Σέ πτωτική τροχιά τό ἑλληνικό νηολόγιο

Τό ἑλληνικό νηολόγιο περιλαμβάνεται στά τέσσερα τά ὁποῖα ἐμφάνισαν πτώση, ὅπως ἀναφέρει ἡ ἔρευνα τοῦ Lloyd’s List Intelligence.

Τό ἑλληνικό νηολόγιο καταγράφει τήν πτώση (9,75%), βάσει τῆς μεταφορικῆς του ἱκανότητος, ἐνῷ ἀπό τά 83.850.000 τόνους τοῦ 2017 ἔπεσε τό 2018 στούς 75.670.000 τόνους. Ἡ πτώση αὐτή –κατά τήν ἔρευνα– ὑποδηλώνει τήν συνεχῆ μείωση τῆς ἀνταγωνιστικότητος τοῦ ἑλληνικοῦ ἔναντι τῶν ἄλλων νηολογίων.

Τό ἐθνικό μας νηολόγιο, παρ’ ὅλα αὐτά, διατηρεῖ τήν ἔνατη θέση στόν κατάλογο τῶν δέκα ἰσχυροτέρων νηολογίων τοῦ κόσμου καί διαθέτει τόν δεύτερο σέ μέγεθος (μερίδιο ἀγορᾶς) ἐπιβατηγό στόλο στόν κόσμο καί τόν τέταρτο μεγαλύτερο στόλο δεξαμενοπλοίων, πίσω ἀπό τά νηολόγια τῶν Νήσων Μάρσαλ, τοῦ Παναμᾶ καί τῆς Λιβερίας.

Ὅπως ἀναφέρει ἡ ἔρευνα, τέσσερα ἀκόμη νηολόγια κατέγραψαν πτώση. Τό νηολόγιο τοῦ Παναμᾶ, τό ὁποῖο διατηρεῖ τήν πρώτη θέση παγκοσμίως (μέ 355.530.000 τόνους), τό νηολόγιο τοῦ Χόνγκ Κόνγκ, τό νηολόγιο τῆς Σιγκαπούρης καί τό νηολόγιο τῶν Μπαχάμας.

Ἀπό τά στοιχεῖα τῆς ἔρευνας διαπιστώνεται ὅτι τό ἑλληνικό νηολόγιο δέχεται πιέσεις καί ἀπό εὐρωπαϊκά ἀνταγωνιστικά νηολόγια, ὅπως αὐτό τῆς Μάλτας, τό ὁποῖο πέρασε πρῶτο στήν ΕΕ (111.510.00 τόνοι) ἀλλά καί τό Κυπριακό, τό ὁποῖο μπορεῖ νά βρέθηκε ἐκτός τῆς πρώτης δεκάδας (εἶναι δωδέκατο) παγκοσμίως, ἀλλά παραμένει σταθερό καί μᾶλλον ἀνερχόμενο. Φυσικά, βασικοί ἀνταγωνιστές τῆς ἑλληνικῆς σημαίας παραμένουν ὁ Παναμᾶς, ἡ Λιβερία, τά νησιά Μάρσαλ καί οἱ Μπαχάμες, πρός τά ὁποῖα κυρίως στρέφονται οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες.

