Περισσότεροι πλοιοκτῆτες, λιγότεροι ναυτικοί

Μπορεῖ τά ὑπό ἑλληνική σημαία πλοῖα νά μειώνονται, μπορεῖ οἱ Ἕλληνες ναυτικοί νά λιγοστεύουν, μπορεῖ ἡ Ναυτική Ἐκπαίδευση νά παραμένει ἀσφυκτικά «κλειδωμένη» καί νά…

… ἐμποδίζει τήν αὔξηση τῶν Ἑλλήνων ἀξιωματικῶν, τούς ὁποίους «ἀναζητοῦν ἀλλά δέν βρίσκουν» οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστές, ἀλλά τά ὑπό ἑλληνική διαχείριση πλοῖα «αὐξάνονται καί πληθύνονται καί κατακυριεύουσι τήν γῆν» ἤ τήν θάλασσα, ἄν προτιμᾶτε… Αἰσίως, λοιπόν, ὁ ἀριθμός τῶν ὑπό ἑλληνική διαχείριση πλοίων ὑπερέβη τά 5.500 καί ἔφθασε τά 5.508 πλοῖα, ἔναντι 5.281 πλοίων κατά τήν ἴδια περίοδο τοῦ παρελθόντος ἔτους, ὅπως ἀναφέρουν τά στοιχεῖα τοῦ ἐγκύρου οἴκου Petrofin Research.

Αὔξηση εἴχαμε ἐπίσης (κατά 6,47%) καί στήν χωρητικότητα τοῦ «ἑλληνόκτητου» στόλου, ἤτοι κατά 25.000.000 ἑκατομμύρια τόνους. Κι ἔτσι, μέ τήν βοήθεια τοῦ Ἁγίου Νικολάου καί τοῦ ἑλληνικοῦ ναυτικοῦ δαιμονίου, φθάσαμε τά 412.300.000 τόνους, ἀριθμός πού μοιάζει πλέον ἐξωπραγματικός, ἄν σκεφθεῖ κανείς τήν οἰκονομική κατάσταση τῆς Ἑλλάδος!

Ὑπάρχουν, ὅμως, καί τά ἐπί μέρους στοιχεῖα, τά ὁποῖα εἶναι ἐξ ἴσου σημαντικά. Ἔτσι ὁ ἀριθμός τῶν ὑπό ἑλληνική διαχείριση φορτηγῶν πλοίων ἄνω τῶν 20.000 τόνων αὐξήθηκε κατά 192 μονάδες καί κατά 15.700.000 τόνους ἡ χωρητικότητά τους. Τά ὡς ἄνω πλοῖα τά διαχειρίζονται 315 ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεῖες. Ὁ ὑπό ἑλληνική διαχείριση στόλος πλοίων μεταφορᾶς ἐμπορευματοκιβωτίων, ἄνω τῶν 20.000 τόνων, τόν ὁποῖο διαχειρίζονται 34 ἑλληνικῶν συμφερόντων ἑταιρεῖες, αὐξήθηκε κατά τέσσερα πλοῖα.

Ἡ συνολική χωρητικότητα τοῦ στόλου τῶν ἑλληνικῶν συμφερόντων δεξαμενοπλοίων χωρητικότητος ἄνω τῶν 20.000 τόνων ἔφθασε ἀπό τά 149.500.000 τά 159.000.000 τόνους καί αὐξήθηκε κατά 13 πλοῖα. Ὁ ἀριθμός τῶν πλοίων μεταφορᾶς πετρελαϊκοῦ φυσικοῦ ἀερίου (LPG) μειώθηκε ἀπό 76 στά 65 καί ἡ συνολική τους χωρητικότητα ἀπό τά 3.700.000 μειώθηκε στά 2.800.000 τόνους. Ἀντιθέτως, αὐξήθηκαν τά πλοῖα μεταφορᾶς ὑγροποιημένου φυσικοῦ ἀερίου (LNG) ἀπό τά 82 στά 105. Αὐξήθηκε ἐπίσης καί ἡ χωρητικότητα. Ἀπό τά 7.100.000 ἔφθασε τούς 8.900.000 τόνους. Μεγάλωσε ἐπίσης καί ὁ ἀριθμός τῶν ἑταιρειῶν πού τά διαχειρίζονται σέ 13 ἀπό ὀκτώ. Δέν εἴχαμε, ὅμως, μόνο αὐξήσεις. Ὑπῆρξε μείωση τῶν ἑλληνικῶν ναυτιλιακῶν ἑταιρειῶν. Ἀπό τίς 597 πού εἴχαμε τό 2017 πέρυσι εἴχαμε 588, ἤτοι λιγότερες κατά 1,5%.

