Μήν περιμένετε νά πλήξετε σ’ αὐτόν τόν τόπο

Ποιός σᾶς εἶπε ὅτι μπορεῖτε νά πλήξετε σέ ἐτούτη τήν χώρα; Χθές, στίς δέκα τό πρωί, εἶχα ραντεβού μέ φίλο, ἐπιχειρηματία μέ διεθνῆ δρατηριότητα, ὁ ὁποῖος εἶχε τήν ἀποκοτιά καί ἐπένδυσε τρία καί πλέον ἑκατομμύρια στόν Πειραιᾶ, στήν πλατεῖα Ὀδησσοῦ, γιά νά φτιάξει ἕνα ξενοδοχεῖο τεσσάρων ἀστέρων καί ἕνα «σινιέ» ἑστιατόριο.

«Ἔλα νά μᾶς δεῖς» μοῦ εἶχε πεῖ καί ἀποφάσισα νά πάω. Κατ’ ἀρχάς ἡ πλατεῖα, πού θά μποροῦσε νά ἀναδεικνύει τά ὑπέροχα κτίρια τοῦ σταθμοῦ τῶν ΗΣΑΠ (πρέπει νά γίνει σύντομα Μουσεῖο, ὅπως τό «Γκάρ ντύ Νόρ» στό Παρίσι), εἶναι ἀκόμη στολισμένη μέ λαμαρίνες, ἀπομεινάρια τῶν ἔργων τοῦ Μετρό. Αὐτοκίνητο δέν μπορεῖ νά σταθμεύσει ἔξω ἀπό τό ξενοδοχεῖο καί, σέ κάθε γωνιά, βρίσκονται ἀκροβολισμένοι μικροπωλητές «λαθραίων».

Καθόμαστε, πίνουμε τόν καφέ μας, μοῦ λέει τόν πόνο του, τόσο γιά τίς περιπέτειες τῆς μεγάλης κοινότητος (περίπου ἑκατό χιλιάδες) τῶν Αἰγυπτιωτῶν, πού δέν εἶχαν καί τήν καλύτερη ἀντιμετώπιση ἀπό τό κράτος, ἀλλά καί γιά τήν κατάσταση πού ἔχει διαμορφωθεῖ στήν πλατεῖα. Καταλήγουμε καί οἱ δύο στό συμπέρασμα, ὅτι «πρέπει νά δοθεῖ λίγος ἀκόμη χρόνος στόν Δῆμο καί στούς ἄλλους συναρμοδίους φορεῖς, μέχρι νά “καθαρίσει” καί νά ἀποκατασταθεῖ ἡ περιοχή.» Κι ἀφοῦ χωρίζουμε μέ ἕνα «εἰς τό ἐπανιδεῖν», περνῶ σέ λίγο στήν πλατεῖα Καραϊσκάκη, νά πάρω τό τρόλλεϋ τῆς Καστέλλας, πού θά μέ ἀφήσει πολύ κοντά στό σπίτι.

Πράγματι, πηγαίνω στήν στάση, τῆς ὁποίας ἡ πινακίδα ἔχει χρῶμα κίτρινο, ὅπως ὅλες οἱ στάσεις τοῦ κίτρινου τρόλλεϋ. Περιμένω καί στό βάθος βλέπω νά ἔρχεται τό πολυπόθητο ὄχημα. Αἴφνης, ὅμως, ἡ κυκλοφορία διακόπτεται, ἀκούγονται μουσικές καί ἡ ὁδός Γούναρη, λίγο πιό κάτω, γεμίζει λάβαρα, σημαῖες, φιλαρμονικές, «παπαδάκια» καί κόσμο. «Τί συμβαίνει;» ἐρωτῶ τόν περιπτερᾶ πού παρακολουθεῖ καί ἐκεῖνος. «Ἔχουν τά Θεοφάνια οἱ Παλαιοημερολογῖτες! Ἀδίκως περιμένετε!» μοῦ ἀπαντᾶ. Ἐν τῷ μεταξύ, τό τρόλλεϋ ἔχει πλησιάσει καί κάνω σῆμα στόν ὁδηγό νά σταματήσει. Σταματᾶ, οὕτως ἤ ἄλλως, διότι ὁ δρόμος ἔχει πλέον κλείσει γιά τά καλά.

