ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Μήπως τελικά δέν εἶναι ὅλα τόσο σκοτεινά;

Τελικά μήπως δέν εἶναι ὅλα τόσο μαῦρα ὅσο τά βλέπουμε ἐμεῖς ἐκ τῶν ἔσω; Τελικά μήπως ἡ Ἀθήνα εἶναι ὡραία, μήπως ἐκσυγχρονίζεται;

Μήπως ἡ Οἰκονομία πάει καλά καί μήπως στή χώρα γίνονται ἐπενδύσεις; Μήπως περιμένουμε ἔκρηξη τουριστική τήν ὁποία ἐμεῖς δέν μποροῦμε ἀκόμη νά δοῦμε;

Χθές, λοιπόν, ἔπειτα ἀπό πολύ καιρό συναντήθηκα μέ τήν ἀνεψιά μου, τόν σύζυγό της καί τά δύο τους παιδάκια. Ζοῦν –ὅπως ὅλη σχεδόν ἡ οἰκογένειά μας– στό Ἡνωμένο Βασίλειο. Λοιπόν, ἡ Ἄννα-Σοφία, κόρη τοῦ ἀδελφοῦ μου, γεννημένη στήν Ἀγγλία, ὁ σύζυγός της Λέρντ, γεννημένος στήν Αὐστραλία καί τά παιδιά τους, ἡ Πηνελόπη (πέντε) καί ὁ Ράφερτι (18 μηνῶν) ἦλθαν γιά ἕνα τριήμερο στήν Ἀθήνα.

Μέ φθηνά εἰσιτήρια, σέ ἕνα ὡραιότατο RBnB διαμέρισμα στό Κολωνάκι, ἐπισκέφθηκαν τήν Ἀκρόπολη, τό Μουσεῖο της ἀλλά καί τό Ἀρχαιολογικό Μουσεῖο, τό Παναθηναϊκό Στάδιο καί τόν Ἄγνωστο Στρατιώτη καί περάσαμε μαζί ἕνα ὑπέροχο μεσημέρι. Ἡ ἀνεψιά μου διευθύνει μιά ἑταιρεία Δημοσίων Σχέσεων στό Λονδῖνο καί ὁ σύζυγός της εἶναι μηχανικός, ἐργολάβος οἰκοδομικῶν ἐργασιῶν. Μένουν στό Σάσσεξ καί ἐργάζονται στό Λονδῖνο.

Ὁ ἀνηψιός, λοιπόν, εἶπε ὅτι ἡ Ἀθήνα εἶναι ὑπέροχη, εἶναι πολύ-πολύ ὡραιότερη ἀπ’ ὅ,τι πρίν ἀπό πέντε χρόνια πού ἦταν πάλι ἐδῶ. Εἶπε ἀκόμη ὅτι μαθαίνει, ἀπό φίλους του πού ἀσχολοῦνται μέ τά οἰκονομικά ἀλλά καί ἀπό πελάτες του, ὅτι ἡ ἑλληνική οἰκονομία εἶναι ἀπό τίς πλέον ἀναπτυσσόμενες στήν Εὐρώπη, μοῦ εἶπε ὅτι ἀκούει τά καλύτερα γιά τήν ἐπένδυση πού γίνεται στό Ἑλληνικό, εἶπε ὅτι τό Ἵδρυμα Νιάρχος ἀκούγεται καί διεθνῶς.

Μοῦ εἶπε ἐπίσης ὅτι μέ τήν ἔξοδο τοῦ Η.Β ἀπό τήν ΕΕ, ἄρχισαν τά προβλήματα, καθώς οἱ πρῶτες ὗλες εἶναι πλέον πολύ ἀκριβές. «Ἐπίσης ἔχασα πολλούς ἀπό τούς ἐργαζόμενους πού εἶχα στήν ἑταιρεία μου, καθώς ἀναγκάσθηκαν νά φύγουν ἀπό τό Λονδῖνο. Πολλοί, ὅμως, ἀπό αὐτούς, ἦλθαν στήν Ἀθήνα, ὅπου, ὅπως, μοῦ εἶπαν, ἔχει ἀρχίσει μιά πολύ καλή ἐποχή γιά τά ἀκίνητα.»

Εἶπε ἐπίσης ὅτι ἡ ἑταιρεία του ἔχει ἀναλάβει νά οἰκοδομήσει ἕνα μεγάλο ἀκίνητο, γνωστοῦ Ἕλληνα ἐφοπλιστῆ τοῦ Λονδίνου, στό Πάπιγγο! Τοῦ ἀνανεώνει αὐτόν τόν καιρό ἕνα ἀκίνητο στό Λονδῖνο καί σέ τρεῖς μῆνες θά βρεθεῖ στήν Ἑλλάδα γιά νά ταξιδέψει στήν Ἤπειρο!

«Ἡ ἀνηψιά μας ἀντιμετώπισε τεράστιες δυσκολίες μέ τόν ἰό, καθώς οἱ ἐπιχειρήσεις δημοσίων σχέσεων βρέθηκαν σέ πολύ δύσκολη θέση.

Τώρα πᾶμε καλύτερα, ἀνοίγουν οἱ δουλειές, ἤδη προσέλαβα ἑπτά ἄτομα στό γραφεῖο» μοῦ εἶπε…

Ἐνθουσιασμένοι μέ τό Μουσεῖο τῆς Ἀκροπόλεως. «Νομίζω ὅτι εἶναι γελοιότητες ἐκεῖνα πού κατά καιρούς λέει τό Βρεταννικό Μουσεῖο. Τά γλυπτά θά εἶναι πολύ καλύτερα σέ αὐτό τό ὑπέροχο Μουσεῖο, στήν πατρίδα τους» εἶπε ὁ Λέρντ, καί ἡ Ἄννα συμπλήρωσε: «Νομίζω ὅτι τό ἀστεῖο τελειώνει, τά Γλυπτά θά γυρίσουν…».

Ἦταν τόσο καταιγιστικοί, πού δέν προλάβαινα νά ρωτήσω. Εἴδαμε σέ κάποια ἐκπομπή τόν πρωθυπουργό σας. Μιλάει πολύ καλά τά ἀγγλικά καί ἦταν σαφέστατος σέ ὅσα ἔλεγε. Νομίζω ὅτι κάτι καλό γίνεται στήν Ἑλλάδα. Καί ἀπό τόν χῶρο μου μαθαίνω ὅτι τό καλοκαίρι θά ἔχετε τεράστιο κῦμα τουρισμοῦ, συμπληρώνει ὁ Αὐστραλός συγγενής μου, πού δείχνει ὁ πιό… Ἕλληνας τῆς παρέας. Μέχρι καί ἡ ὡραιοτάτη δεσποινίς πού μᾶς σερβίρισε, σέ ἐκεῖνον μίλησε ἑλληνικά, καί ἀγγλικά σέ ἐμένα!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.