Μέ τό κινητό στό χέρι καί τά μυαλά στά κάγκελα!

Οὔτε… μάγος νά ἤμουν!

Ἔγραφα προχθές γιά τόν νεαρό πού πιάστηκε νά ὁδηγεῖ μέ …205 χιλιόμετρα στήν Συγγροῦ καί τώρα βρέθηκε γυναῖκα ὁδηγός, πού –πάλι στήν Συγγροῦ– ἔτρεχε μέ …περισσότερα ἀπό διακόσια! Καί δέν εἶναι μόνον αὐτό, ἀλλά χθές δημοσιεύθηκε ἔρευνα πού διεξήγαγε ἡ ΕΡΤ καί, συμφώνως πρός τά εὑρήματα, περίπου οἱ μισοί ὁδηγοί (47%) παραδέχονται ὅτι ὁδηγοῦν μέ τό κινητό στό χέρι, εἴτε πάντα (1%), εἴτε συχνά (4%), εἴτε μερικές φορές (16%), εἴτε σπάνια (26%).

Ἡ συντριπτική πλειοψηφία τῶν ἐρωτηθέντων τάσσεται ὑπέρ τῆς μειώσεως τῶν ὑφιστάμενων ὁρίων ταχύτητος ἐντός κατοικημένων περιοχῶν, ὅπως καί τῆς τοποθετήσεως καμερῶν στούς κεντρικούς ὁδικούς ἄξονες γιά τήν καταγραφή τῶν τροχαίων παραβάσεων καί τήν ἐπιβολή προστίμων. Ἀλήθεια, τί στήν εὐχή περιμένει τό κράτος γιά νά τοποθετήσει κάμερες σέ ὅλα τά «φανάρια» καί στίς διασταυρώσεις;

Εὐτυχῶς, σχεδόν 9 στούς 10 ὁδηγούς δηλώνουν ὅτι χρησιμοποιοῦν πάντα ζώνη ἀσφαλείας ἤ κράνος (87%) καί ἕνας στούς δύο ὁδηγούς (48%) ἀναφέρουν ὅτι σταματοῦν πάντα σέ διαβάσεις πεζῶν δίνοντας προτεραιότητα. Περίπου 6 στούς 10 (58%) ἀναφέρουν ὅτι ὁδηγοῦν κάνοντας χρήση κινητοῦ μέσῳ Bluetooth (πάντα 14%, συχνά 15%, μερικές φορές 16%, σπάνια 12%).

Τό 65% τῶν ὁδηγῶν παραδέχονται ὅτι ὁδηγοῦν μέ ταχύτητα πάνω ἀπό τό ὅριο (πάντα 1%, συχνά 5%, μερικές φορές 34%, σπάνια 25%) καί ἕνας στούς πέντε (20%) παραδέχεται ὅτι ὁδηγεῖ ἔπειτα ἀπό κατανάλωση ἀλκοόλ (συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 15%).

Τό 20% παραδέχεται ὅτι περνᾶ μέ κόκκινο φανάρι (πάντα 1%, συχνά 1%, μερικές φορές 4%, σπάνια 14%) καί τό ἴδιο ποσοστό λέει ὅτι ἀφήνει κάποιον χωρίς δίπλωμα νά ὁδηγεῖ (συχνά 2%, μερικές φορές 2%, σπάνια 1%). Τό 7% τῶν ἐρωτηθέντων ὁδηγῶν παραδέχονται ὅτι ἔχουν ἐπιτρέψει σέ ἀνήλικο κάτω τῶν 16 ἐτῶν νά ὁδηγήσει τό αὐτοκίνητο μέ (5%) ἤ χωρίς (2%) τήν ἐπίβλεψή τους.

Τά κύρια αἴτια τροχαίων ἀτυχημάτων

Ἡ ὁδήγηση ὑπό τήν ἐπήρεια ἀλκοόλ θεωρεῖται ἀπό τήν μεγάλη πλειοψηφία τῶν ἐρωτηθέντων ἡ κύρια αἰτία γιά τά τροχαῖα δυστυχήματα στήν χώρα μας (64% μεταξύ ὅσων ὁδηγοῦν κάποιο ὄχημα καί 73% μεταξύ ὅσων δέν ὁδηγοῦν). Ἀκολουθοῦν ἡ ὑπερβολική ταχύτητα (49% καί 55% ἀντιστοίχως), ἡ χρήση κινητοῦ κατά τήν ὁδήγηση (33% καί 29% ἀντιστοίχως), ἐνῷ ἀρκετά χαμηλότερα ἀναφέρονται ἡ κακή κατάσταση τοῦ ὁδικοῦ δικτύου (17% καί 18% ἀντίστοιχα), ἡ ἐλλιπής καί χαλαρή ἀστυνόμευση καί ἡ ἀτιμωρησία (16% καί 9% ἀντιστοίχως), ἡ κακή κατάσταση τῶν ὀχημάτων (4% καί 3% ἀντίστοιχα) καί ἡ ἐλλιπής σήμανση/σηματοδότηση (4% καί 2% ἀντίστοιχα).

Καθολική εἶναι ἡ ἀποδοχή τῆς ἀνάγκης (73%) γιά μείωση τοῦ ὑφιστάμενου ὁρίου ταχύτητος ἐντός κατοικημένων περιοχῶν. Τό ποσοστό ὅσων συμφωνοῦν εἶναι ἀκόμη ὑψηλότερο σέ ὅσους δέν ὁδηγοῦν (85%), ἀλλά παραμένει ἐξαιρετικά ὑψηλό καί μεταξύ τῶν ὁδηγῶν (69%).

Περίπου τρεῖς στούς τέσσερεις κατοίκους τῶν μεγάλων ἀστικῶν κέντρων τῆς χώρας (73%) δηλώνουν ὅτι ὁδηγοῦν αὐτοκίνητο καί περίπου ἕνας στούς εἴκοσι ὁδηγεῖ δίκυκλο. Στόν ἀντίποδα, δέν ὁδηγεῖ περίπου ἕνας στούς πέντε.

Συμπέρασμα: Ἔχουμε τά μαῦρα μας τά χάλια, τό ἀναγνωρίζουμε ὅλοι, ἀλλά τό κράτος δέν λαμβάνει μέτρα καί οἱ ὁδηγοί ἄν δέν πέσει πέλεκυς, δέν βάζουν μυαλό!

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.