Τά «Ποσειδώνια» τῶν Μεσογείων καί τῆς οἰκουμένης

Ἀπό χθές, οἱ παλμοί τῆς καρδιᾶς τῆς παγκοσμίου Ναυτιλίας ἀκούγονται μαζί μέ τούς ἤχους τῶν ἀεροπλάνων τοῦ ἀεροδρομίου τῶν Σπάτων.

Ἐκεῖ, δίπλα στόν ἐπί ἑλληνικοῦ ἐδάφους, γερμανικῶν (καί ποιός ξέρει τί ἄλλων) συμφερόντων ἀερολιμένα, ἄνοιξαν τίς πύλες τους (στό Metropolitan Expo) τά Ποσειδώνια, ἡ μεγαλύτερη Ναυτιλιακή Ἔκθεση στόν κόσμο.

Ἡ ὀξυδέρκεια τοῦ δημοσιογράφου Θεόδωρου Βώκου καί τοῦ Βρεταννοῦ Ντίκ Στάμπς, οἱ ὁποῖοι ἔκαναν πραγματικότητα κάτι πού σκέπτονταν, ἀλλά δέν τολμοῦσαν μέχρι τότε νά ὑλοποιήσουν καί ἄλλοι μέντορες τοῦ Ναυτιλιακοῦ Τύπου (Πώπ, Ἰωαννίδης, Κωττάκης), ὁδήγησε στά πρῶτα Ποσειδώνια τό 1969, στό Ζάππειο Μέγαρο.

Τί περισσότερο, ἀλήθεια, ἤθελε μιά ναυτιλιακή ἔκθεση ἀπό τοῦ νά φέρει τό πασίγνωστο, σέ ὅλο τόν κόσμο, ὄνομα τοῦ Θεοῦ τῆς Θαλάσσης; Ἔτσι, μέ τόν καιρό, τά Ποσειδώνια, πού μέχρι τό 2004 τά φιλοξενοῦσε τό πρῶτο λιμάνι τῆς χώρας, ὁ Πειραιᾶς, ἔγιναν συνώνυμα τῆς Ἑλληνικῆς Ναυτιλίας. Ὅποιον σημαντικό ναυτιλιακό παράγοντα συναντήσω, ἐδῶ ἤ στό ἐξωτερικό, θά μοῦ δώσει ραντεβού στά ἑπόμενα Ποσειδώνια, ἔχοντας ὁ ἴδιος δεδομένη τήν παρουσία του σέ αὐτό τό παγκόσμιο συναπάντημα τῶν ναυτιλιακῶν δυνάμεων τῆς ὑφηλίου… Εἶχα τήν τιμή νά μοῦ ἀνατεθεῖ ἡ διεύθυνση τοῦ τμήματος Τύπου καί Δημοσίων Σχέσεων τῆς ἐκθέσεως γιά πολλά χρόνια. Καί ἔτσι, μπορῶ νά σᾶς διαβεβαιώσω ὅτι πρόκειται γιά κολοσσιαία διοργάνωση. Ἡμέρα μέ τήν ἡμέρα, τά Ποσειδώνια μεγάλωναν, ἐνῷ μίκραινε ὁ Πειραιᾶς, ὁ ὁποῖος οὐδέποτε ἀπέκτησε τίς ἀπαραίτητες ὑποδομές ἐνῷ ὁ χῶρος τοῦ ἐπιβατικοῦ σταθμοῦ τοῦ ΟΛΠ (Παγόδα) ἐκτός τοῦ ὅτι δέν εἶχε πλέον τήν ἀπαραίτητη χωρητικότητα, ἐπλήγη καί ἀπό τούς σεισμούς. Ἔτσι, τό 2006 μετακομίσαμε στό πρώην ἀεροδρόμιο τοῦ Ἑλληνικοῦ, μέσα σέ μπαλόνια, χωρίς, βεβαίως, νά ὑπάρξει τό ἀποτέλεσμα πού ἁρμόζει σέ μιά τέτοια προσπάθεια, καί ἀργότερα ἡ ἔκθεση βρῆκε στέγη στό μεγαλύτερο ἐκθεσιακό κέντρο, στό Metropolitan τῶν Μεσογείων.

