ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023

Τά καθάρματα τῆς Ὁμονοίας καί ὁ Κιούμπρικ

Ἐπειδή ἔχουμε ὑποστεῖ πλέον συντριπτικά κατάγματα πέφτοντας συνεχῶς ἀπό τά σύννεφα…

… ἐπιτρέψτε μας νά ἀναφέρουμε ὅτι οὐδόλως μᾶς ἐξέπληξε ὁ ἄγριος ξυλοδαρμός τοῦ ἀτυχοῦς ὑπαλλήλου τῶν ΗΣΑΠ ἀπό τά νεαρά καθάρματα, τά ὁποῖα τόν ξυλοκόπησαν ἀγρίως στόν σταθμό τῆς Ὁμονοίας. Οὐδόλως μᾶς ἐξέπληξε ἐπίσης τό γεγονός ὅτι οὐδείς διερχόμενος ἐπενέβη. Εἶναι σχεδόν βέβαιο ὅτι ἀρκετοί θά παρακολούθησαν τήν σκηνή τοῦ ξυλοδραμού τοῦ ἐλεγκτοῦ καί θά σχολίαζαν ἐκ τοῦ μακρόθεν: «Κοίτα, τόν κλωτσάει στό πρόσωπο. Οὔτε ταινία μέ τόν Μπρούς Γούιλλις δέν ἔχει τέτοιο ξύλο, δικέ μου» μπορεῖ νά ἔλεγαν! Ἡ βία, δυστυχῶς, ἔχει γίνει ἀπό χρόνια μέρος τῆς καθημερινότητός μας. Τήν βλέπουμε, τήν νοιώθουμε σέ κάθε πτυχή τῆς κοινωνικῆς μας ζωῆς. Μόλις πρό ἡμερῶν, κορίτσι δέκα πέντε ἐτῶν, ἔβαλε τρεῖς «μπράβους» νά σπάσουν στό ξύλο μιά ἀντίζηλό της! Στήν ὁδό Ἑρμοῦ μέρα μεσημέρι! Βία, ἀπό τό σχολεῖο μέχρι τήν οἰκογένεια! Ἄς ἀρχίσουμε ἀπό τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο μεταδίδονται στά «κανάλια» οἱ (ὁ Θεός νά τίς κάμει) εἰδήσεις. Μέ μουσική ὑπόκρουση πού θυμίζει ἀπό «Γουέστερν» μέχρι «Ἐξορκιστή», μέ φωνές πού τονίζουν ὅλες τίς λέξεις στήν λήγουσα γιά νά ὑπάρχει «τζερτζελές», μέ χροιά φωνῆς περίεργη ἕως προβληματική, γιά νά προκαλοῦν, ἐκτός ἀπό τήν ἔκρηξη ἀδρεναλίνης, τήν ἀκοή μας μέ τήν ὀξύτητά τους. Πᾶμε στίς «ψυχαγωγικές» ἐκπομπές καί στίς συνεντεύξεις. Καί ἐκεῖ, ὁ τρόπος μέ τόν ὁποῖο παίζεται τό παιγνίδι, εἶναι διαποτισμένος ἀπό τήν βία. Οἱ συνομιλητές καταργοῦν τόν πληθυντικό, ἡ –ἀπαιτούμενη σέ μιά συνέντευξη– εὐγένεια τοῦ οἰκοδεσπότη ἔχει πάει περίπατο. Οἱ περισσότερες ἀναφορές ἔχουν νά κάνουν μέ τίς «κακίες» καί τίς «δύσκολες» στιγμές τοῦ προσκεκλημένου, οἱ ἐρωτήσεις ἀφοροῦν κυρίως προσωπικά του θέματα. Ἡ ἀναφορά στήν προσφορά τοῦ καλεσμένου στόν τομέα τόν ὁποῖο διακονεῖ βρίσκεται σέ δεύτερο ἤ σέ τρίτο πλάνο. Ὁ δημοσιογράφος «πρέπει νά εἶναι κακός» καί ὁ καλεσμένος «νά βγάλει τά ἐσώψυχά του». Ὅσο πιό «περιθωριακός» εἶναι ὁ καλεσμένος, τόσο πιό «ἴν» θεωρεῖται ἡ ἐκπομπή!

