ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Τιμή στήν Ναυτιλία ἀπό τό Πανεπιστήμιο Πειραιῶς

Ἡ ἀναγόρευση τοῦ Ἀθανασίου Μαρτίνου σέ ἐπίτιμο διδάκτορα τοῦ τμήματος Ναυτιλιακῶν Σπουδῶν τῆς Σχολῆς Ναυτιλίας καί Βιομηχανίας τοῦ Πανεπιστημίου Πειραιῶς εἶναι μία συμβολική ἐνέργεια ἀποδόσεως τῆς ἁρμόζουσας τιμῆς στήν Ἑλληνική Ναυτιλία.

Τό Πανεπιστήμιο πού φιλοξενεῖται στό μεγαλύτερο λιμάνι τῆς χώρας, τίμησε στό πρόσωπο τοῦ νέου διδάκτορος τήν δύναμη τῆς Ἑλληνικῆς Ναυτιλίας, τῆς Ἑλληνικῆς Οἰκονομίας ἀλλά καί τήν προσφορά του στά κοινά, σέ τομεῖς εὐαίσθητους, ὅπως ὁ Πολιτισμός, ἡ Ἐκπαίδευση καί ἡ Ἔρευνα. Σέ μία σεμνή καί ἀπέριττη ἐκδήλωση, στήν αἴθουσα τοῦ Δημοτικοῦ Θεάτρου τοῦ Πειραιῶς, ὁ νέος πρύτανις τοῦ Πανεπιστημίου τῆς πόλεως Μιχ. Σφακιανάκης χαρακτήρισε τόν τιμώμενο ἡγετική μορφή τῆς ναυτιλίας, σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο, ἀλλά καί ἄνθρωπο-πρότυπο. «Τό Πανεπιστήμιο Πειραιῶς τιμᾶ ἕναν ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος εἶναι πρότυπο ἐπιχειρηματικό, πρότυπο δημιουργίας καί κοινωνικῆς προσφορᾶς» ἀνέφερε χαρακτηριστικά.

«Παράδειγμα ὑπηρέτη καί λειτουργοῦ, μετριοπαθή, σεμνό καί ἔχοντα αἴσθηση τοῦ μέτρου» χαρακτήρισε τόν νέο διδάκτορα ὁ κοσμήτωρ τῆς Σχολῆς Ἄγγελος Παντουβάκης.

«Τόν διακρίνει ἡ μετριοπάθεια ὡς μέτρο τῆς ἀριστείας, τῆς ἀξίας ἀλλά καί τῆς ἀγάπης καί τῆς ἔγνοιας γιά τούς ἄλλους καί γιά τίς ἀνάγκες τους» ἀνέφερε.

Σεμνός καί χαμηλῶν τόνων, ὅπως πάντα, ὁ Ἀθανάσιος Μαρτῖνος χαρακτήρισε τό Πανεπιστήμιο Πειραιῶς ἀναπόσπαστο κομμάτι τοῦ ναυτιλιακοῦ κέντρου πού ἔχει ἀναπτυχθεῖ τά τελευταῖα 50 χρόνια στόν Πειραιᾶ καί στήν Ἀθήνα.

«Σέ ἑταιρεῖες ναυτιλιακῶν καί παραναυτιλιακῶν δραστηριοτήτων ἀπασχολοῦνται σήμερα ἄνω τῶν 30.000 ἐργαζομένων, ἐξαιρουμένης τῆς ἀκτοπλοΐας καί τῆς λιμενικῆς διαχείρισης. Τό Ναυτιλιακό Κέντρο ἀναπτύσσεται τά τελευταῖα χρόνια καί προσελκύει λόγῳ τοῦ ἑλληνικοῦ θεσμικοῦ πλαισίου καί μεγάλες ναυτιλιακές ἑταιρεῖες τῆς Εὐρώπης. Ἀρκετοί πτυχιοῦχοι τοῦ Ναυτιλιακοῦ Τμήματος τοῦ Πανεπιστημίου Πειραιᾶ ἀπασχολοῦνται σέ ἀναπτυσσόμενα ναυτιλιακά κέντρα τοῦ ἐξωτερικοῦ, ὅπως ἡ Σιγκαπούρη καί τό Ντουμπάι. Τό συγκριτικό πλεονέκτημα τῶν Ἑλληνικῶν Ναυτιλιακῶν ἐπιχειρήσεων εἶναι τό DNA τῶν Ἑλλήνων. Τά στελέχη μας διακρίνονται γιά τήν εὐστροφία τους, τήν εὐελιξία τους καί τό φιλότιμό τους, ἑλληνική λέξη πού δέν ἀπαντᾶται σέ ἄλλες γλῶσσες», καί προσέθεσε ὁ τιμηθείς: «Οἱ ἑλληνικές ναυτιλιακές ἐπιχειρήσεις ἔχουν ὡς κορμό τήν οἰκογένεια, εἶναι προσωποπαγεῖς. Ἀκόμη καί στίς εἰσηγμένες στά ξένα χρηματιστήρια ἑταιρεῖες, ὁ ἐφοπλιστής διατηρεῖ τόν ἔλεγχο. Ὁ διευθύνων τήν ἐπιχείρηση πλοιοκτήτης διατηρεῖ συνεχῆ ἐπαφή μέ τά στελέχη της, ὥστε νά ἀξιολογοῦνται καί νά ἀμείβονται δίκαια. Στίς ἐπενδυτικές ἀποφάσεις πρέπει νά λαμβάνονται ὑπ’ ὄψιν οἱ ἔγκυρες μελέτες προοπτικῆς τῶν ναυλαγορῶν καί οἱ γεωπολιτικές ἐξελίξεις. Δέν ὑπάρχει στήν Ἑλλάδα διαχωρισμός ἰδιοκτησίας καί διοίκησης τῆς ἑταιρείας. Ἀσφαλῶς ὁ ἐφοπλιστής βασίζεται στά ἱκανά στελέχη του γιά τίς σημαντικές ἀποφάσεις του, κυρίως τίς ἐπενδύσεις σέ πλοῖα καί τίς ναυλώσεις».

Ὁ Ἀθ. Μαρτῖνος ἀνεφέρθη στήν ἵδρυση τῆς πρώτης ἑταιρείας τῆς οἰκογένειας, τήν «Θεναμάρις», πού ἵδρυσε ἡ μητέρα του, Ἀθηνᾶ «ἀλλά ἄφησε στά παιδιά της τίς ἀπαιτούμενες πρωτοβουλίες» καί στά ἀδέλφια του, πού ἐπίσης δραστηριοποιοῦνται στόν χῶρο τῆς ναυτιλίας.

Σωστή καί ἀξιέπαινη ἡ πρωτοβουλία τῆς Συγκλήτου τοῦ Πανεπιστημίου. Μήπως ἡ ἑπόμενη θά πρέπει νά εἶναι ἡ ὀνομασία τοῦ Πανεπιστημίου σέ «Θεμιστόκλειο»; Αὐτό τό «Πα.Πει» δέν εἶναι καί τόσο ἀντάξιο τῆς φήμης καί τοῦ τόπου στόν ὁποῖο φιλοξενεῖται τό Ἀνώτατο Ἐκπαιδευτικό Ἵδρυμα.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.