ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Πώς θα ήταν η ζωή χωρίς καλλιτέχνες;

Να με συμπαθάτε, αλλά την φασαρία με την κυρία Πρωτοψάλτη, δεν την καταλαβαίνω!

Θα σας πω ότι η ιδέα της «εν κινήσει συναυλίας» δεν είναι καινούρια. Τα δυο τελευταία χρόνια την έχει υιοθετήσει η Λυρική Σκηνή. Και μπορώ να πω οτι ενθουσιάσθηκα όταν, προ καιρού, στην Βαρβάκειο αγορά, εκεί που απολάμβανα τους πάγκους των ιχθυοπωλών (είναι απόλαυση το ιχθυοφθαλμόλουτρο στην Βαρβάκειο), εισέρχεται στον χώρο μια ομάδα καλλιτεχνών της Λυρικής και, πίσω από κρεμασμένα τεμάχια βοοειδών, ακούω «La dona e mobile» και εν συνεχεία «Κουρέα της Σεβίλλης»! Μαγεία!

Επιτρέψτε μου επίσης να σας πω ότι με τον Γιάννη Καραχισαρίδη (δυστυχώς μας έφυγε προχθές από έμφραγμα στα 65 του), όταν είχαμε την ευθύνη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (2004-2006) σκεφθήκαμε να κάνουμε το ίδιο (γινόταν τότε στο Λονδίνο) αλλά τελικά ήταν τόσο ζεστός ο καιρός, που σε ένα ανοιχτό λεωφορείο, οι καλλιτέχνες θα υπέφεραν! Και (καλώς) δεν το τολμήσαμε! Δεν είναι λοιπόν «κάτι το πρωτότυπον» αυτό που επεχείρησε -και καλώς το έπραξε- η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, η οποία-σημειωτέον- διετέλεσε και υπηρεσιακή υπουργός Πολιτισμού (με κυβέρνηση ΣΡΙΖΑ) επί πρωθυπουργίας Βασιλικής Θάνου!

Το «έγκλημα» της καλλιτέχνιδος είναι-και δεν χωρεί αμφιβολία- το ότι το όχημα (με τους καλλιτέχνες να τηρούν τις δέουσες αποστάσεις στην «καρότσα») διήλθε (και στάθμευσε λιγάκι) από την οδό Ηρώδου του Αττικού και το Μέγαρο Μαξίμου, από το οποίο εξήλθε για λίγο ο πρωθυπουργός και άκουσε κάποιες νότες από «Τα πιο ωραία λαϊκά»…
Αν δεν περνούσε από εκεί και αν επισκεπτόταν μόνο τα Νοσοκομεία, για να απευθύνει ένα μουσικό «Ευχαριστώ» στους ιατρούς και τους νοσηλευτές, ουδείς θα είχε εξεγερθεί ούτε θα είχαμε τους παραλληλισμούς με το «Αγροτικό» το οποίο (κακώς και χωρίς σεβασμό και αισθητική) περιέφερε την εικόνα της Παναγίας στο Αίγιο! Ναι, οι ιερωμένοι έχουν δίκιο να διαμαρτύρονται για την συμπεριφορά των Αρχών απέναντί τους (έγιναν αχαρακτήριστες υπερβολές, αλλά ας σκεφθεί και η Ιεραρχία την «έτσι-κι έτσι» στάση της στην μετά -Χριστόδουλο εποχή) αλλά ουδεμία σχέση το «χάπενινγκ» της Πρωτοψάλτη με την ασεβή μεταχείριση ( άποψή μου) της θείας Εικόνα!

Γιατί ήταν τόσο κακό που το φορτηγό θέλησε να πει κι ένα «ευχαριστώ» σε εκείνον που ηγείται της -μέχρι τώρα- επιτυχημένης στρατηγικής;

Έχοντας περάσει αρκετά μεγάλο διάστημα πολύ κοντά στον καλλιτεχνικό χώρο, έμαθα να σέβομαι τους καλλιτέχνες και να τους δέχομαι με τα «κουσούρια» τους, τα οποία δεν με ενδιαφέρουν! Βαρέθηκα να ακούω τους συμπλεγματικούς να «ξεσκίζουν» τον Σαββόπουλο «που έβγαλε λεφτά και έγινε δεξιός», τον Μικρούτσικο « που έγινε υπουργός του ΠΑΣΟΚ και ξαναγύρισε στο ΚΚΕ», τον Μίκη «που έγινε υπουργός του Μητσοτάκη», τον Κραουνάκη «που έχει γίνει πιο Συριαζαίος από τον Σκουρλέτη», τον Χατζιδάκι «που ήταν δεξιός κι έπαιζε στα φεστιβάλ της ΚΝΕ», τον Ξαρχάκο «που πήγε κι έγινε ευρωβουλευτής της ΝΔ», την Μούσχουρη «που πήγε να πάρει ένσημα στην ευρωβουλή», τον Γαβρά «που έκανε φίρμα τον Βαρουφάκη»! Δεν με ενδιαφέρουν αυτά! Μάθετε να αγαπάτε τους καλλιτέχνες ΜΟΝΟ για την τέχνη τους. Και σκεφτείτε πώς θα ήταν η ζωή μας χωρίς αυτούς!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.