Ἀκοῦμε συνέχεια ἀπό τά ΜΜΕ, κυρίως τά καλοκαίρια, γιά τήν «προβληματική» ἑλληνική ἀκτοπλοΐα.
Χθές, πάλι, εἴχαμε μιά βλάβη σέ πλοῖο, σέ νησί τοῦ Βορείου Αἰγαίου.
Δέν εἶναι τά πράγματα ἔτσι. Ὁ ἀκτοπλοϊκός μας στόλος στόν ὁποῖο συμπεριλαμβάνονται καί πλοῖα τά ὁποῖα εἶναι μοναδικά στήν κατηγορία τους σέ ὅλο τόν κόσμο, παραμένει ἀπό τούς πλέον δυναμικούς στήν Εὐρώπη!
Σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στό ἐπίπεδο καί στό μέγεθος τῶν ὑπηρεσιῶν πρέπει νά σημειώσουμε ὅτι: ἐξυπηρετοῦνται συνολικῶς 95 νησιά. Ἐξυπηρετοῦνται ἀψόγως, μέ συμβάσεις δημοσίας ὑπηρεσίας, 44 μικρά νησιά.
Ἐξυπηρετοῦνται ἀποκλειστικῶς οἱ ἀνάγκες ἐνδοεπικοινωνίας τῶν νησιῶν μας. Μεταφέρονται 12.000.000 καί πλέον τουριστῶν κάθε χρόνο. Ἐξυπηρετοῦν σχεδόν ἀποκλειστικῶς τόν ἐσωτερικό τουρισμό, ὁ ὁποῖος στηρίζει τά νησιά μας. Μεταφέρονται περισσότεροι ἀπό 9.000.00 τόνοι ἐμπορευμάτων, ὑλικῶν καί εἰδῶν διατροφῆς κάθε χρόνο. Τά στοιχεῖα αὐτά δέν εἶναι τόσο «φρέσκα» καί τά νούμερα εἶναι σήμερα ἐμφανῶς μεγαλύτερα. Σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στήν συμμετοχή τῆς ἀκτοπλοΐας στήν ἀνάπτυξη τῶν νησιῶν μας καί στήν οἰκονομία τῆς χώρας μας, ἡ συνολική συνεισφορά τῆς ἐπιβατηγοῦ ναυτιλίας στήν ἑλληνική οἰκονομία ἐκτιμᾶται σέ 16,1 δισ. εὐρώ (9,2% τοῦ ΑΕΠ)! Σέ ὅρους ἀπασχολήσεως ἡ συνεισφορά τῆς ἐπιβατηγοῦ ναυτιλίας φθάνει περίπου στό 8% τῶν συνολικῶν θέσεων ἐργασίας.
Βεβαίως, ἄν κοιτάξει κανείς πίσω, θά διαπιστώσει ὅτι ὅσοι ἀσχολήθηκαν μέ τό «σπόρ» τῆς Ἀκτοπλοΐας, δέν τά πῆγαν καί τόσο καλά μέ τήν τύχη τους. Οἱ Τυπάλδοι διαλύθηκαν οἰκονομικῶς ἔπειτα ἀπό τό φοβερό ναυάγιο τοῦ «Ἡράκλειον», ὁ Εὐθυμιάδης, αὐτός ὁ σοφός ἐπιχειρηματίας-ἀκτοπλόος, εἶχε ἐπίσης ἄσχημο τέλος ἔπειτα ἀπό τό συμβάν στό «Ἑλεάνα», ὁ Νώντας Σολούνιας, πού ἐξελέγη μέχρι καί βουλευτής μέ τόν Κώστα Μητσοτάκη, συνδέθηκε μέ τό ὁριστικό ναυάγιο τῆς ΔΑΝΕ, ἡ ΝΕΛ εἶχε ἐπίσης ἄσχημο τέλος, μέ καθηλωμένο τόν «Αἴολο Κεντέρη» κάπου στό Ἀμπελάκι στήν Σαλαμῖνα, ὁ Μένης Καραγεώργης, μέ τά ἐξαιρετικά ἀκτοπλοϊκά (χλιδάτα τά ἔλεγαν) στήν Ἀδριατική ἔφυγε χρεοκοπημένος, οἱ Πολέμηδες ἔφυγαν ἀπό τήν ἀγορά ἔπειτα ἀπό τό ναυάγιο τοῦ «Χρυσή Αὐγή» ὁ εὐφυέστατος Σφηνιᾶς πήδησε στό κενό ὅταν πιέσθηκε ἀπό τούς «μεγαλομετόχους» (στά χαρτιά) τῆς ἑταιρείας πού εἶχε ἑτοιμάσει γιά νά ἀπογειώσει τήν Ἀκτοπλοΐα, ἀλλά ναυάγησε στίς Πόρτες τῆς Πάρου, ὁ Ἀνδρέας Βγενόπουλος, πέθανε λίγο καιρό ἀφ’ ὅτου ἀπέκτησε τό πλειοψηφικό πακέτο τῆς Attica-Blue Star.
Μόνον ὁ Περικλῆς Παναγόπουλος κατόρθωσε νά ἐπιβιώσει, πουλῶντας τίς «ἐπιχειρήσεις Ἀττικῆς», πού δημιούργησε μέ τήν βοήθεια τῶν ἀδελφῶν Νίκου καί Γιώργου Βερνίκου, ἀλλά κι ἐκεῖνος ἀντιμετώπισε τήν φοβερή περιπέτεια μέ τήν ἀπαγωγή του ἀπό κακοποιούς!
Δέν φέρνει γούρι λοιπόν ἡ Ἀκτοπλοΐα. Τώρα, ὅμως, πού οἱ κύριοι μέτοχοι εἶναι Funds καί Τράπεζες οἱ ὁποῖες ἀνήκουν …σέ Funds, ὅλα γίνονται πιό ἁπλά, πιό ἐπαγγελματικά, λιγωτερο ἀνταγωνιστικά, καθώς δέν ἔχουν ἀπομείνει παρά δύο μεγάλες ἑταιρεῖες (τρεῖς εἶχε προβλέψει ὁ Σφηνιᾶς καί ἤδη ἔρχεται δυνατά ἡ Τρίτη.)
Καλά θά κάνουμε νά στηρίξουμε τήν Ἑλληνική Ἀκτοπλοΐα. Τήν ἔχουμε ἀνάγκη, τήν χρειαζόμαστε, τήν ζητᾶ ἡ θάλασσά μας, τά νησιά μας, ἡ γεωπολιτική μας θέση. Ἄς μήν τήν θυμόμαστε μόνο τά καλοκαίρια…