ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Ὁ «ἄπιστος» Θωμᾶς καί οἱ πιστοί του…

Εἶναι βέβαιο ὅτι ἄν ζοῦσε σήμερα ὁ Θωμᾶς, ὁ δύσπιστος μαθητής τοῦ Κυρίου, θά ἦταν περιζήτητος. Καί κανείς δέν θά τόν ἀποκαλοῦσε πλέον «Ἄπιστο».

Ὅλοι θά τόν εὕρισκαν λογικό, σώφρονα, ὅλοι θά τόν ἤθελαν στήν δούλεψή τους.

Διότι, σκέψου ἕναν ἄνθρωπο, ὁ ὁποῖος, σέ μιά ἐποχή ὅπως ἐκείνη τῆς Καινῆς Διαθήκης, ζήτησε νά θέσει «τόν δάκτυλον εἰς τόν τύπον τῶν ἥλων». Σκέψου πόσο ἐπιφυλακτικός καί πόσο «κουμπωμένος» ἦταν, ἀκόμη καί ἀπέναντι στόν δάσκαλό του, τόν ὁποῖο εἶχε δεῖ ἰδίοις ὄμμασι –κατά τάς Γραφάς– νά θαυματουργεῖ!

Σήμερα, ἀλήθεια, πόσο ἀποδεκτός καί πόσο «ἐντάξει» μᾶς φαίνεται ὁ (οἱοσδήποτε) Θωμᾶς! Ὄχι «δάκτυλον εἰς τόν τύπον», ἀλλά δέκα διασταυρώσεις, ἐπαληθεύσεις καί τεκμηριώσεις χρειάζεσαι γιά νά πιστέψεις κάποιον! Ὁ «ἄπιστος Θωμᾶς» εἶναι πλέον ὁ καθημερινός, ἁπλός ἄνθρωπος. Ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος δέχεται καταιγισμό πληροφοριῶν, ὁ πολίτης πού βομβαρδίζεται ἀπό fake news καί πού καθώς τά ἔχει σχεδόν χαμένα προσπαθεῖ νά καταλάβει ποῦ βρίσκεται –ἄν ὑπάρχει φυσικά– ἡ ἀλήθεια.

Κάθομαι τίς προάλλες στό γραφεῖο καί μπαίνω στό διαδίκτυο νά «πάρω γεύση». Καί πέφτω ἐπάνω στά περί Μαδοῦρο καί Γουαϊδό, στήν Βενεζουέλα.

Οἱ μισοί νά πανηγυρίζουν πού «ἔπεσε ὁ δικτάτορας», οἱ ἄλλοι μισοί νά ὑποστηρίζουν ὅτι «πρόκειται γιά πραξικόπημα-ἐπικοινωνιακό φιάσκο τῶν Ἀμερικάνων».

Κι ἀφοῦ ἔχεις κάνει τόν περίπατο στό διαδίκτυο κι ἔχεις γίνει πέντε φορές «Θωμᾶς» ἀνεβαίνεις στό σαλόνι γιά νά δεῖς τί συμβαίνει ἀπό τήν τηλεόραση.

Φυσικά θά ψάξεις τήν ΕΡΤ, τήν δημόσια τηλεόραση, πού τήν πληρώνουμε ὅλοι, καί ἡ ὁποία –ἄν συμβαίνει κάτι σοβαρό καί ἔκτακτο– ἔχει «ἀπ’ εὐθείας συνδέσεις».

Ἅμ’ δέ! Μιά κυρία μέ περίεργη κόμμωση κι ἕνας νεαρός πού ὁμιλεῖ «μέσα ἀπ’ τά δόντια» συζητοῦν γιά τραγούδια τοῦ Δημήτρη Παπάζογλου!

Περνᾶς ἀμέσως ΕΡΤ2, ΕΡΤ3, Κανάλι Βουλῆς, βλέπεις σέ «Ἄλφα» καί «Ἀντέννα» κάτι σάχλες, στό «Ὄπεν» ἔχει τά ἴδια, ὁ «Σκάι» παίζει ἐκεῖνες τίς φαιδρές τουρκο-παραγωγές καί στό «Στάρ» ἔχει τούρκικο σήριαλ. Μοιραῖα, καταφεύγεις στά ξένα κανάλια, τά «δορυφορικά». Καί ἔχεις ἀμέσως εἰκόνα ἀπό τό CNN, ἀπό τά γαλλικά κανάλια, ἀπό τήν DW.

«Ἄπιστοι Θωμάδες» εἴμαστε ὅλοι πλέον. Καί ψάχνουμε νά βροῦμε «τόν τύπον τῶν ἥλων» διότι ἡ ἀλήθεια σταυρώνεται καθημερινά! Καί ὄχι μόνο τόν τύπον ἀλλά καί τά ἴδια τά καρφιά θέλουμε πλέον νά δοῦμε, διότι τό κακό παράγινε!

Καί τό ἔχουν ἀντιληφθεῖ καί ὅλα τά σοβαρά τηλεοπτικά δίκτυα καί πλέον φιλοξενοῦν ὅλες τίς ἀπόψεις. Ἔτσι στό CNN ἀκούσαμε τούς Ἀμερικανούς, ἀκούσαμε τούς ἀντι-Μαδουρικούς, ἀλλά εἴδαμε καί ἕναν πρώην σύμβουλο τοῦ Μαδοῦρο, πού ζεῖ πλέον ἐκτός Βενεζουέλας, νά λέει ὅτι «κάθε φορά πού κάνει ἕνα “μπράφ” ὁ Γκουαϊδό μᾶς λέει ὅτι “εἶναι ἡ ἀρχή τοῦ τέλους”, ἀλλά ποιός τόν πιστεύει ἔπειτα ἀπό τόσες “ἀρχές;”»!

Μήν τό συζητᾶτε, ἀγαπητοί, ὁ «Ἄπιστος Θωμᾶς» ἄνοιξε τόν δρόμο, καί σήμερα εἴμαστε ὅλοι «πιστοί» του. Θέλουμε «ἀποδείξεις καί ὀνόματα» γιά τό κάθε τι. Καί τό πόσο «Θωμάδες» εἴμαστε θά τό δοῦν καί οἱ πολιτικοί στίς ἐκλογές. Βοήθειά μας!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.