ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Σιγά, διότι ἡ πατρίδα κοιμᾶται βαρειά

Μοῦ εἶναι ἀδύνατον νά δεχθῶ ὅτι ἕνα κορίτσι δεκαέξι ἐτῶν πέθανε ἔπειτα ἀπό κατανάλωση –νοθευμένου κατά πᾶσαν πιθανότητα– ἀλκοόλ ἔξω ἀπό ἕνα μπάρ στό «Γκάζι».

Μοῦ εἶναι ἀδύνατον ἐπίσης νά δεχθῶ τό πῶς ἐπιτρέπεται σέ ἕνα κορίτσι δεκαέξι ἐτῶν νά μπαίνει σέ μπάρ! Τρέμω στήν ἰδέα ὅτι, στήν ἐποχή τῆς τεχνολογίας, στήν ἐποχή πού «σκανάρονται» τά πάντα, δέν «σκανάρονται» τά μπάρ καί τά ὅποιας φύσεως καταγώγια, δέν ἐλέγχεται αὐτή ἡ θλιβερή μαφία, πού λυμαίνεται τήν χώρα ἐδῶ καί πολλά χρόνια.

Τρέμω μέ τήν ἰδέα ὅτι ἡ πατρίδα μου ἔχει παραδοθεῖ στούς μαφιόζους πού κατασκευάζουν «μπόμπες», πού πουλοῦν «τσιγαρλίκια» καί «χάπια» στίς «πιάτσες». Βυθίζομαι στά μαῦρα σκοτάδια ὅποτε περπατήσω στό κέντρο τῆς Ἀθήνας καί βλέπω νέους ἀνθρώπους νά «τρυπιῶνται» ἤ νά κείτονται ξαπλωμένοι στό πεζοδρόμιο καί νά μήν ἀσχολεῖται μαζί τους κανείς.

Δυστυχῶς, ἡ κοινωνία μας ἔχει καταληφθεῖ ἀπό ἕνα εἶδος λαγνείας πρός κάθε τί τό παράνομο, τό ἀπαγορευμένο, τό βρώμικο. Βλέπω στήν πόλη μου, τόν Πειραιᾶ, νά γίνονται «ἀφιερώματα»και «ἐκδηλώσεις» σχετικά μέ τόν πολιτισμό καί πάντα σέ πρῶτο πλάνο εἶναι ἡ «Τρούμπα».

Λές καί ἡ πόλη δέν ἔχει νά ἐπιδείξει κάτι διαφορετικό καί καμαρώνει γιά τήν «νύχτα», γιά τούς «προστάτες», τίς δυστυχεῖς ἐκεῖνες γυναῖκες πού τίς ἐκμεταλλεύονταν οἱ θρασύδειλοι δῆθεν «μάγκες», τά νυχτερινά κέντρα πού διακινοῦσαν τά ναρκωτικά. Καί πάντα, πρῶτο πλάνο, τό «ρεμπέτικο», πού μπορεῖ νά εἶναι ἕνα ἀξιολογώτατο εἶδος τραγουδιοῦ, ἀλλά μαζί μ’ αὐτό ἀποθεώνεται καί ὁ κόσμος «τῆς πρέζας» καί τῆς «μαστούρας».

Προχθές ἔβλεπα κάποιο μάτς στήν τηλεόραση καί ὑπῆρχε ἀνηρτημένο ἕνα τεράστιο «πανό» πού χαρακτήριζε τήν ὁμάδα «μεγαλομαστούρα» ἤ κάτι τέτοιο, ἐνῶ τό κύριο σύνθημα τῶν «φτιαγμένων» ὀπαδῶν εἶναι ἀναφορά στό «χόρτο μαγικό». Καί ὅλα αὐτά ἔχουν γίνει μέρος ἀναπόσπαστο μιᾶς βρωμερῆς καί ὄζουσας καθημερινότητας.

Γιατί νά μήν πᾶνε, λοιπόν, οἱ ἀνήλικοι στά μπάρ; Γιατί νά μήν ζήσουν ἐκεῖνα τά ὁποῖα ἀποθεώνει ἡ σύγχρονη κοινωνία; Ναί, ὑπῆρχε, ὑπάρχει καί θά ὑπάρχει ὑπόκοσμος. Ἀλλά εἶναι ἀνάγκη νά τόν καθίζουμε στίς καλύτερες θέσεις τοῦ καθημερινοῦ μας θεάτρου; Δηλαδή ὁ Πειραιᾶς εἶχε μόνο τίς ὁδούς Φίλωνος, Νοταρᾶ καί καί τό «γιαχνί σοκάκι»; Δέν εἶχε τήν πνευματική του ζωή; Δέν εἶχε ἀνθρώπους τοῦ πνεύματος καί τῶν ἐπιστημῶν; Ὑπῆρχε μόνο ἡ «Τρούμπα»; Αὐτά τα «μοντέλα» εἶναι ἐκεῖνα πού πρέπει νά μοστράρουμε γιά τούς νεώτερους; Ἡ ἱστορία, δηλαδή, τῶν πόλεων ἀρχίζει μέ τόν ὑπόκοσμο, τήν πορνεία, τά φονικά καί τήν «πρέζα»; Εἴμαστε μέ τά καλά μας;

Ἀλλά, θά πεῖτε, ποιά εἶναι τά πρότυπα πού προβάλλονται σήμερα καί τά ὁποῖα καλοῦνται οἱ νέοι νά ἀκολουθήσουν;

Πολιτικά, οἱ κορυφαῖοι τῆς σκηνῆς εἶναι γιά τά πανηγύρια. Πνευματικά, ἡ «ἰντελιγκέντσια» τοῦ πολιτισμοῦ ἔχει λουφάξει καί σκιάζεται τό πνεῦμα τῆς ἐποχῆς.

Πέθανε ὁ Σαββόπουλος καί ὅλη ἡ δῆθεν Ἀριστερά ἔχει πέσει νά τόν κατασπαράξει. Τό μοτίβο πού βρῆκαν τώρα οἱ συμπλεγματικοί ἀλλοπρόσαλλοι εἶναι ὅτι «κρατήθηκε ἀπό τήν χούντα μόνο 36 μέρες». Μέχρι ἐκεῖ μᾶς κόβει.

Τί βλέπουν, λοιπόν, οἱ δεκαεξάρηδες σήμερα; Τί τούς προτείνουμε ὡς πρότυπα; Τί προβάλλει καθημερινά ἡ τηλεόραση; Ποιοί εἶναι οἱ σημερινοί «πνευματικοί» ἄνθρωποι; Θλίψη, φόβος, ντροπή. Κάποιος νά σαλπίσει, ἐπί τέλους, ἐγερτήριο! Ἀλλά, «σιγά, ἡ πατρίδα κοιμᾶται»…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.