Καί μᾶς εἶναι δύσκολο νά ἀντιληφθοῦμε γιατί ἕνας σπουδαῖος συνθέτης καί πιανίστας θά πρέπει νά μιλήσει γιά τό πόσο ξύλο τοῦ ἔδινε ἡ μάνα του καί ὄχι νά ἑρμηνεύσει στό πιάνο κάποιες ἀπό τίς συνθέσεις του. Ἄς πᾶμε τώρα στίς ταινίες. Καθίστε στόν καναπέ σας καί ἀρχίστε νά κάνετε «ζάπινγκ» στά κανάλια. Προσπαθῆστε, μετρήσετε τά ἐγκλήματα, τούς φόνους, τίς αἱμομιξίες, τήν διαστροφή, τούς πυροβολισμούς, τίς ἐκρήξεις, τίς μαχαιριές, τό ξύλο. Δέν θά σᾶς φθάνουν γιά νά τά καταγράψετε οὔτε οἱ σελίδες τοῦ τηλεφωνικοῦ καταλόγου! Ρίξτε μιά ματιά στά «παιδικά». Κατ’ ἀρχάς, ἔχουν ἀλλάξει οἱ φιγοῦρες τῶν «καρτούν». Εἶναι πλέον κακόσχημες, οἱ φωνές βραχνές ἕως καί ἄγριες καί τό ξύλο πού πέφτει, δέν λέγεται! Ἔλεγα –πρό τριακονταπενταετίας, ὅτι τά «παιδικά» πού ἔβλεπε ὁ γιός μας, ἦταν διαποτισμένα μέ τήν βία, καθώς τότε εἶχαν ἀρχίσει νά ἀχνοφαίνονται τά πρῶτα –βίαια– ἰαπωνικά «καρτούν». Σήμερα, ἐκεῖνα τά «βίαια» κινούμενα σχέδια μοιάζουν περισσότερο ἀθῶα καί ἀπό τούς Τσίπ καί Ντέιλ! Ἀκοῦστε τούς διαλόγους τῶν νέων στό μετρό ἤ στόν δρόμο. Κάθε διάλογος περιέχει λέξεις καί φράσεις βίας! Γι’ αὐτό καί δέν μᾶς ἐξέπληξαν τά γεγονότα τῆς Ὁμονοίας. Ἡ βία ἔγινε κομμάτι τῆς καθημερινῆς μας ζωής. Τό «Κουρδιστό πορτοκάλι» ἦταν προφητικό. Ἀλλά δέν ἦταν ἀναμενόμενη τόσο γρήγορα ἡ δικαίωση τοῦ Στάνλεϊ Κιούμπρικ!

Απόψεις

Ἀνταρσία στό Ὑπουργικό Συμβούλιο

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τεσσάρων Ὑπουργῶν γιά τό νέο σύστημα διορισμοῦ διοικητῶν πού ἐξεπόνησε ἡ «ἐκσυγχρονίστρια» ὑφυπουργός Βιβή Χαραλαμπογιάννη – Θεωροῦν ἐξευτελιστικό τό «τέστ δεξιοτήτων» στό ὁποῖο θά ὑποβάλλονται πτυχιοῦχοι φημισμένων ξένων ΑΕΙ γιά νά καταλάβουν δημόσια θέση – Ἐνόχλησις καί ἀπό τήν ἀφαίρεση τῆς ἁρμοδιότητος νά παύουν διοικητές

Ἄδωνις, Σπυράκη, Καϊλῆ στό στόχαστρο τῶν «New York Times» γιά σχέσεις μέ τήν κινεζική Huawei

Εφημερίς Εστία
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ γιά τίς «περίεργες» σχέσεις πού εἶχε συνάψει μέ ὑπουργούς καί εὐρωβουλευτές ὁ κινεζικός κολοσσός τηλεπικοινωνιῶν Huawei εἶναι τό δημοσίευμα τῆς ἀμερικανικῆς ἐφημερίδος New York Times.

Ὅταν ἡ ἀμετροέπεια «κόβει» τήν μπεσαμέλ

Δημήτρης Καπράνος
Κάποια στιγμή, πού ἡ λογική θά ἐπικρατήσει τῆς εἰκόνας, ἴσως ἐκεῖνοι πού θά μελετοῦν τότε τήν συμπεριφορά τῶν ἀνθρώπων τῆς ἐποχῆς μας να ὑπογραμμίσουν μιά λέξη ἡ ὁποία χαρακτηρίζει σήμερα τούς περισσότερους ἀπό ἐμᾶς: «Ἀμετροέπεια»!

Σάββατον, 28 Σεπτεμβρίου 1963

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑ ΔΙΑΡΡΗΚΤΟΥ

Σέ γραμμή ΣΥΡΙΖΑ ἡ ΝΔ γιά ἐθνικό ὕμνο-ἔπαρση σημαίας!

Εφημερίς Εστία
Ἡ κ. Δόμνα Μιχαηλίδου ἀρνήθηκε νά ἀναθεωρήσει τήν ρύθμιση Γαβρόγλου, μέ τήν ὁποία ἡ Ἀριστερά κατήργησε τόν «Ὕμνο εἰς τήν Ἐλευθερίαν» καί τήν ἔπαρση τοῦ ἐθνικοῦ συμβόλου στά σχολεῖα! – Ἡ ὑφυπουργός Παιδείας χαρακτήρισε τό αἴτημα τῆς «Νίκης» «ἐπιστροφή στό χθές» καί εἶπε «ὅτι ἡ ἀποδοχή τῆς διαφορετικότητος καλλιεργεῖ τήν ἐθνική συνείδηση»