ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Τό Κοινοβούλιο τῆς γκαζόζας καί τῆς φθήνιας

Δέν ξέρω γιά ἐσᾶς, ἀλλά προσωπικά δέν ἔχω δεῖ μεγαλύτερο χάλι στό Κοινοβούλιο ἀπό ἐτοῦτο πού ἐκτυλίσσεται κάθε μέρα μπροστά στά μάτια μας. Ἀπό ποῦ νά ἀρχίσεις καί ποῦ νά τελειώσεις!

Ἀπό τήν γκαζόζα τοῦ βουλευτοῦ Φωκᾶ, τῆς ὁποίας τίς διουρητικές ἰδιότητες ἐξεθείασε ὁ ἐν λόγω, ἐντός τοῦ Κοινοβουλίου; Ἀπό τήν ἐφευρετικότητα τοῦ κυβερνητικοῦ στρατοπέδου, τό ὁποῖο ἐπεξεργάζεται σχέδια ἀλλαγῆς τοῦ κανονισμοῦ τῆς Βουλῆς προκειμένου νά μήν χάσουν τά προνόμια οἱ «δανειστές» της πολιτικοί (πρώην) ἀρχηγοί; Ἀπό τόν βουλευτή ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος προσπαθεῖ νά «παραδώσει τήν ἕδρα του» καί δέν τόν ἀφήνουν μέ παρακάλια οἱ μεγαλόσχημοι τοῦ «Ναοῦ τῆς Δημοκρατίας»; Ἀπό τίς –ἀναπάντητες– ἀπειλές καί σχόλια τοῦ πρώην κυβερνητικοῦ ἑταίρου μέ τίς ὁποῖες οὐδείς ὀργίζεται καί οὐδείς ἐρυθριάζει; Ἀπό τό παιγνίδι τῆς ἐπιτραπεζίου ἀντισφαιρίσεως, στό ὁποῖο ἐπιδίδονται οἱ ἀποσχισθέντες ἀπό τά κόμματά τους καί οἱ πρώην ἀρχηγοί τους; Ἀπό τίς ἐπιθέσεις τοῦ ὑφυπουργοῦ-πρωτοπαλλήκαρου τοῦ εἴδους, «ὅλοι σας καί μόνος μου», ὅπως λέγαμε ὅταν παίζαμε στίς ἀλάνες; Ἀπό τήν ἀ λά Ἄλις Κοῦπερ ἐμφάνιση τῆς κυρίας, ἡ ὁποία ἔφυγε ἀπό τό κόμμα της καί ἀποκαλεῖ ὅλους –πλήν τοῦ πρωθυπουργοῦ– «κουραμπιέδες»; Ἀπό τήν ἀντιπρόεδρο τῆς Βουλῆς, ἡ ὁποία μεταφέρει στήν αἴθουσα τήν φρασεολογία τῶν νεολαίαων καί ἀναφωνεῖ «Ἀνεβεῖτε, δῶστε πόνο»;

Εἰλικρινῶς, ἀγαπητοί, δέν θυμᾶμαι τό Κοινοβούλιο νά ἔχει πέσει τόσο χαμηλά, στά 40 καί πλέον χρόνια πού παρακολουθῶ δημοσιογραφικῶς ἐκ τοῦ σύνεγγυς τά πολιτικά πράγματα. Ναί, ὑπῆρχαν καί παλαιότερα φραστικές ἐπιθέσεις, ἀνταλλαγές πυρῶν ὀξύτατες, ἀλλά πάντα ὑπῆρχε καί ἕνα ὅριο καί κάποιος σεβασμός στό ἀξίωμα τοῦ βουλευτοῦ ἀλλά καί συναίσθηση τοῦ ρόλου τόν ὁποῖο ὀφείλουν νά διαδραματίζουν οἱ ἐκπρόσωποι τοῦ λαοῦ. Εἶχαν, ὅμως, πυγμή, ποιότητα καί παιδεία οἱ ἀρχηγοί, οἱ ὁποῖοι –ὅταν τά πράγματα ἔβαιναν πρός ἐκτροχιασμό– παρενέβαιναν καί ἀποκαθιστοῦσαν τήν τάξη.

Θυμᾶμαι, ἄς ποῦμε, ἕνα στιγμιότυπο στό Κοινοβούλιο, πρίν ἀπό τήν δικτατορία. Στό βῆμα βρισκόταν ὁ Γεώργιος Α. Παπανδρέου (ὁ σωστός) καί ἀγόρευε, ὅταν, ἀπό τά ἕδρανα, ἀκούστηκε ἡ ἀπρεπέστατη φράση: «Εἶσαι παλιά(ν)θρωπος»! Ὁ Γ. Παπανδρέου σταμάτησε τήν ὁμιλία του, σήκωσε τό βλέμμα πρός τά ἕδρανα καί ρώτησε: «Ποιός τό εἶπε αὐτό;». Σηκώθηκε, λοιπόν, ἕνας ἐκ τῶν «γραφικῶν» (πάντοτε ὑπῆρχαν τέτοιοι τύποι) τῆς Βουλῆς καί εἶπε δυνατά: «Ἐγώ»! Ὁ ὁμιλητής, μέ ψυχραιμία καί ἑτοιμότητα, χαμογέλασε μέ νόημα καί εἶπε: «Ἔ, τότε δέν ἔχει σημασία. Συνεχίζουμε»! Καί συνέχισε νά ὁμιλεῖ, ἔχοντας στείλει ἀδιάβαστο τόν ταραξία καί ἔχοντας, ταυτοχρόνως, προφυλάξει τό κῦρος τῆς Βουλῆς καί τοῦ ἀξιώματός του. Σήμερα, δυστυχῶς, δέν ἔχουμε τέτοιους ἀρχηγούς καί τέτοιους ρήτορες. Ἀκοῦμε τούς ἀρχηγούς νά ὁμιλοῦν καί κάθε τόσο σημειώνουμε παρεκτροπές, φραστικά λάθη, ἀλλά καί ἐκφράσεις οἱ ὁποῖες προκαλοῦν ἀντιδράσεις πού δέν ἁρμόζουν στό περιβάλλον. Θά μοῦ πεῖτε: «Καλά μᾶς τά λές, ἀλλά στήν Βουλή, τό 1965, ὑπῆρχαν καθημερινά ἐπεισόδια καί εἶχαν πέσει μέχρι… “καρεκλιές”»! Βεβαίως, ἔτσι εἶναι καί τά θυμᾶμαι πολύ καλά. Θυμᾶμαι, ὅμως, πολύ καλά καί τό τί ἐπέφεραν ἐκεῖνες οἱ «μάχες» καί ποῦ ὁδηγηθήκαμε! Διαφωνεῖ κανείς;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.