ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Περίπλοκο ζήτημα μέ δύσκολες ἀπαντήσεις…

Εἶναι δύσκολο νά βρεῖ κανείς τίς σωστές λέξεις. Χάνουμε τήν ἀνθρωπιά μας;

Νά, ἕνα περίπλοκο ζήτημα χωρίς εὔκολες ἀπαντήσεις. Φυσικά, ἡ ἠθική ποικίλλει, ἀναλόγως πρός τήν ἐποχή, ἀλλά κάποιοι ἠθικοί κανόνες ἐνσωματώνονται στόν χαρακτῆρα μας ἀπό νωρίς, στήν παιδική μας ἀνάπτυξη, καί αὐτοί συνήθως εἰσάγονται ἀπό τό οἰκογενειακό μας περιβάλλον, παρ’ ὅλον ὅτι δέν ἔχουμε ἀναμνήσεις ἀπό αὐτό. Ἐκεῖ κερδίζεται ἤ χάνεται ἡ μάχη!

Τώρα, ὅλα τά λοιπά εἶναι «ἄλλα λόγια ν’ ἀγαπιόμαστε.» Καί εἶναι ἀξιολύπητη μιά κοινωνία ἡ ὁποία, ἀντί νά εἰσπράξει ὡς δίδαγμα, μάθημα καί εὐκαιρία γιά βελτίωση τά ὅποια τραγικά συμβάντα, τά κλώθει ὅπως τήν βολεύει, τά κάνει λόγο ξύλινο, κομματικό καί –ἀπό κοινοῦ μέ τούς ἐκπροσώπους τοῦ ξύλινου Τύπου, πού πιστεύουν ὅτι ἡ δημοσιογραφία μπορεῖ νά ἀσκεῖται ἀπό καφετέριες, σκάυπ καί παρέες μέ πολιτικούς, τά σερβίρει στόν κοσμάκη, μέ τήν πεποίθηση ὅτι θά τά καταπιεῖ ὅλα ἀμάσητα.

Εἶμαι εὐτυχής πού ἀνακάλυψα τόν ἐξαίρετο ἑρμηνευτή Γιάννη Μηλιώκα. Τοῦ ἔκανα μιά μεγάλη συνέντευξη-παρουσίαση στό Τηλέραμα, ὅπου εἶχα τήν στήλη τῆς μουσικῆς καί κυκλοφορία περισσότερα ἀπό 300.000 τεύχη κάθε Παρασκευή, ὅταν ἀκόμη δέν τόν εἶχαν ἀνακαλύψει οἱ εἰδικοί τοῦ χώρου. «Ἔχεις νά πεῖς πολλά» τοῦ εἶχα πεῖ τότε καί, πράγματι, εἶπε. Μέ κορυφαῖο τό τραγούδι «Νά δεῖς πού κάποτε θά μᾶς ποῦνε καί μαλ…» καί τό ἐξ ἴσου ὑπέροχο «Γκρέκο μασκαρᾶ»!

Πράγματι, ἔτσι μᾶς θεωροῦν οἱ ὡς ἀσώματες κεφαλές ἀερολογοῦντες πολιτικοί. Ἄκουγα βουλευτή τῶν πρώην κυβερνώντων χθές, πού, ἀναφερόμενος σέ ὑπουργό τῆς Νέας Δημοκρατίας, ἔλεγε ὅτι «δέν μπορεῖ νά μιλάει ἔτσι ἕνας ὑπουργός.»

Καί θυμήθηκα τόν ἀλήστου μνήμης ὑπουργό Δημοσίας Τάξεως τῆς παρατάξεώς του, πού ἐκτός ἀπό τό «κάνε ὅτι κοιμᾶσαι», πού ἔγινε ἤδη σήριαλ καί σκίζει στήν τηλεόραση, ἐκτός ἀπό τό «δέν μπορῶ νά βρῶ ποῦ ὑπάρχει λάθος» πού δήλωνε τό βράδυ πού καιγόταν τό Μάτι, τά ἔκανε –ὅπως μαθαίνω– «θάλασσα» καί στήν δίκη γιά τήν φονική πυρκαϊά! Ἔτσι θυμήθηκα τόν Μηλιώκα, καλή του ὥρα, τοῦ παιδιοῦ.

Κι ὕστερα, ἐπιστρέφοντας ἀπό τήν ΕΡΤ, ὅπου μέ εἶχαν καλέσει καλοί συνάδελφοι, ἄκουγα κατοίκους τοῦ Παλαμᾶ Καρδίτσης νά λένε ὅτι βρίσκονται ἐπάνω στά κεραμίδια τῶν σπιτιῶν τους, τά ὁποῖα ἔχουν πλημμυρίσει, ἀλλά κανείς δέν τούς ἔχει ἀκόμη ἐντοπίσει!

Ἔ, ἀφοῦ δέν εἴχατε σκάυπ, ἀφοῦ δέν στείλατε σέλφι, ἀφοῦ δέν σᾶς ἔδειξε κανένα Κανάλι, πῶς νά ἐνδιαφερθεῖ κάποια ἀρχή καί γιά ἐσᾶς;

Ζοῦμε στήν κοινωνία τῆς εἰκόνας, τοῦ «φαίνεσθαι», τῆς βίας, τῆς ἀναλγησίας. Ποιά κοινωνία θά ἀφήσουμε στούς νεώτερους;

«Ἀπόλυτη κοινωνική παρακμή, ἀναλγησία, συναισθηματική νοημοσύνη ὑπό τό μηδέν. Δέν ἔχω δάκρυα νά κλάψω… ἀφήνουμε πίσω μας μιά Ἑλλάδα πολύ φτωχότερη σέ ἀξίες ἀπ’ αὐτήν πού παραλάβαμε» μοῦ γράφει μιά φίλη. Τό θέμα εἶναι ὅτι ἀποδεχόμαστε μιά κοινωνία ἡ ὁποία ὡς μοντέλο προβάλλει τό οὐδέτερο. Ἔτσι μᾶς θέλει ἡ κοινωνία πού μᾶς ἑτοιμάζουν, οὐδέτερους. Νά εἴμαστε «τό» Γιάννης, «τό» Ἑλένη καί οὕτω καθ’ ἑξῆς. Ὅλα αὐτά, σιγά-σιγά θά μᾶς κάνουν «οὐδέτερους» καί σέ γεγονότα ὅπως αὐτό τοῦ λιμανιοῦ τοῦ Πειραιᾶ.

Κι ἄν αὐτό σημαίνει ὅτι «ἡ κοινωνία πάει μπροστά», ἴσως εἴμεθα εὐτυχεῖς πού δέν τό ζήσαμε ὅταν μπορούσαμε νά ἀπολαύσουμε –καί ἀπολαύσαμε– τήν ζωή μας!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.