Στό μετρό, μεσάνυχτα παρά κάτι…

Ὁ συρμός τοῦ μετρό σταματᾶ, ἀλλά οἱ πόρτες δέν ἀνοίγουν. Μιά παρέα ἀγοριῶν –γύρω στά δεκαέξι– δυσανασχετεῖ.

«Μήν τρελαίνεστε, θά δοῦμε τί συμβαίνει» τούς λέω. Ἀπό τά ἠχεῖα ἀκούγεται ἡ φωνή τοῦ μηχανοδηγοῦ: «Λόγῳ κάποιου τεχνικοῦ προβλήματος, δέν ἀνοίγουν οἱ πόρτες. Ζητᾶμε συγγνώμη, μπορεῖτε νά κατεβεῖτε στόν ἑπόμενο σταθμό».

Ὁ ἕνας ἀπό τούς νεαρούς, ὅλοι τους ντυμένοι μέ ἀκριβές –σινιέ- φόρμες καί παπούτσια, ἀρχίζει νά κλωτσάει τήν πόρτα! Ὁ διπλανός του ἔχει ἀρχίσει τίς «Χριστοπαναγίες»! Ὁ τρίτος κοιτάζει ἀμήχανα. «Μήν χτυπᾶς τήν πόρτα, γιατί δέν θά ἀνοίγει οὔτε στόν ἑπόμενο σταθμό» τοῦ λέω. «Θά τήν σπάσω μέ τόν παλιοπ… τόν ὁδηγό!» οὐρλιάζει ὁ μικρός. «Μαζέψου, γιατί θέτεις σέ κίνδυνο ὅλους μας μέ τήν συμπεριφορά σου» τοῦ λέω αὐστηρά. Μαζεύεται, ἀλλά συνεχίζει νά βρίζει, βλασφημῶντας …σύμπαντα τά Θεῖα!

Ὁ φίλος του φωνάζει διάφορες ἀρλοῦμπες, ὁ τρίτος, ὁ πιό μαζεμένος, ἁπλῶς παρακολουθεῖ. «Ἐσύ, πού φαίνεσαι σοβαρός, δέν τούς λές νά ἠρεμήσουν;» τοῦ ψιθυρίζω.

«Τί νά τούς πεῖς; Ἔτσι ὅπως εἶναι τώρα, δέν καταλαβαίνουν!» μοῦ λέει. Κι ἐκεῖ ἀντιλαμβάνομαι ὅτι τά δύο νέα παιδιά εἶναι «πιωμένα». Πλησιάζω, ὁ μικρός πού κλωτσοῦσε τήν πόρτα, μυρίζει ἀλκοόλ! Ἡ ὥρα εἶναι δώδεκα παρά πέντε, μεσάνυχτα. Καί ξαφνικά στόν χορό μπαίνει κι ἕνας σαραντάρης, καλοντυμένος, πού ἀρχίζει νά βρίζει τόν μηχανοδηγό… ἐξ ἀποστάσεως! «Τό καθίκι, ὁ δημόσιος ὑπάλληλος! Ἐγώ ἔχω παρκάρει στή στάση πού μόλις περάσαμε καί δέν ἄνοιγαν οἱ πόρτες! Θά μοῦ πληρώσει αὐτός ὁ «μαλ…» τό ταξί;» φωνάζει δυνατά. «Γιατί νά πάρεις ταξί; Θά περάσουμε στήν ἄλλη ὄχθη τῆς γραμμῆς στήν ἑπόμενη στάση καί θά κατέβουμε ἐκεῖ πού δέν ἄνοιγαν οἱ πόρτες! Κι ἐγώ ἐκεῖ ἔχω παρκάρει» τοῦ λέω. Ἐκεῖνος, ὅμως, ἔχει ἐξαγριωθεῖ. «Ὄχι, μέ τό πού θά ἀνοίξουν οἱ πόρτες θά πάω νά… τοῦ τήν πῶ! Δέν μπορεῖ ὁ κάθε ἀλήτης νά παίζει μέ τά νεῦρα μας. Στό κάτω-κάτω ἐμεῖς τούς πληρώνουμε!».

