ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Τά «Ποσειδώνια» τῶν Μεσογείων καί τῆς οἰκουμένης

Ἀπό χθές, οἱ παλμοί τῆς καρδιᾶς τῆς παγκοσμίου Ναυτιλίας ἀκούγονται μαζί μέ τούς ἤχους τῶν ἀεροπλάνων τοῦ ἀεροδρομίου τῶν Σπάτων.

Ἐκεῖ, δίπλα στόν ἐπί ἑλληνικοῦ ἐδάφους, γερμανικῶν (καί ποιός ξέρει τί ἄλλων) συμφερόντων ἀερολιμένα, ἄνοιξαν τίς πύλες τους (στό Metropolitan Expo) τά Ποσειδώνια, ἡ μεγαλύτερη Ναυτιλιακή Ἔκθεση στόν κόσμο.

Ἡ ὀξυδέρκεια τοῦ δημοσιογράφου Θεόδωρου Βώκου καί τοῦ Βρεταννοῦ Ντίκ Στάμπς, οἱ ὁποῖοι ἔκαναν πραγματικότητα κάτι πού σκέπτονταν, ἀλλά δέν τολμοῦσαν μέχρι τότε νά ὑλοποιήσουν καί ἄλλοι μέντορες τοῦ Ναυτιλιακοῦ Τύπου (Πώπ, Ἰωαννίδης, Κωττάκης), ὁδήγησε στά πρῶτα Ποσειδώνια τό 1969, στό Ζάππειο Μέγαρο.

Τί περισσότερο, ἀλήθεια, ἤθελε μιά ναυτιλιακή ἔκθεση ἀπό τοῦ νά φέρει τό πασίγνωστο, σέ ὅλο τόν κόσμο, ὄνομα τοῦ Θεοῦ τῆς Θαλάσσης; Ἔτσι, μέ τόν καιρό, τά Ποσειδώνια, πού μέχρι τό 2004 τά φιλοξενοῦσε τό πρῶτο λιμάνι τῆς χώρας, ὁ Πειραιᾶς, ἔγιναν συνώνυμα τῆς Ἑλληνικῆς Ναυτιλίας. Ὅποιον σημαντικό ναυτιλιακό παράγοντα συναντήσω, ἐδῶ ἤ στό ἐξωτερικό, θά μοῦ δώσει ραντεβού στά ἑπόμενα Ποσειδώνια, ἔχοντας ὁ ἴδιος δεδομένη τήν παρουσία του σέ αὐτό τό παγκόσμιο συναπάντημα τῶν ναυτιλιακῶν δυνάμεων τῆς ὑφηλίου… Εἶχα τήν τιμή νά μοῦ ἀνατεθεῖ ἡ διεύθυνση τοῦ τμήματος Τύπου καί Δημοσίων Σχέσεων τῆς ἐκθέσεως γιά πολλά χρόνια. Καί ἔτσι, μπορῶ νά σᾶς διαβεβαιώσω ὅτι πρόκειται γιά κολοσσιαία διοργάνωση. Ἡμέρα μέ τήν ἡμέρα, τά Ποσειδώνια μεγάλωναν, ἐνῷ μίκραινε ὁ Πειραιᾶς, ὁ ὁποῖος οὐδέποτε ἀπέκτησε τίς ἀπαραίτητες ὑποδομές ἐνῷ ὁ χῶρος τοῦ ἐπιβατικοῦ σταθμοῦ τοῦ ΟΛΠ (Παγόδα) ἐκτός τοῦ ὅτι δέν εἶχε πλέον τήν ἀπαραίτητη χωρητικότητα, ἐπλήγη καί ἀπό τούς σεισμούς. Ἔτσι, τό 2006 μετακομίσαμε στό πρώην ἀεροδρόμιο τοῦ Ἑλληνικοῦ, μέσα σέ μπαλόνια, χωρίς, βεβαίως, νά ὑπάρξει τό ἀποτέλεσμα πού ἁρμόζει σέ μιά τέτοια προσπάθεια, καί ἀργότερα ἡ ἔκθεση βρῆκε στέγη στό μεγαλύτερο ἐκθεσιακό κέντρο, στό Metropolitan τῶν Μεσογείων.

Βεβαίως, ἡ φυσική ἕδρα τῶν Ποσειδωνίων ἦταν στόν Πειραιᾶ, στό ἑλληνικό ναυτιλιακό city, τό ὅποιο, ὅμως, ὄχι μόνο δέν ἀπέκτησε (παρά τίς ἐξαγγελίες τῶν ἐνοικιαστῶν τοῦ ΟΛΠ) ἐκθεσιακό κέντρο, ἀλλά οὔτε ἡ Παγόδα ἔχει κἄν ἀποκατασταθεῖ. Ἀλήθεια, τί ἀναφέρει σχετικῶς μέ τά θέματα αὐτά ἡ συμφωνία παραχωρήσεως;…

Τέλος πάντων, ἡ πραγματικότης εἶναι ὅτι μιά θαλασσινή ἔκθεση, ἡ ὁποία θά ἔπρεπε (ὅπως γίνεται σέ ὅλες τίς χῶρες πού φιλοξενοῦν παραπλήσιες ἐκδηλώσεις) νά στεγάζεται παρά θῖν’ ἁλός, φιλοξενεῖται σέ σημεῖο ἀπό τό ὁποῖο δέν βλέπεις τήν θάλασσα οὔτε μέ …τηλεσκόπιο! Πάντως, τελεῖ «ὑπό τήν αἰγίδα» τοῦ Δήμου Πειραιῶς καί τοῦ Ὑπουργείου Ναυτιλίας.

Ἡ παρουσία τοῦ πρωθυπουργοῦ στά ἐγκαίνια ἔδειξε ὅτι ἡ κυβέρνηση θεωρεῖ τήν ναυτιλία σημαντικό, τόν σημαντικότερο, ἴσως, τομέα τῆς οἰκονομίας.

Θά συνιστοῦσα σέ ὅλους τούς πολῖτες, ὅσοι ἔχουν τήν δυνατότητα, νά πάρουν τό μετρό ἤ τό αὐτοκίνητό τους καί νά ἀφιερώσουν ἕνα πρωί ἤ ἕνα ἀπόγευμα στά Ποσειδώνια. Ἔτσι, γιά νά ἀντιληφθοῦν τό μέγεθος καί τήν δύναμη τοῦ ἑλληνικοῦ θαύματος, τῆς Ἑλληνικῆς Ναυτιλίας, ἡ ὁποία κρατᾶ ἐπί σειρά ἐτῶν τά πρωτεῖα στόν παγκόσμιο πίνακα, ἀνταγωνιζόμενη χῶρες-κολοσσούς.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.