμοποίησαν τήν ἐπιστήμη γιά νά μειώσουν τόν ἀνθρώπινο πόνο, νά καταπολεμήσουν τίς ἀσθένειες, νά σώσουν ζωές. Οἱ ἀρνητές τῆς πανδημίας καί τοῦ ἐμβολιασμοῦ προσβάλλουν καί τήν πνευματική παρακαταθήκη τῶν ἁγίων αὐτῶν, τούς ὁποίους ἡ χριστιανική Ἐκκλησία τιμᾶ». Ἔτσι, ἀκριβῶς…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.