«Καί γιατί νά πάρεις ταξί; Οὔτε πέντε λεπτά δέν θά κάνει νά μᾶς πάει τό τραῖνο πίσω, ἐκεῖ πού ἔχουμε παρκάρει» τοῦ σφυρίζω. «Μπά; Κι ἐσύ δημόσιος ὑπάλληλος εἶσαι καί τόν ὑπερασπίζεσαι τόν ἀλήτη;» μοῦ λέει ἀγριεμένος. «Ὄχι, δέν εἶμαι, ἀλλά νομίζω ὅτι μέ τό νά φωνάζουμε καί νά νευριάζουμε δέν μποροῦμε νά ἀλλάξουμε κάτι» τοῦ ἀπαντῶ. «Καί, βέβαια, μποροῦμε! Ἄν πλακώναμε στόν ξύλο ἕναν ὁδηγό πού δέν ἀνοίγει τίς πόρτες, θά κάνανε καλύτερη συντήρηση καί δέν θά εἴχαμε βλάβες!» μοῦ λέει…

Ὁ συρμός σταματᾶ, οἱ πόρτες ἀνοίγουν, βγαίνουμε…

Ἀγαπητοί, ἡ βία ἔγινε πλέον καθημερινότητα! Μέσα σέ πέντε λεπτά, συναντήθηκα μέ τήν βία τῶν νέων, ἀλλά καί τῶν μεγαλύτερων. Ὁ κόσμος εἶναι «στήν τσίτα». Δέν ξέρω ἄν φταίει ὁ ἐγκλεισμός μας λόγῳ τοῦ κορωνοϊοῦ, ἄν φταίει ἡ οἰκονομική κρίση, πού μᾶς γέμισε ἀγωνία καί ἀβεβαιότητα. Καταλαβαίνω, ὅμως, ὅτι δέν θά ἔχουμε καλά ξεμπερδέματα. Χθές ἄφησε τήν τελευταία του πνοή ὁ ἀστυνομικός πού σκότωσε μέ τήν φωτοβολίδα ἕνα ἀπό τά ἐκπαιδευμένα «καλόπαιδα» τῶν «ὁμάδων κρούσης» τῆς ποδοσφαιρικῆς ἀλητείας. Ἄς λάβει ἡ κυβέρνηση τά μέτρα της. Κι ἄς ἀρχίσει ἀπό τά σχολεῖα! Ἐκεῖ ἐπωάζεται καί γεννοβολᾶ ἡ βία! Προσοχή!

Απόψεις

Τό πρωτοσέλιδο τῆς «Ἑστίας» γιά τήν νέα γενιά στά χείλη τοῦ ράπερ Λέξ!

Εφημερίς Εστία
Ὁ εὐθύς Θεσσαλονικιός ἑρμήνευσε μπροστά σέ 120.000 νέες καί νέους, σέ δύο διαδοχικές συναυλίες στό ΟΑΚΑ, τήν «Χειρότερη Γενιά», οἱ στίχοι τῆς ὁποίας περιλαμβάνουν ἀναφορά στήν ἐφημερίδα μας Ἔκρηξις κοινωνικῆς ἀμφισβητήσεως ἀπό τήν νεολαία

Παιχνίδια παραγραφῆς μέ τό Γνωμοδοτικό Τριαντόπουλου

Μανώλης Κοττάκης
OTAN τέθηκε γιά πρώτη φορά τό ζήτημα τῆς συνθέσεως τοῦ Γνωμοδοτικοῦ Συμβουλίου πού θά κληθεῖ νά ἀξιολογήσει ὡς «φυσικός δικαστής» τήν ὑπόθεση Τριαντόπουλου, ἡ Βουλή καί τό Ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης διχάστηκαν γιά τό ποιός εὐθύνεται, πού στήν λίστα τῶν πρός κλήρωση δικαστῶν περιλαμβάνονταν κάποιοι πού ἀπεῖχαν ἕναν μῆνα ἀπό τήν συνταξιοδότηση.

Ἀκρίβεια-φωτιά σέ ὑπηρεσίες καί τρόφιμα ἐξ αἰτίας νέας πληθωριστικῆς ἐκρήξεως

Εφημερίς Εστία
Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ὄχι μόνο δέν ὑποχωρεῖ, ἀλλά ἀντιθέτως ἀκολουθεῖ ἀνοδική πορεία τούς τελευταίους δύο μῆνες.

Ἕνα κι ἕνα δέν μπορεῖ νά κάνουν ἕνδεκα

Δημήτρης Καπράνος
Ἀρκεῖ μία καί μόνη ματιά στό σημερινό –ὁμιχλῶδες καί δυσδιάκριτο– πολιτικό μας σκηνικό, γιά νά περιπέσουμε σέ βαθειά μελαγχολία.

Παρασκευή, 2 Ἰουλίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΓΕΝΙΚΟΝ ΣΠΑΣΙΜΟ