Στήν ἔρευνα ἀναφέρεται ὅτι: «Ἡ εἰκόνα τῆς Ἑλλάδας ἀντανακλᾶ τήν ἀδυναμία τῆς χώρας νά παραγάγει περισσότερους ναυτικούς, ἡ παρουσία τῶν ὁποίων θά μποροῦσε νά συμβάλει στήν αὔξηση τῆς χωρητικότητας, καθιστώντας τήν ἑλληνική σημαία –πού ἀπαιτεῖ ἕναν ἀριθμό Ἑλλήνων ὡς πλήρωμα στά πλοῖα της– μία πλέον βιώσιμη ἐπιλογή γιά τούς πλοιοκτῆτες.». Ἡ διαπίστωση αὐτή καταγράφει καί τό φλέγον πρόβλημα τῆς Ναυτικῆς Ἐκπαιδεύσεως στήν χώρα. Ἔρευνα πού εἶδε ἐσχάτως τό φῶς τῆς δημοσιότητος ἀναφέρει ὅτι ἕνας στούς τρεῖς σπουδαστές ἐγκαταλείπει τίς δημόσιες «Ἀκαδημίες Ἐμπορικοῦ Ναυτικοῦ» καί δέν περατώνει τίς σπουδές του! Ὑποθέτω ὅτι διαβάζουν τήν «Ἑστία», ἀφοῦ τήν ὡς ἄνω διαπίστωση τήν ἔχουμε κάνει ἀπό αὐτή τήν στήλη ἐδῶ καί ἀρκετό καιρό. Ἡ κυβέρνηση, ὅμως, ἐξακολουθεῖ νά θεωρεῖ τήν ἰδιωτική ναυτική ἐκπαίδευση «καπιταλιστική», ἀφήνει τήν Ἑλλάδα χωρίς Ἕλληνες ἀξιωματικούς καί στέλνει σπουδαστές στήν Κύπρο, τήν Ρουμανία καί τήν Βουλγαρία! Κατά λοιπά ὁ Παναμᾶς (παρ’ ὅτι ἐμφανίζει πτώση κατά 5% στά τάνκερ καί κατά 6% στά φορτηγά) παραμένει πρῶτος στόν κατάλογο τῶν νηολογίων. Στήν δεύτερη θέση βρίσκεται τό νηολόγιο τῶν Νήσων Μάρσαλ (245.100.000 τόνοι), σημειώνοντας αὔξηση τῆς μεταφορικῆς του ἱκανότητός του κατά 7,85% ἐν συγκρίσει πρός τό 2017. Κατά τούς εἰδικούς τό νηολόγιο αὐτό ἀπειλεῖ τόν Παναμᾶ γιά τήν πρώτη θέση! Αὐξητική τάση παρουσιάζει τό νηολόγιο τῆς Λιβερίας. (Ἔφθασε τούς 231.700.000 τόνους ἀπό τούς 226.070.000 τοῦ 2017.) Στήν τέταρτη καί πέμπτη θέση βρίσκονται τά νηολόγια τοῦ Χόνγκ Κόνγκ καί τῆς Σιγκαπούρης, τά ὁποῖα ὅμως ἐμφανίζουν πτώση κατά τό 2018.

Απόψεις

Ὑψηλόβαθμος κυβερνητική ἐκπροσώπησις στό συνέδριο τοῦ κυρίου Γιάννου Παπαντωνίου!

Εφημερίς Εστία
Ἐπί τέλους, τό δόγμα τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐπικρατείας κυρίου Σκέρτσου «ἡ ΝΔ συγκυβερνᾶ μέ τό προοδευτικό κέντρο», λαμβάνει… σάρκα καί ὀστᾶ

Ἕνας Παπανδρέου ἀπέναντι σέ ἕναν Μητσοτάκη καί πάλι

Μανώλης Κοττάκης
ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΣ ἡ πολιτική ἀτμόσφαιρα πού ἐπικρατεῖ στήν Εὐρώπη καί…

Προϋπολογισμός μειωμένων προσδοκιῶν

Εφημερίς Εστία
Η ΠΟΡΕΙΑ τῶν ἐσόδων τούς ἑπόμενους μῆνες…

Στά κακοτράχαλα τά βουνά, μέ ἕνα κίτρινο ταξί…

Δημήτρης Καπράνος
Ἔχω πάρει ἕνα ταξί ἀπό τήν πλατεῖα Ἁγίου Νικολάου, στήν Νίκαια, γιά τό σπίτι μας, στήν Καστέλα

Τετάρτη, 18 Ὀκτωβρίου 1961

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