Βεβαίως, ἡ φυσική ἕδρα τῶν Ποσειδωνίων ἦταν στόν Πειραιᾶ, στό ἑλληνικό ναυτιλιακό city, τό ὅποιο, ὅμως, ὄχι μόνο δέν ἀπέκτησε (παρά τίς ἐξαγγελίες τῶν ἐνοικιαστῶν τοῦ ΟΛΠ) ἐκθεσιακό κέντρο, ἀλλά οὔτε ἡ Παγόδα ἔχει κἄν ἀποκατασταθεῖ. Ἀλήθεια, τί ἀναφέρει σχετικῶς μέ τά θέματα αὐτά ἡ συμφωνία παραχωρήσεως;…

Τέλος πάντων, ἡ πραγματικότης εἶναι ὅτι μιά θαλασσινή ἔκθεση, ἡ ὁποία θά ἔπρεπε (ὅπως γίνεται σέ ὅλες τίς χῶρες πού φιλοξενοῦν παραπλήσιες ἐκδηλώσεις) νά στεγάζεται παρά θῖν’ ἁλός, φιλοξενεῖται σέ σημεῖο ἀπό τό ὁποῖο δέν βλέπεις τήν θάλασσα οὔτε μέ …τηλεσκόπιο! Πάντως, τελεῖ «ὑπό τήν αἰγίδα» τοῦ Δήμου Πειραιῶς καί τοῦ Ὑπουργείου Ναυτιλίας.

Ἡ παρουσία τοῦ πρωθυπουργοῦ στά ἐγκαίνια ἔδειξε ὅτι ἡ κυβέρνηση θεωρεῖ τήν ναυτιλία σημαντικό, τόν σημαντικότερο, ἴσως, τομέα τῆς οἰκονομίας.

Θά συνιστοῦσα σέ ὅλους τούς πολῖτες, ὅσοι ἔχουν τήν δυνατότητα, νά πάρουν τό μετρό ἤ τό αὐτοκίνητό τους καί νά ἀφιερώσουν ἕνα πρωί ἤ ἕνα ἀπόγευμα στά Ποσειδώνια. Ἔτσι, γιά νά ἀντιληφθοῦν τό μέγεθος καί τήν δύναμη τοῦ ἑλληνικοῦ θαύματος, τῆς Ἑλληνικῆς Ναυτιλίας, ἡ ὁποία κρατᾶ ἐπί σειρά ἐτῶν τά πρωτεῖα στόν παγκόσμιο πίνακα, ἀνταγωνιζόμενη χῶρες-κολοσσούς.

Απόψεις

Ὁ κοινοβουλευτισμός ἀνακτᾶ τό κῦρος του

Εφημερίς Εστία
Οἱ τεχνοκράτες παραιτοῦνται καί ὑποχωροῦν

Ἡ μεγάλη διασταύρωσις

Μανώλης Κοττάκης
ΟΛΙΓΑ παραπολιτικά πρίν ὑπεισέλθω στήν οὐσία τοῦ σημερινοῦ σημειώματος.

Ἐρώτησις 11 μελῶν τῆς Κ.Ο. τῆς ΝΔ γιά τό κόστος τοῦ ρεύματος

Εφημερίς Εστία
ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ἐρωτήσεων ὅπως αὐτές γιά τά «κόκκινα» δάνεια καί τίς «ἐπιθετικές» ἀγορές ἀκινήτων σέ ἀκριτικές περιοχές ἀπό τουρκικά κεφάλαια, ὁμάς τῶν 11 βουλευτῶν τῆς ΝΔ ξαναχτυπᾶ μέ τήν ἐπίκαιρη ἐρώτηση γιά τό κόστος τοῦ ρεύματος.

Ὅταν ἔχεις νά κάνεις μέ ἀνθρώπους, προσέχεις

Δημήτρης Καπράνος
Τό πρόβλημα δέν βρίσκεται στό ὅτι τά ΕΛΤΑ ἀποφάσισαν νά ἐκσυγχρονισθοῦν.

Παρασκευή, 5 Νοεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΙ «ΓΡΙΛΛΑΚΗΔΕΣ»