ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Οἱ πλατφόρμες, τό «μπαγιόκο» καί ἡ ὑποκρισία

Φυσικά καί δέν εἶναι ἔκπληξη τό γεγονός ὅτι ἡ πολυεθνική πλατφόρμα «Netflix» ὑπέκυψε στίς κραυγές τῶν χαχόλων τῆς Ἄγκυρας καί «ἔκοψε» ἀπό τήν διεθνῆ προβολή τήν μετριοπαθῆ, προσεγμένη καί ἤρεμη σειρά «Φαμαγκούστα», ἡ ὁποία παρουσιάζει (χωρίς νά μπαίνει στά βαθιά) τήν τραγωδία τῆς Κύπρου.

Ἡ Τουρκία εἶναι μία ἀγορά πού πλησιάζει τά ἑκατό ἑκατομμύρια. Ἔ, ὅσο νά ’ναι, περισσότερες συνδρομές ἔχει ἐκεῖ ἡ πλατφόρμα ἀπ’ ὅσες στήν Ἑλλάδα τῶν δέκα (;) ἑκατομμυρίων. Σιγά τώρα μήν καθίσουν οἱ «πολυ-πολυτισμικοί» νά σκεφθοῦν ὅτι μιά χώρα μέλος τῆς ΕΕ, μιά εὐρωπαϊκή δημοκρατία, εἶναι χωρισμένη στά δύο ἀπό ἕναν στρατό κατοχῆς, ἀπό μιά χώρα-ταραξία, μιά χώρα «τσαμπουκαλοῦ», πού θέλει νά γίνει ὑπερδύναμη, ἀλλά δέν ἔχει ἀκόμη πολεμήσει τόν ἀναλφαβητισμό καί μοιράζει κουλούρια γιά τήν πεῖνα στούς πολῖτες της.

Βεβαίως, ἡ Τουρκία ἔχει καί τό «δυτικό» της κομμάτι, ἀλλά ἐκεῖνος πού τήν κουμαντάρει, μόνο πρός ἀνατολάς βλέπει.

Κι ἄν δέν ἦταν ὁ κακομοίρης καί ψοφοδεής Στόλτενμπεργκ, θά ἔπρεπε νά βρίσκεται ἤδη ἔξω ἀπό τό ΝΑΤΟ καί νά βολοδέρνει ἀνάμεσα σέ «Μπρίκς», «Φρίξ» καί ὅλα τά εἰς «ἴξ»! Ἔ, αὐτή ἡ χώρα δέν ἀντέχει τό παρελθόν της! Κι ἐκεῖ εἶναι τό μεγάλο μας ἀτού. Ἐμεῖς, περηφανευόμαστε γιά τό παρελθόν μας! Ἐμεῖς ἔχουμε νά δείξουμε τόν Παρθενῶνα, τήν Ἁγία Σοφία, τούς ἀρχαίους τραγικούς, τόν Δυτικό Πολιτισμό ὁλόκληρο. Ἐκεῖνοι, ὅ,τι ἔχουν νά δείξουν εἶναι …δικό μας!

Πᾶς στήν Πόλη καί θαυμάζεις τήν Ἁγία Σοφία καί τήν Μονή τῆς Χώρας. Τί νά θαυμάσεις; Τά τζαμιά τους εἶναι ΟΛΑ ἀπομίμηση τῶν δικῶν μας ναῶν καί χτίστηκαν ΟΛΑ μετά τό 1453! Πᾶς στήν ἐνδοχώρα καί τί θαυμάζεις;

Τήν Ἔφεσο, τήν Τροία, τίς ἑλληνικές καί ἑλληνιστικές πόλεις καί ἀρχαιότητες! Ἔ, αὐτό εἶναι πού δέν μπορεῖ νά ἀντέξει ὁ βάρβαρος πού κυβερνᾶ μέ τό μαστίγιο καί τά ὅπλα τήν περιοχή πού ὀνομάζουν «Τουρκία», ἀλλά δέν εἶναι ὁ τόπος τους. Αὐτό δέν μπορεῖ νά ἀντέξει ἐκεῖνος πού κυβερνᾶ φυλακίζοντας ὅποιον τοῦ ἀντιλέγει! Αὐτό δέν μπορεῖ νά ἀντέξει ἐκεῖνος πού –κι αὐτό δέν μπορεῖ νά τό ἀποφύγει– ἔχει κάτι «τσιμπήσει» ἀπό τό ἑλληνικό DNA!

Φυσικά, δέν εἶναι θέμα «πολιτικό» ἡ ἀπόφαση –ἄν κάτι τέτοιο ἰσχύσει τελικά– τῆς πολυεθνικῆς κινηματογραφικῆς πλατφόρμας. Μπορεῖ ὁρισμένοι νά σπεύσουν νά ποῦν διάφορα, ἀλλά σέ μιά πολυεθνική ἑταιρεία, γιά τήν ὁποία σκοπός εἶναι μόνο τό «μπαγιόκο», ἐλάχιστη ἀξία ἔχουν τά ἀνθρώπινα δικαιώματα.

Ἐδῶ δέν ἔχει ἀντιδράσει ὁλόκληρη ΕΕ, καί ἀνέχεται μιά χώρα-μέλος της νά βρίσκεται διχοτομημένη διά τῶν ὅπλων καί νά ὑποδέχεται ἡ Οὔρσουλα τόν παγκοσμίως ἀναξιόπιστο ταραξία.

Ἐδῶ δέν ντρέπονται οἱ Ἀμερικανοί, πού κάνουν κοινά γυμνάσια μέ δυνάμεις οἱ ὁποῖες προηγήθηκαν …πενῆντα χρόνια τῶν ὅσων καταμαρτυροῦν στόν Πούτιν γιά τήν Οὐκρανία! Τί μπορεῖς –καί πῶς νά τό πεῖς– σέ μιά πολυεθνική;

Ἐδῶ ἔχουμε τά «Funds» πού ἁρπάζουν τά σπίτια τοῦ κοσμάκη καί «ἡμεῖς ἄδομεν», τό «Netflix» θά μᾶς ἀπασχολήσει;

Καί γιά νά μήν λέμε πολλά λόγια. Ἐδῶ ἀκόμη, μέχρι σήμερα, δέν ἔχει προβληθεῖ ἡ «Ἑλένη» στήν ἑλληνική τηλεόραση, κι ὅταν παιζόταν στά σινεμά τήν πετροβολούσαμε. Τό Netflix μᾶς ἐμάρανε; Σοβαροί νά εἴμαστε, ἔ;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.