ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Τό Κατάρ, ὁ «Δούρειος Ἵππος» καί ἐμεῖς

Ὁ χειρισμός τῆς ὑποθέσεως «Qatar Gate» τόσο ἀπό τίς ὑπηρεσίες τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου ὅσο…

… καί ἀπό τίς διεθνεῖς ὑπηρεσίες, μέ τελευταῖο ἀποδέκτη τήν βελγική Ἀστυνομία καί Δικαιοσύνη, καλό θά εἶναι νά μᾶς προβληματίσει. Κατ’ ἀρχάς, καταρρίπτεται ὅλη αὐτή ἡ παραφιλολογία, τήν ὁποία ἀναπτύσσουμε ἐμεῖς στήν Ἑλλάδα, περί «ἀπαραδέκτων παρακολουθήσεων» καί δικαιώνεται ἡ κοφτή καί κατηγορηματική ντιρεκτίβα τῶν ἀμερικανικῶν ὑπηρεσιῶν: «Οὐδείς εἶναι ὑπεράνω ὑποψίας»!

Εἶναι, δέ, βέβαιο ὅτι ἐκτός τῶν ἐπικοινωνιῶν τῆς ὑπό κατηγορία Ἑλληνίδας πολιτικοῦ, κάποιες Ἀρχές θά παρακολουθοῦσαν καί τίς ἐπικοινωνίες (ἴσως καί συμπατριωτῶν) συναδέλφων της.

Καί θά ἦταν καλό νά μήν ἀκούσουμε ἄλλη φορά τόν ἰσχυρισμό ὅτι «εἶναι ἀπαράδεκτο νά παρακολουθοῦνται πολιτικοί ἀρχηγοί». Ὅταν ὑπάρχει σοβαρός λόγος, ὅλοι πρέπει νά ἐλέγχονται, ἀρκεῖ οἱ «ὑπηρεσίες» νά τηροῦν ἀπόλυτη σιωπή, ὅπως ἔγινε –καί γίνεται ἀκόμη– στό Βέλγιο. Βεβαίως, καί στήν παροῦσα ὑπόθεση, ἡ (σωστή) δημοσιογραφία ἔπαιξε πρωτεύοντα ρόλο. Ἀλλά μέχρις ἑνός σημείου. Δηλαδή μέχρις ἐκεῖ πού δέν δημιούργησε πρόβλημα στίς ἔρευνες τῶν ἁρμοδίων Ἀρχῶν.

Γιά τήν Ἑλλάδα, κάτι τό ὁποῖον ἐλάχιστα ἀναφέρεται, ἡ ὑπόθεση ἔχει τεράστια σημασία, καθώς τό ὑπό ἔρευνα πλέον Κατάρ εἶναι ὄχι μόνο κύριος χρηματοδότης ἀλλά τό οἰκονομικό στήριγμα τῆς Τουρκίας!

Εἶναι βέβαιο ὅτι χωρίς τά «τσουβάλια» χρημάτων πού ἀποστέλλει τό Κατάρ στόν Ἐρντογάν, οἱ γείτονές μας ὄχι ἐξοπλισμούς ἀλλά οὔτε κουλούρια στήν πλατεῖα Ταξίμ θά μποροῦσαν νά ἐξασφαλίσουν. Καί θά εἶναι γιά ἐμᾶς τραγικό, ἄν τελικῶς ἀποδειχθεῖ ὅτι Ἕλληνες πολιτικοί συμμετεῖχαν στήν διά τῆς πλαγίας ὁδοῦ προσπάθεια ἁλώσεως τῆς ΕΕ ἀπό τήν Τουρκία, τῆς ὁποίας «Δούρειος Ἵππος» εἶναι τό Κατάρ, ἡ χώρα στήν ὁποία ἡ Τουρκία διατηρεῖ στρατιωτική βάση!

Αὐτόν τόν «Δούρειο Ἵππο» ἔπρεπε νά ἔχει ἀνακαλύψει καί ὁ παρεπιδημῶν στίς Βρυξέλλες ἀρχηγός τοῦ κόμματος τῆς ὑπό κατηγορία εὐρωβουλευτοῦ καί ὄχι νά προσπαθεῖ τώρα νά «μπαλώσει τά ἀμπάλωτα», ὅπως ἔλεγε ἡ νονά μου…

Καί ἐπειδή ἡ μακρά μας θητεία στόν χῶρο τῆς δημοσιογραφίας ἀλλά καί ἡ ἐμπειρία μᾶς ἔχει διδάξει ὅτι στήν Ἑλλάδα τό ἐπάγγελμά μας ἔχει περάσει «σέ περίεργα χέρια», δέν θεωροῦμε τυχαία ὅλη αὐτήν τήν «ἀνακατωσούρα», πού ἐσχάτως ἐπικρατεῖ στό πολιτικό μας σκηνικό.

Ἄλλοι ἠθελημένα καί ἄλλοι χωρίς οἰκονομικό συμφέρον ἀλλά γιά προσωπικούς λόγους, συμβάλλουν στήν δημιουργία κλίματος τό ὁποῖο εὐνοεῖ τούς «ἀπέναντι» καί ἀπειλεῖ νά ὁδηγήσει τήν χώρα σέ μακρά περίοδο ἀβεβαιότητος, μέ ρευστότητα στήν πολιτική σκηνή καί ἴσως παρατεταμένη ἀκυβερνησία.

Ἄς δοῦμε τά πράγματα λίγο πιό «σφαιρικά». Τό Κατάρ, ὁ βασικός χρηματοδότης τοῦ Ἐρντογάν, προσπαθεῖ νά διεισδύσει στά ἐνδότερα τῆς ΕΕ, ἀπό τήν ὁποία ἔχει σχεδόν ἀποκοπεῖ λόγῳ τῆς ἐπιθετικῆς του διαγωγῆς, ὁ «νταῆς» γείτονάς μας καί ἡ παρέα του.

«Πλησιάζει» γι’ αὐτήν τήν προσπάθεια τήν Ἑλληνίδα ἀντιπρόεδρο τοῦ Εὐρωκοινοβουλίου, ὥστε –σέ περίπτωση πού «ἡ δουλειά δέν πάει καλά»– νά ἐκτεθεῖ (καί) ἡ Ἑλλάδα στά μάτια τῶν Εὐρωπαίων.

Τό σκάνδαλο ἀποκαλύπτεται καί ἡ ἑλληνική πολιτική σκηνή μεταβάλλεται σέ «ροντέο». Τό Κατάρ δηλώνει ὅτι «ἔχει καθαρά χέρια». Ποιός, ὅμως, μέχρι στιγμῆς, «τρίβει τά χέρια του»;

Ὀλίγη ψυχραιμία καί σοβαρότης δέν θά ἔβλαπτε! Ἄς κοιτάξουν οἱ πολιτικοί μας λίγο μακρύτερα ἀπό τό προσωπικό καί τό κομματικό συμφέρον!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.