Πρῶτοι στόν κόσμο γιά ἕνα ἀκόμη ἔτος

Ἀσχοληθεῖτε μιά μέρα μέ τό θαῦμα τῆς ἑλληνικῆς ναυτιλίας.

Σκεφθεῖτε ὅτι αὐτή ἡ μικρή χώρα, ἡ πατρίδα μας, διαθέτει σήμερα τόν μεγαλύτερο ἐμπορικό στόλο! Ἕλληνες ἐφοπλιστές ἐλέγχουν σήμερα ποσοστό μεγαλύτερο τοῦ 20% τοῦ παγκοσμίου ἐμπορικοῦ στόλου, ὡς πρός τήν χωρητικότητα, ὅπως ἀναφέρουν τά ἐπίσημα στοιχεῖα τά ὁποῖα περιλαμβάνει ἡ ἐτήσια ἔκθεση τῆς Ἑνώσεως Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν. Δηλαδή, γιά νά τό ἀντιληφθοῦμε καλύτερα, σήμερα οἱ συμπατριῶτες μας ναυτίλοι ἔχουν φέρει τήν Ἑλλάδα νά βρίσκεται στήν πρώτη θέση παγκοσμίως, σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στήν πλοιοκτησία! Γιά ἕνα ἀκόμη ἔτος, ὁ ἑλληνόκτητος ἐμπορικός στόλος παραμένει ὁ μεγαλύτερος στόν κόσμο, παρουσιάζοντας, μάλιστα, σταθερή ἀνάπτυξη.

Σκεφθεῖτε ἀκόμη ὅτι κατά τήν τελευταία δεκαετία, πού ἡ χώρα μας κλυδωνιζόταν μεταξύ φθορᾶς καί ἀφθαρσίας, ἡ συνολική χωρητικότητα τοῦ ἑλληνικοῦ ἐμπορικοῦ στόλου, ὁ ὁποῖος ἀριθμεῖ 5.543 πλοῖα, ἔχει αὐξηθεῖ κατά 53,5%! Τήν ἐποχή, δηλαδή, πού ἡ χώρα ἦταν ἀντιμέτωπη μέ «κάπιταλ κοντρόλ», παρέπαιε οἰκονομικῶς καί ἔπλεε «ἀπό μνημονίου εἰς μνημόνιον», οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές μποροῦσαν νά δανείζονται ἀπό Τράπεζες καί «Φάντς», νά παραγγέλλουν πλοῖα σέ τεράστιες ναυπηγικές μονάδες τῆς Ἀσίας καί τῆς Εὐρώπης καί νά αὐξάνουν τήν δύναμη τοῦ στόλου, ὁ ὁποῖος ἀποτελεῖ τήν μεγάλη «προίκα» τῆς πατρίδας μας στήν οἰκονομία καί τίς μεταφορές τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως.

Καλό θά εἶναι νά μήν λησμονοῦμε ὅτι Ἕλληνες ναυτίλοι, τά τελευταῖα χρόνια, ἀποτελοῦν τήν ἐμπροσθοφυλακή τῆς Ἑλλάδος στά διεθνῆ φόρα, ὅπου ἡ πρωτοκαθεδρία μας στίς θάλασσες ἀνοίγει πύλες καί ἐπιτρέπει τήν ὡς ἴσος πρός ἴσον ἐπαφή μέ χῶρες κατά πολύ ἰσχυρότερες καί πολυπληθεῖς. Καί ἀκόμη νά σκεφθοῦμε ὅτι οἱ συμπατριῶτες μας ναυτίλοι πρωτοποροῦν στόν τομέα τῶν νέων τεχνολογιῶν παραγγέλλοντας πλοῖα τά ὁποῖα πληροῦν τίς πλέον σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Νά σκεφθοῦμε ἀκόμη ὅτι Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες τοῦ ὑγροῦ στοιχείου ἔχουν σέ διάφορα ναυπηγεῖα τοῦ ἐξωτερικοῦ παραγγελίες πού ἀνέρχονται σέ 384 νέα βαπόρια, συνολικῆς χωρητικότητος 34.000.000 τόνων, ἀριθμός ὁ ὁποῖος ὑπερβαίνει κατά πολύ καί τίς μεγαλύτερες δυνατές προσδοκίες τῆς ἑλληνικῆς ναυτιλιακῆς κοινότητος.

Συγκρίνοντας τό σημερινό σκηνικό μέ ἐκεῖνο τοῦ 2023 διαπιστώνουμε «ὅτι τά ὑπό παραγγελία πλοῖα ἔχουν αὐξηθεῖ κατά 60% ὡς πρός τόν ἀριθμό καί κατά 79% ὡς πρός τήν χωρητικότητα, ἐν συγκρίσει δέ πρός τό 2021 εἶναι σχεδόν τέσσερεις φορές περισσότερα ὡς πρός τόν ἀριθμό καί σχεδόν τρεῖς φορές περισσότερα ὡς πρός τήν χωρητικότητα. Τά πλοῖα τά ὁποῖα ἔχουν παραγγείλει Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες εἶναι τά μεγαλύτερα καί εἶναι ἐξοπλισμένα μέ τελευταίας τεχνολογίας περιβαλλοντικά συστήματα.

«Οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες συνεχίζουν νά ἐπενδύουν σέ ἕναν ὁλοένα καί πιό σύγχρονο καί περιβαλλοντικά φιλικό στόλο» ἐπισημαίνεται στήν ἐτήσια ἔκθεση τῆς Ε.Ε.Ε. Ἀναλύοντας τά στοιχεῖα τῆς ἐκθέσεως τῆς ΕΕΕ, διαπιστώνουμε ὅτι σήμερα ἡ μέση χωρητικότης ἑνός ὑπό ναυπήγηση ἑλληνόκτητου πλοίου εἶναι 88.748 τόνοι, ἐνῷ ὁ μέσος ὅρος ἑνός ὑπό παραγγελία πλοίου διεθνῶς, σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο, εἶναι 62.237 τόνοι. Παραθέσαμε ὅλα τά ἀνωτέρω στοιχεῖα γιά νά ἀντιληφθοῦμε –γιά μία ἀκόμη φορά– ὅτι ὁ κλάδος τῆς ναυτιλίας εἶναι ἐκεῖνος πού προσφέρει στήν Ἑλλάδα τήν πρωτοκαθεδρία στίς θαλάσσιες μεταφορές, τόν κλάδο ὁ ὁποῖος κρατᾶ ζεστό καί ἐν δράσει τόν πλανήτη!

Απόψεις

21ο Διεθνές Συνέδριο Βιοϊατρικής Απεικόνισης (ISBI 2024)

Εφημερίς Εστία
Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη ενσωματώνεται υπεύθυνα και ανθρωποκεντρικά στη φροντίδα υγείας, με επίκεντρο τον καρκίνο και τις νευροεκφυλιστικές και νευροψυχιατρικές ασθένειες

Ἡ ΝΔ «προστάτης» τοῦ κ. Τσίπρα: Ἀπαγορεύει συγκέντρωση κατά τῶν Πρεσπῶν

Εφημερίς Εστία
Ἡ «φιλελεύθερη» Kυβέρνησις δέν ἐπιτρέπει μέ ἀπόφαση τῆς ΕΛ.ΑΣ. διαδήλωση κατά τῆς Συμφωνίας στήν ὁδό Ρηγίλλης καί γλυτώνει ἀπό τίς ἀποδοκιμασίες τῶν Παμμακεδονικῶν ὀργανώσεων τήν συνδιάσκεψη τοῦ τέως Προέδρου τοῦ ΣΥΡΙΖΑ μέ τόν Ζάεφ στό Ὠδεῖο Ἀθηνῶν – Τί ἀπέγινε ἡ ἐλευθερία τοῦ συνέρχεσθαι;

Ἀρνητής ἀποτελέσματος – Δέν ἀκούει τήν βοή τῆς σιωπῆς!

Μανώλης Κοττάκης
Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε στό ὑπουργικό συμβούλιο τοῦ Σαββάτου ὑποκρισία τήν «δεξιά στροφή» πού τοῦ προτάθηκε ὡς ἀντίδοτο, μετά τό ποσοστό πού ἔλαβε ἡ Νέα Δημοκρατία στίς εὐρωεκλογές τῆς 9ης Ἰουνίου, καί προσέφυγε σέ μία παλαιά ἀδημοσίευτη συνέντευξη τοῦ Κωνσταντίνου Καραμανλῆ στόν Βάσο Βασιλείου (καί ὄχι Βασίλη Βασιλικό, ὅπως λανθασμένα τόν ἐνημέρωσαν νά πεῖ οἱ ἄσχετοι μέ τήν παράταξη ἐκσυγχρονιστές συνεργάτες του) γιά νά ἀπαξιώσει τίς ἔννοιες δεξιός-ἀριστερός κ.λπ.

Στό Συμβούλιο Ἐπικρατείας οἱ ἐπαγγελματίες γιά τό φορολογικό

Εφημερίς Εστία
ΘΕΣΗ ΜΑΧΗΣ γιά τήν ἀκύρωση τοῦ νέου συστήματος φορολογήσεως τῶν ἐλεύθερων ἐπαγγελματιῶν παίρνουν ὅλοι οἱ ἐκπρόσωποι τῶν πληττομένων κλάδων, καθώς σήμερα κατατίθεται προσφυγή στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας ἐνῷ θά πραγματοποιηθεῖ συγκέντρωσις ἔξω ἀπό τό ἀνώτατο δικαστήριο.

Τριάντα χρόνια χωρίς τόν Μᾶνο Χατζιδάκι

Δημήτρης Καπράνος
Πέρασαν τριάντα χρόνια ἀπό τήν ἡμέρα πού ὁ Μᾶνος Χατζιδάκις πέταξε, γιά νά ἀνταμώσει τήν ἀπίθανη ἐκείνη παρέα τῆς ἀνεπανάληπτης γενιᾶς τοῦ «τριάντα».