Ἄλλα ἐνδιαφέροντα στοιχεῖα ἀπό τήν ἔρευνα τῆς Petrofin ἔδειξαν ὅτι οἱ πλοιοκτῆτες μέ στόλο χωρητικότητος ἄνω τοῦ 1.000.000 τόνων αὐξήθηκαν κατά δύο (77 ἔναντι 75 τό 2017 καί 68 τό 2016). Οἱ 77 αὐτοί Ἕλληνες πλοιοκτῆτες κατέχουν τό 80% τοῦ ὑπό ἑλληνική διαχείριση στόλου. Ἐπίσης μέσος ὅρος ἡλικίας τοῦ ἑλληνόκτητου στόλου αὐξήθηκε ἀπό τά 11,8 στά 12,08 χρόνια.

Ὅλα τά ἀνωτέρω στοιχεῖα δείχνουν ὅτι ἡ χώρα μας ἐξακολουθεῖ νά πρωταγωνιστεῖ στόν παγκόσμιο ναυτιλιακό στίβο. Καί εἶναι ἀπορίας ἄξιο τό πῶς ὅλος αὐτός ὁ ὄγκος τῶν πλοίων, τῶν τόνων, τῶν ἑταιρειῶν καί τῶν ἐπιχειρηματιῶν δέν ἀποφασίζει κάποια στιγμή νά ἀσχοληθεῖ σοβαρά μέ τήν προσέλκυση τῶν νέων παιδιῶν στήν θάλασσα. Εἶναι κρῖμα νά αὐξάνονται τά ἑλληνικῶν συμφερόντων πλοῖα καί οἱ Ἕλληνες πλοιοκτῆτες καί νά τείνουν πρός ἐξαφάνιση οἱ Ἕλληνες ναυτικοί. Καί ἄδικο.

Απόψεις

Εκτάκτως το Σάββατο 25.03 με την Εστία: Οι ιστορικές σημαίες της Επανάστασης!

Εφημερίς Εστία
Εκτάκτως το Σάββατο 25.03, η Εστία της Κυριακής τιμά την εθνική μας επέτειο με την συλλογή: Οι ιστορικές σημαίες της Επανάστασης!

Χωρίς ἔλεγχο νομιμότητος συμβάσεις γιά προμήθειες τοῦ Δημοσίου ἕως 1,7 ἑκατ. εὐρώ!

Εφημερίς Εστία
Ἡ Κυβέρνησις ἀφήρεσε ἀπό τό Ἐλεγκτικό Συνέδριο τήν ἁρμοδιότητα νά κάνει προσυμβατικό ἔλεγχο – Τά ἔργα τοῦ Ταμείου Ἀνακάμψεως, ὁ ἀναπτυξιακός νόμος καί ἡ σιωπή τῆς Ἀντιπολιτεύσεως

Πολύ χαμηλά ὁ πῆχυς!

Μανώλης Κοττάκης
ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ἀκριβά αὐτό τό «οἱ εὐθῦνες ὑπάρχουν διαχρονικά» πού ἐπαναλαμβάνει ἡ Κυβέρνηση, ἀπό τήν πρώτη βραδιά τοῦ δυστυχήματος τῶν Τεμπῶν.

Ἀστάθεια καί στήν Γαλλία

Εφημερίς Εστία
Μετά τήν παραδοχή, προχθές, ἐκ μέρους τοῦ Ἐμμανυέλ Μακρόν, ὅτι ἡ Κυβέρνησίς του δέν διαθέτει τήν πλειονοψηφία τοῦ Κοινοβουλίου νά περάσει τό ἀσφαλιστικό νομοσχέδιο, χθές ἦταν ἡ σειρά τῆς καταθέσεως προτάσεων μομφῆς.

Μέ λόγια ἁπλά, γιά μιά πολυσύνθετη ὑπόθεση

Δημήτρης Καπράνος
Μία ἄκρως ἐνδιαφέρουσα διάλεξη παρακολουθήσαμε προχθές στήν Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιῶς.