Τελικά τί εἶναι πρόοδος καί ἐκσυγχρονισμός;

Παρακολουθῶ τήν εἰδησεογραφία καί τρομάζω. Δέν μπορῶ νά ἀναγνωρίσω τήν Ἑλλάδα, τήν ἑλληνική κοινωνία, ἐμᾶς τούς ἴδιους!

Καί δέν μέ νοιάζει ἄν «γίνονται παντοῦ τά ἴδια», δέν μέ ἀπασχολεῖ. Μέ πονᾶνε, ὅμως, αὐτά πού γίνονται στήν Ἑλλάδα!

Διώκεται ἡ ἰδιοκτησία, φορολογεῖται ἀγρίως ὅποιος ἀπέκτησε μιά ἀξιοπρεπῆ κατοικία ἤ δημιούργησε μιά ἐπιχείρηση, ὑπάρχει μιά «ἀνεξάρτητη ἀρχή» ἡ ὁποία ἀποφασίζει γιά τήν φορολόγηση καί τήν καταδυνάστευση τῶν πολιτῶν. Καθημερινά πληροφορούμεθα ὅτι «ἀρχίζει σαφάρι κατά τῆς φοροδιαφυγῆς», ἀνακοινώσεις ὅτι «ἀνοίγουν καί οἱ θυρίδες», ἐξαγγελίες γιά «ἔφοδο τῆς Ἐφορίας» (δέν ὑπάρχει πλέον «Ἐφορία» ὅπως τήν ξέραμε ἀλλά μιά «ἀνεξάρτητη» ἀρχή πού δίνει λόγο «ἔξω ἀπό ἐδῶ»), ἕνα κλῖμα διώξεων καί «κυνηγιοῦ», μέ τόν πολίτη νά προσπαθεῖ νά καταλάβει ἄν προφυλάσσεται ἡ πρώτη του κατοικία, ἄν θά μπορέσει νά διακανονίσει τό δάνειό του, ἄν θά μπορέσει νά ἀντεπεξέλθει στήν ἐπέλαση τῶν χρεῶν καί τῶν ἀπαιτήσεων…

Καί δέν μπορῶ νά δεχθῶ ὅτι ὅλη αὐτή ἡ βαρβαρότητα, ὅλη αὐτή ἡ γκρίζα ἐπένδυση ἡ ὁποία ἔχει τυλίξει τήν χώρα καί τήν ζωή μας εἶναι «ἐκσυγχρονισμός».Δέν θέλω νά πιστέψω ὅτι ἡ κοινωνία τήν ὁποία οἰκοδομοῦμε εἶναι «σύγχρονη» καί «σύμφωνη μέ τά διεθνῆ πρότυπα». Θυμᾶμαι, παλιότερα, πού ἔβλεπα –παιδί– στίς βιτρίνες κάποιων καταστημάτων κάτι περίεργα σήματα. Ρωτοῦσα νά μάθω καί μοῦ ἔλεγαν ὅτι ὑπάρχουν κάποιες «κάρτες», μέ τίς ὁποῖες μπορεῖς νά ψωνίσεις χωρίς νά δίνεις χρήματα! Μοῦ προκαλοῦσε ἀπορία ἀλλά καί θαυμασμό τό ὅτι κάποιος, μέ μιά πλαστική κάρτα, μποροῦσε νά ἀγοράσει πράγματα, χωρίς νά δώσει τά χρήματα, μέ τά ὁποῖα κάναμε ὅλοι τότε τίς συναλλαγές μας.

Ποτέ δέν φανταζόμουν ὅτι σήμερα θά ἤμουν ὑποχρεωμένος νά κάνω τίς συναλλαγές μου μέ τίς «κάρτες», ὅτι τά «μετρητά» θά εἶχαν δαιμονοποιηθεῖ, ὅτι ἡ ἀσφάλεια πού αἰσθανόσουν ὅταν «εἶχες λεφτά στήν τσέπη» θά εἶχε σχεδόν ποινικοποιηθεῖ.

Νά μέ συμπαθᾶτε, ἀλλά νομίζω ὅτι πολύ καλύτερη ἦταν ἡ ζωή ὅταν δέν ὑπῆρχε ὅλος αὐτός ὁ ἠλεκτρονικός ἔλεγχος, ὅταν δέν εἶχες παντοῦ «μάτια» γιά νά σέ παρακολουθοῦν, ὅταν οἱ Τράπεζες δέν ἦταν δυνάστες καί ὅταν ὁ πολίτης μποροῦσε νά πάει στόν Ἔφορο καί νά συζητήσει μαζί του σάν ἄνθρωπος. Ναί, ναί, ξέρω, θά μοῦ πεῖτε ὅτι ὑπῆρχε τό «λάδωμα», ὅτι στίς Ἐφορίες ὑπῆρχε «διαφθορά», ὅτι ὑπῆρχαν οἱ «ἐπιτήδειοι» πού πουλοῦσαν «διαμεσολάβηση», ὅτι ὑπῆρχε πάντα ὁ «ἰδιαίτερος» τοῦ βουλευτῆ ἤ τοῦ ὑπουργοῦ. Ναί, θά τά δεχθῶ ὅλα καί παραδέχομαι ὅτι ὑπῆρχαν. Ἀλλά εἴμαστε καλύτερα σήμερα; Εἴμαστε καλύτερα μέ τόν πλοῦτο νά βρίσκεται στά χέρια ἐλάχιστων καί τόν κόσμο νά πηγαίνει ἀπό τό κακό πρός τό χειρότερο; Εἴμαστε καλύτερα σήμερα μέ τήν ἐπέλαση τῆς «πληροφορικῆς», ἡ ὁποία ἐλέγχει ἀπό τήν συναλλαγή μέχρι τά συναισθήματά μας; Εἴμαστε καλύτερα σήμερα, μέ χιλιάδες ἠλεκτρονικούς «φίλους» τούς ὁποίους οὐδέποτε ἔχουμε συναντήσει; Εἴμαστε καλύτερα μέσα σέ μιά εἰκονική πραγματικότητα, μέσα σέ μιά δῆθεν «πληροφόρηση»;

Ἴσως νά φαίνομαι «παλαιομοδίτης», ἀλλά ἐγώ νοιώθω «προοδευτικός». Γιατί βλέπω ἀκόμη τούς φίλους μου, πίνω καφέ μαζί τους καί παίζω τάβλι μέ τά πούλια νά κελαηδᾶνε!

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.