Μοῦ κάνει σῆμα πού σημαίνει «ὄχι». Παράθυρα καί πόρτες κλειστά. Δέν καταλαβαίνω καί τοῦ λέω «Ἀνοῖξτε, γιά νά μήν στέκομαι ἐδῶ ὄρθιος». Πάλι μοῦ γνέφει ἀρνητικά. «Σᾶς παρακαλῶ, ἀφοῦ ἔχετε ἤδη σταματήσει» τοῦ λέω. Ἀνοίγει τήν πόρτα τοῦ ὁδηγοῦ καί μοῦ λέει: «Ἐδῶ δέν κάνω στάση. Ἤ στόν Σταθμό ἀπ’ ἔξω ἤ παρακάτω» μοῦ ἀπαντᾶ. Τοῦ λέω ὅτι εἶδα τήν κίτρινη πινακίδα καί ὑπέθεσα ὅτι εἶναι στάση τρόλλεϋ. «Ἐγώ ἀπό ἐδῶ δέν παίρνω ἐπιβάτες!» μοῦ λέει καί κλείνει τήν πόρτα! Βεβαίως, αὐτός ὁ ὁδηγός, πού θά ἔμεινε τελικῶς ἐκεῖ τοὐλάχιστον εἴκοσι λεπτά, μέχρι νά σταματήσει ὁ ἀποκλεισμός (ἀπό τήν Τροχαία, ἡ ὁποία ἐνεφανίσθη αἴφνης στόν Πειραιᾶ) εἶναι ὁ ἴδιος ὁ ὁποῖος οὐδόλως ἐνδιαφέρεται γιά τό ἄν ὅσοι μπαίνουν στό τρόλλεϋ «χτυποῦν κάρτα».

Γύρισα πεζῆ στήν Καστέλλα, ἴσως νά μοῦ ἔκανε καί καλό. Ἀλλά πεῖτέ μου. Σέ ποιά ἄλλη εὐρωπαϊκή χώρα διακόπτεται, ξαφνικά, ἡ κυκλοφορία χωρίς νά ἔχει ἐνημερωθεῖ ὁ κόσμος, πού θέλει νά κάνει τήν δουλειά του; Καί περιμένετε νά πλήξετε σ’ αὐτό τόν τόπο;

Απόψεις

«Παγώνουν» ἐπιδοτήσεις 500 ἑκατ. εὐρώ τῆς ΕΕ μέχρι τό τελικό πόρισμα τῆς Κοβέσι!

Εφημερίς Εστία
Τό ποσόν πού ἐπιστώθη στόν ΟΠΕΚΕΠΕ μέσῳ τοῦ Ὁλοκληρωμένου Πληροφοριακοῦ Συστήματος γιά τίς πληρωμές τῶν ἀγροτῶν βάσει τοῦ ἐπιτελικοῦ κράτους, θά πρέπει τώρα νά καταβληθεῖ διά τοῦ προγράμματος δημοσίων ἐπενδύσεων! – Στό 1 δισ. εὐρώ τό τελικό πρόστιμο – Στόν πάγο ὅλα τά προγράμματα τοῦ πυλῶνος 1, 2 τῆς Κοινῆς Ἀγροτικῆς Πολιτικῆς, μέχρι νεωτέρας

Κάτι ξέρουν οἱ κομμουνιστές

Μανώλης Κοττάκης
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Μητσοτάκης συνιστοῦσε τακτικά στόν συνεργάτη τοῦ διευθυντῆ τοῦ «Κήρυκα Χανίων» καί μετέπειτα βουλευτή τῆς Νέας Δημοκρατίας Στέλιο Νικηφοράκη νά μελετᾶ προσεκτικά τόν «Ριζοσπάστη».

Μέ ἀναφορά στήν μάχη τῶν Λεύκτρων ὁ Μάσκ ἀνεκοίνωσε νέο κόμμα

Εφημερίς Εστία
Οὐάσιγκτων.– Ὁ δισεκατομμυριοῦχος ἐπιχειρηματίας Ἔλον Μάσκ ἀνεκοίνωσε τήν ἵδρυση ἑνός νέου πολιτικοῦ κόμματος, μιά κίνησις ἡ ὁποία κλιμακώνει τήν ἀντιπαράθεσή του μέ τόν Ντόναλντ Τράμπ.

Ὅταν τά σκουπίδια γίνονται σῆμα κατατεθέν…

Δημήτρης Καπράνος
Μεσημέρι, ντάλα ζέστη, εἴμαστε σέ μία ἀπό τίς θολές παραλίες στό Αἰάντειο (Μούλκι) τῆς Σαλαμίνας.

«Από τις Κάννες στη Βενετία»: Η νέα ατομική έκθεση φωτογραφίας του Βαγγέλη Ρασσιά

Εφημερίς Εστία
Υπάρχουν βλέμματα που διαρκούν όσο μια αναπνοή και εικόνες που τα κρατούν για πάντα. Σε αυτό το αθόρυβο πάτημα του χρόνου ανάμεσα σε φεστιβαλικές αυλαίες και κινηματογραφικά χαμόγελα, ο Βαγγέλης Ρασσιάς στήνει το δικό του φωτογραφικό αρχείο αισθήσεων — με σκιές, φώτα, πρόσωπα και φυσικά, σιωπές.