ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ «γητευτής» τῶν Ἑλλήνων

Η ΔΕΥΤΕΡΗ φάση τῆς μάχης κατά τοῦ κορωνοϊοῦ στήν πατρίδα μας δέν θά ὁμοιάζει σέ τίποτε μέ τήν πρώτη

Ἡ ἀτμόσφαιρα πειθαρχίας, κατανόησης καί ὑπακοῆς πού ἐπικρατοῦσε στήν ἑλληνική κοινωνία τόν περασμένο χειμῶνα ἀνήκει ἐδῶ καί καιρό στό παρελθόν. Τήν θέση της ἔχει καταλάβει ἡ κόπωση, ὁ ἐκνευρισμός, ὁ θυμός, ἡ ἀμφιβολία, τό ἄγχος, ἡ ἀβεβαιότητα, ἡ ἀμφισβήτηση, ἡ ἀνασφάλεια. Καί τοῦτο πρέπει νά γίνει κατανοητό ἀπό ὅλους τούς πρωταγωνιστές. Θά σταθῶ σήμερα στόν προσηνῆ καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, ὁ ὁποῖος ἐσχάτως μέ εὐθύνη καί τῆς Κυβέρνησης καί τῆς ἀντιπολίτευσης ἀλλά καί τοῦ ἰδίου του τοῦ ἑαυτοῦ κινδυνεύει νά εἶναι ὁ πρῶτος πού θά μπεῖ στό κάδρο τῆς ἀντιπαράθεσης. Πιθανόν καί νά πληρώσει ἕνα μάρμαρο πού δέν τοῦ ἀναλογεῖ ἐξ ὁλοκλήρου.

Ἡ Κυβέρνηση ἔκανε τό λάθος νά ζητήσει τήν στήριξή του μέ non paper ἀπό πρόθυμα Μέσα Ἐνημέρωσης, τά ὁποῖα μέ φανατισμό νεοφώτιστου τά δημοσίευσαν μαζί μέ τό τρέχον ρεπορτάζ. Ἐκθέτοντάς τον. Ἡ ἀντιπολίτευση στήν προσπάθειά της νά βγεῖ ἀπό τά ἀδιέξοδά της ἔθεσε μέ εὐκολία τόν καθηγητή στό στόχαστρο γιά μιά ἀναφορά του σχετικά μέ τά Μέσα Μεταφορᾶς. Μέγα θέμα! Καί ὁ ἴδιος τέλος μέ τήν γενικότερη τοποθέτησή του στήν πρώτη δημόσια ἐμφάνισή του μετά ἀπό καιρό, ἔκανε πολλούς νά τόν παρατηροῦν προσεκτικά μέ ἄλλο μάτι καί ὑπό γωνίαν. Θεωρῶ ὅτι τό πρῶτο βάρος τῆς εὐθύνης γιά νά μήν μπεῖ ἡ ἐπιστήμη στό κέντρο τῆς ἀντιπαράθεσης μεταξύ τῆς πολιτικῆς τόν ἔχει ὁ ἴδιος ὁ καθηγητής . Εἰδικῶς ἄν πρέπει μέ τόν μειλίχιο τρόπο πού διακρίνει τίς δημόσιες παρεμβάσεις του νά «Ὑπηρετεῖ» ἐν τέλει ἀποφάσεις μέ τίς ὁποῖες εἶχε ριζική διαφωνία στό παρασκήνιο ὅλους τούς μῆνες πού μεσολάβησαν μετά τήν ἄρση τοῦ πρώτου lockdown. Στίς Δημοκρατίες οἱ εἰδικοί εἰσηγοῦνται, ἀλλά τίς ἀποφάσεις τίς λαμβάνουν οἱ πολιτικοί. Οἱ εἰδικοί δέν ἔχουν καμμία δουλειά νά «στρώνουν» μέ τίς τοποθετήσεις τους τό χαλί ἐπί τοῦ ὁποίου πατοῦν πάνω οἱ πολιτικοί. Ἡ ἀτμόσφαιρα πού ἐπικρατοῦσε στήν Ἑλλάδα τόν περασμένο χειμῶνα καί ἐπέτρεπε στόν κύριο Τσιόδρα ἐκτός ἀπό τό ταλέντο του στήν ἰατρική, νά ξεδιπλώνει ἐλέῳ τῆς λαϊκῆς του καταγωγῆς καί τό επικοινωνιακό του ταλέντο, εἴτε ἐπισκεπτόμενος οἴκους εὐγηρίας, εἴτε καταυλισμούς τσιγγάνων, εἴτε τό νοσηλευτικό προσωπικό τοῦ Θριασίου, δυστυχῶς δέν ὑπάρχει πιά. Καί ἡ ἀπογευματινή ἐνημέρωση σέ ἐθνικό δίκτυο δέν προσφέρεται πλέον γιά γενικότερες φιλοσοφικές προσεγγίσεις, γιά ἀπαγγελία Ἐλύτη, γιά ἀναφορές στήν Πρωτομαγιά καί σέ ἀγαπημένα ἰταλικά τραγούδια, γιά δάκρυα καί συγκίνηση γιά τούς γέροντες. Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ὁ κόσμος ἄκουγε. Τά λόγια τοῦ κυρίου Τσιόδρα ἦταν πράγματι βάλσαμο στήν καρδιά του. Ἡ εἰκόνα του στό ψαλτήρι τῆς Ἐκκλησίας στά Σπάτα προσέφερε ἀνάσα καί ἀνακούφιση. Τώρα ὅμως ἀμφίβολο. Ὁ κόσμος δέν ἀκούει. Θέλει ἀποτελέσματα καί τήν ζωή του πίσω.

Μολονότι ἀναγνωρίζω στόν κύριο Τσιόδρα ὅτι ξέρει καλά τόν Ἕλληνα ὥστε νά ἀπευθύνεται στό φιλότιμό του (συνείδηση) καί ὄχι στήν πειθαρχία μέ τό μαστίγιο, εἶμαι βέβαιος ὅτι ἡ αὐτή τακτική δέν θά «πιάσει» ὅσο στό παρελθόν. Δέν εἶναι δουλειά τοῦ καθηγητῆ ἄλλως τε νά εἶναι ὁ «γητευτής» τῶν Ἑλλήνων. Γιά ἄλλο λόγο τοποθετήθηκε στήν ἐπιτροπή.

Δύο ἐπισημάνσεις ἀπό τήν τελευταία του παρέμβαση. Εἶπε δῆθεν ἀδιάφορα ὅτι ἔχει νά πάει καφετέρια ἀπό τόν περασμένο Φεβρουάριο. Γιά τόν ἑαυτό του ὁμιλοῦσε, ὄχι γιά τούς ἄλλους. Δέν ἐπέβαλλε σέ κανέναν κάτι. Ὡστόσο ἕνας ἔξυπνος τρίτος καταλάβαινε ἀμέσως ὅτι ἔδινε γραμμή: Μακριά ἀπό τά καφέ. Καί ἕνας πιό ἔξυπνος ἀκόμη: Καταλάβαινε ὅτι προετοίμαζε γλυκά τήν ἀπόφαση τοῦ Πρωθυπουργοῦ γιά τό λουκέτο στήν ἑστίαση. Δέ χρειάζονται αὐτά. Αὐτό εἶναι τό πρῶτο πού ἔχω νά παρατηρήσω. Τό ἀρνητικό. Μαζί μέ αὐτό πού τοῦ ξέφυγε ὅτι εἶναι «ἀδύνατον νά ἀγοραστοῦν νέα λεωφορεῖα» καί ἔδωσε πάτημα στόν ΣΥΡΙΖΑ νά τοῦ ἐπιτεθεῖ. Σφάλμα καί αὐτό. Δέν εἶναι δουλειά ἑνός καθηγητῆ νά γνωμοδοτεῖ ἐπί αὐτῶν.

Τό δεύτερο πού ἔχω νά ἐπισημάνω εἶναι τό θετικό. Δέν ξέρω πόσο συγκίνησαν οἱ ἀναφορές τοῦ κυρίου Τσιόδρα γιά τόν φασισμό καί τήν 28η Ὀκτωβρίου, ἀλλά τό βέβαιον εἶναι ὅτι ἔχει ἀξία ὁ τρόπος πού ἀπευθύνθηκε στούς Ἕλληνες.

Μέ ἕνα τρόπο μοναδικό ἐξήγησε ὅτι οἱ περιορισμοί πού θά μᾶς ἐπιβληθοῦν λαμβάνονται χάριν τῆς ἐλευθερίας μας. Πρέπει νά ἔχεις μοναδικό ταλέντο γιά νά συσκευάσεις μέ πειθώ τήν ἀπαγόρευση μέ τήν ἐλευθερία. Ὁμολογῶ τά κατάφερε. Ἐπειδή στούς μῆνες πού ἔρχονται ἡ ἀξιοπιστία τῆς πολιτικῆς ἴσως δεχθεῖ ἰσχυρά πλήγματα μέ ἀποτέλεσμα αὐτή νά μήν μπορεῖ νά ἀποταθεῖ μέ πειθώ στούς πολῖτες, ὁ κύριος Τσιόδρας ἔχει ἕνα μεγάλο χρέος: νά προστατέψει τό προσωπικό του κεφάλαιο ἐμπιστοσύνης πού οἰκοδόμησε μέ τούς Ἕλληνες. Ὑπό προϋποθέσεις μπορεῖ νά εἶναι ὁ μόνος πού θά μπορεῖ νά ἀπευθυνθεῖ μέ ἀξιοπιστία στόν κόσμο. Ἀρκεῖ νά μήν κάνει λάθη σάν τῆς προχθεσινῆς συνέντευξης. Καί βεβαίως νά ἀπαγορεύσει στήν Κυβέρνηση νά κάνει χρήση τοῦ ὀνόματός του στά non papers της.

Δέν ἔχει ἀνάγκη προστατῶν ὁ κύριος Τσιόδρας. Ἀκόμη καί στά λάθη του ἔχει ἀποδείξει ὅτι μπορεῖ νά προστατεύει τόν ἑαυτό του μόνος. Χωρίς τό ἱππικό.

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.