Περισσότερος σεβασμός στόν Πειραιᾶ παρακαλῶ…

Ἔχεις περάσει ἕνα ὡραῖο μεσημέρι, ἔχεις ἀπολαύσει ἕνα νόστιμο φαγητό καί ἀποφασίζεις –ἀπομεσήμερο– νά «καταλάβεις» τόν καναπέ καί νά «λαγοκοιμηθεῖς» μέ τήν τηλεόραση…

Γιά κακή σου τύχη, ὅμως, «πέφτεις» σέ μιά ἐκπομπή τῆς ΕΡΤ 1 ἡ ὁποία ἀναφέρεται στήν πόλη σου, τόν Πειραιᾶ!

Κι ἔπειτα ἀπό μία ὥρα, σηκώνεσαι μέ ἕνα βάρος στήν καρδιά, γιά τήν ἐντελῶς παραποιημένη εἰκόνα τῆς πόλεως ὅπου ἔχουν ζήσει οἱ πρόγονοί σου, γιά τήν ὁποία ἔχεις διαβάσει ἑκατοντάδες βιβλία καί τήν ἔχεις περπατήσει «πέτρα-πέτρα». Καί μένεις μέ τήν ἀπορία. Μά, αὐτός εἶναι ὁ Πειραιᾶς; Ἔτσι τόν βλέπει ἕνα «τρίτο μάτι»;

«Μά, δέν κατάλαβες; Κάποιος ἀπό τήν παραγωγή ἄνοιξε τόν κατάλογο καί εἶπε στήν παρουσιάστρια “θά πιάσεις αὐτόν κι αὐτόν”, τῆς κόλλησαν καί δίπλα κάποιους “τίτλους” ἐκείνων οἱ ὁποῖοι κλήθηκαν νά μιλήσουν (μέ πολύ μέτρια ἑλληνικά καί χωρίς κανένα πάθος γιά τήν πόλη), βάλαμε καί λίγο μπουζούκι, ρίξαμε καί μιά γερή κρούστα ἀπό “Ὀλυμπιακό” καί πάει, τέλειωσε, ἔγινε ἡ σούπα καί ὁλοκληρώσαμε τό πρῶτο μέρος!» μοῦ εἶπε φίλος, πού εἶδε κι ἐκεῖνος τό «ἀφιέρωμα» καί μοῦ τηλεφώνησε γιά νά τό σχολιάσουμε.

Καί εἴδαμε ἕναν ποδοσφαιριστή τοῦ Ὀλυμπιακοῦ, ἕναν (καλό, γνωστό καί διακεκριμένο) μάγειρο, κάποιους «τιτλούχους» φορέων οἱ ὁποῖοι –χρόνια τώρα– ἀνασκαλεύουν τήν μετριότητα μέ τήν ὁποία ἔχει ἐμβολιασθεῖ ἐκεῖνο πού κάποτε λεγόταν –καί ἦταν– «πνευματικός Πειραιᾶς».

Εἴδαμε κι ἕναν καθηγητή τοῦ Πολυτεχνείου, πού ἴσως ἦταν ὁ μόνος, ὁ ὁποῖος θά μποροῦσε νά μιλήσει γιά τήν Πολεοδομία καί γιά τόν ὄμορφο, παλαιό νεοκλασικό Πειραιᾶ, νά περιορίζεται (μᾶλλον λόγω μοντάζ) μόνο σέ μία μακρόσυρτη «καταδίκη» τοῦ δημάρχου τῆς Ἑπταετίας! Κι ὕστερα, εἰκόνες ἀπό τόν βομβαρδισμό, ἀπό τήν προσφυγιά, ἀπό τό γήπεδο «Καραϊσκάκη» (χωρίς νά δοῦμε καί τόν Ἐθνικό.)

Βεβαίως, δέν ἀκούσαμε λέξη γιά τόν μεγάλο θεατρολόγο-σκηνογράφο-σκηνοθέτη Πάνο Ἀραβαντινό, γιά τόν μοναδικό Δημήτρη Ροντήρη καί τό «Πειραϊκό Θέατρο», γιά τούς σπουδαίους Πειραιῶτες ἠθοποιούς Ἄγγελο Ἀντωνόπουλο, Νῖκο Βασταρδῆ, Αἰμίλιο Βεάκη, Γιῶργο Βουτσίνο, Βασίλη Διαμαντόπουλο, Δέσπω Διαμαντίδου, Μέλπω Ζαρόκωστα, Μάρθα Καραγιάννη, Θύμιο Καρακατσάνη, Γιῶργο Κιμούλη, Μίμη Κουγιουμτζῆ, Ἀνδρέα Μπάρκουλη, Γκίκα Μπινιάρη, Μιχάλη Νικολινάκο, Ἔφη Οἰκονόμου, Κατίνα Παξινοῦ, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Λήδα Πρωτοψάλτη, Γιῶργο Φούντα, Δημήτρη Χατζημᾶρκο.

Απόψεις

Τό ΣτΕ ἀπαγορεύει τήν ἀπέλαση χιλιάδων μεταναστῶν στήν Τουρκία!

Μανώλης Κοττάκης
Μονιμοποιεῖ τήν παραμονή τους στήν Ἑλλάδα – Διευκολύνει τήν Κυβέρνηση νά ἀποδεχθεῖ τήν ἐπιστροφή 40.000 «προσφύγων» ἀπό τήν Γερμανία στούς ὁποίους εἶχε δοθεῖ πολιτικό ἄσυλο – Μέ ποιά γνώση καί ποιά κριτήρια ἔκριναν οἱ δικαστές τήν γείτονα «μή ἀσφαλῆ χώρα» γιά μετανάστες καί ἀκύρωσαν ὑπουργική ἀπόφαση; – Ποιός ζήτησε τήν ἀκύρωσή της; – Θεσμικό «σκέτς» – Ἐν γνώσει τοῦ ὑπουργικοῦ συμβουλίου ἡ ἀπόφασις, γιά αὐτό καί ὁ κ. Βορίδης ὑπεδύετο τόν Ἕλληνα …Τράμπ

Ἡ ἐκπολιτιστική ἀξία τοῦ 1821

Εφημερίς Εστία
Η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ τοῦ πολιτισμοῦ ὑπῆρξε βασικός ἄξονας τοῦ Διαφωτισμοῦ.

Σέ μιά ἐποχή πού μᾶς λείπουν τά πρότυπα

Δημήτρης Καπράνος
Σέ μιά ἐποχή δύσκολη, πού ἀπό τήν ἑλληνική κοινωνική σκηνή ἀπουσιάζουν τά πρότυπα, εἶναι εὐτύχημα ἡ παρουσία τοῦ Ἐμμανουήλ Καραλῆ. Ὁ νεαρός ὀλυμπιονίκης εἶναι ὁ ἀπόλυτος ἐφαρμοστής τοῦ «δέν τό βάζουμε κάτω ποτέ».

Τετάρτη, 24 Μαρτίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
O ΚΟΣΜΟΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΙΣ

Διαγράφει τά 12 μίλια ἀπό τό Αἰγαῖο ὁ κ. Τσίπρας

Εφημερίς Εστία
Τί ἀναφέρει στό κείμενο θέσεών του μέ τίτλο «Νέα Ἐθνική Πυξίδα» – Γενικόλογη ἀναφορά μόνο γιά τήν Μεσόγειο – Πολιτική κατευνασμοῦ τῆς Τουρκίας καί τῶν Συμμάχων