ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Τό «Ἑλληνικό», οἱ οὐρανοξύστες καί ἐμεῖς

Ἐπιτρέψτε μου νά λάβω σήμερα θέση γιά τό περίφημο «Ἑλληνικό». Καί νά ξεκαθαρίσω ἐξ ἀρχῆς ὅτι εἶμαι –ἀπό χρόνια πολλά– «ἄρρωστος» μέ τήν προστασία τοῦ περιβάλλοντος.

Ἔμαθα ἀπό μικρό παιδί νά ἀγαπῶ τήν φύση, ἔχω ἀνέβει ὅλες σχεδόν τίς κορυφές τῶν ἑλληνικῶν βουνῶν, μέ «καθηγητές» τόν Σπῦρο Ράνη, τόν Ἀνδρέα Πατσουράκο καί τόν Τάκη Καρυδάκη (προσωπικότητες τοῦ πειραϊκοῦ ὀρειβατικοῦ χώρου) κι ἔχω γνωρίσει ἀπό κοντά τήν ὑπέροχη αὐτή χώρα.

Κι ὅταν δέν εἴχαμε ἐξορμήσεις στά βουνά, εἴχαμε κυριακάτικους περιπάτους στήν Ἀττική, στήν περιοχή τήν ὁποία δέν γνωρίζουν οὔτε οἱ κάτοικοί της. Περίπατοι στήν Πάρνηθα, στίς κορυφές καί τίς παρυφές της, στά χωριά της, τά ὁποῖα ἀντιστέκονται ἀκόμη. Καί τά γράφω αὐτά γιά νά τονίσω ὅτι ἡ εὐαισθησία μου γιά τήν προστασία τοῦ περιβάλλοντος εἶναι μεγαλύτερη τοῦ μέσου ὅρου. Καί τά γράφω γιά νά περάσω στό θέμα τοῦ «Ἑλληνικοῦ», τό ὁποῖο –τόσα χρόνια τώρα– παραμένει πληγή ἀνοιχτή στό Λεκανοπέδιο.

Ξεκαθαρίζω ὅτι θά προτιμοῦσα νά εἶχε παραμείνει ἀεροδρόμιο. Δέν νοεῖται μεγάλη καί σύγχρονη εὐρωπαϊκή πρωτεύουσα χωρίς δεύτερο –μεγάλο– ἀεροδρόμιο. Μία σειρά, ὅμως, λανθασμένων ἐνεργειῶν καί ἀποφάσεων ἔχει «καταδικάσει» τήν Ἀθήνα νά διαθέτει ἕνα μόνο ἀεροδρόμιο καί ἐπιβάλλει τήν δημιουργία ἑνός «πνεύμονα» στό Ἑλληνικό. Καί ἀμέσως –ὅπως συνηθίζεται ἔπειτα ἀπό τούς περίφημους κορμοράνους στόν πάλαι ποτέ Ἐλαιῶνα– ἄρχισαν οἱ προσφυγές στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας, σέ ἕνα Σῶμα τό ὁποῖο ἔχει περγαμηνές στό συγκεκριμένο πεδίο. Καί στήν συνέχεια παρενέβησαν οἱ διάφοροι φορεῖς, ἀλλά καί οἱ πανταχοῦ παρόντες –καί καλῶς κάνουν– ἀρχαιολόγοι, ἄρχισε ἡ προσφιλής μας «ζύμωση» καί ἡ μεγάλη ἐπένδυση, πού ἐπρόκειτο νά ἀλλάξει τό Ἑλληνικό καί τήν ζωή μας, ἔγινε τό γνωστό «μπαλάκι», μέ τό ἐπίσης γνωστό «μοτίβο», ὅτι «θά ὑποβαθμισθεῖ ἡ περιοχή». Ἀλήθεια, πόσο μπορεῖ νά «ὑποβαθμισθεῖ» περισσότερο μιά Ἀθήνα πού κόβεται στά δυό ἀπό μιά περιφραγμένη ἀνοιχτή πληγή; Πόσο περισσότερο νά ὑποβαθμισθεῖ ὅταν ἔχει στήν καρδιά της ἕνα ἀπέραντο δάσος ἀπό τσιμέντο καί κουφάρια κτιρίων;

Δηλαδή θά μᾶς ὑποβαθμίσουν οἱ οὐρανοξύστες καί τό καζίνο; Μά, οὐρανοξύστες ὑπάρχουν σήμερα σέ ὅλες τίς σύγχρονες πόλεις. Καί ποιόν θά ἐνοχλήσει τό καζίνο; Ὑπάρχει καμμιά ντιρεκτίβα πού ἐπιτάσσει στούς κατοίκους τῶν Ἀθηνῶν νά παίζουν τά λεφτά τους ἐκεῖ; Στά καζίνο πηγαίνεις ἄν θέλεις νά πᾶς. Καί ἄς μιλήσουμε γιά τά τεράστια ποσά καί τά σπίτια πού χάνονται σέ καφενεῖα καί «λέσχες»…

Καί μιά πού μιλᾶμε γιά «ὑποβάθμιση» τῆς περιοχῆς, μήπως εἶναι ἀλήθεια ὅτι οἱ τιμές τῶν ἀκινήτων γύρω ἀπό τό Ἑλληνικό ἔχουν «τσιμπήσει» πολύ ἐσχάτως;

Καλό θά εἶναι νά μήν φοβόμαστε τό μέλλον. Καλό θά εἶναι νά σταματήσουν οἱ ἀπόψεις πού μιλοῦν γιά «εἰσβολή» ξένων, πού ἀγοράζουν σπίτια στήν Ἀθήνα. Καί λοιπόν; Τί θά τά κάνουν; Θά τά πάρουν μαζί τους στήν πατρίδα τους; Σοβαροί νά εἴμαστε, ἔ;

Καλό γιά ὅλους εἶναι νά ἀρχίσει, ἐπί τέλους, νά λειτουργεῖ τό τεράστιο αὐτό ἔργο, αὐτή ἡ τόσο σημαντική ἐπένδυση, πού θά προσφέρει πολλές χιλιάδες νέες θέσεις ἐργασίας καί ζωῆς. Ἡ Ἀθήνα δέν ἔχει νά φοβηθεῖ παρά μόνο νά κερδίσει.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.