ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Μέ τήν μάσκα ἐντάξει, μέ τά μικρόφωνα, ὄχι…

Πᾶμε πρῶτα στό θέμα τῆς μάσκας

Ἡ ἐγγονή μας θά πάει στήν Ἕκτη τοῦ δημοτικοῦ. Ὅποτε μέ δεῖ νά κυκλοφορῶ χωρίς μάσκα, μοῦ κάνει παρατήρηση. «Παπποῦ, φόρα τή μάσκα σου. Δέν εἴπαμε ὅτι πρέπει νά τήν φορᾶμε ὅταν βρισκόμαστε σέ κόσμο;» μοῦ λέει. Μή συζητᾶμε, λοιπόν, γιά τά παιδιά. Εἶναι πολύ πιό πειθαρχημένα ἀπό ἐμᾶς, τούς μεγάλους. Ἴσως ἐπειδή ἐκεῖνα δέν ἔχουν ἀκόμη διαβρωθεῖ ἀπό τόν ἀκατάσχετο κομματισμό, ἀπό τήν συνήθεια τῶν νεοελλήνων νά ἕλκονται ἀπό κάθε εἴδους συνωμοσία, παραφιλολογία καί –κυρίως– ἀπό τό «φιλοκατήγορον», τό ὁποῖο χαρακτηρίζει κάθε γνήσιο τέκνον (καί) τῆς μεταπολιτευτικῆς Ἑλλάδος. Λίγο νά ξεχωρίσει κάποιος, λίγο νά εἰπωθεῖ ἤ νά γραφεῖ κάτι –συνήθως ἀνακριβές– ἐναντίον του, ὁ Ἕλληνας παίρνει φωτιά: «Ξέρεις, ὁ “τάδε” εἶναι “μπεῖξος καί δεῖξος”. Κι ἄν τοῦ πεῖς “μά, πῶς τά λές αὐτά;” θά σοῦ ἀποκαλύψει ὅτι “ἔχει ἕναν συγγενῆ στόν “Εὐαγγελισμό”, ὅτι “ἡ μάνα του εἶναι φίλη μέ τήν σπιτονοικοκυρά μιᾶς παλιᾶς συμμαθήτριας τοῦ Μητσοτάκη” ἤ ὅτι “ὁ θυρωρός τῆς πολυκατοικίας πού ἔμενε ὁ Τσίπρας μοῦ ἔχει πεῖ ‘τό καί τό» καί ἄλλα παρόμοια καί ἴσως ἀκόμη πιό γελοῖα! Τά παιδιά, λοιπόν, μιά χαρά θά τά πᾶνε μέ τή μάσκα κι ἀφῆστε τίς ἀηδίες, πού ἀραδιάζονται γιά κατανάλωση μεταξύ ἡμῶν, τῶν μεγάλων καί εὐεπίφορων σέ κάθε εἴδους περίεργη ἄποψη.

Χθές, λοιπόν, ἔβαλα τήν μάσκα μου καί πῆγα νά ἀποχαιρετήσω ἕναν καλό φίλο –καί πιστό φίλο τοῦ Ἐθνικοῦ μας, τόν παλιό καπετάνιο Κωνσταντῖνο Ἀγγελόπουλο, γείτονά μου στήν Καστέλλα. Ἡ νεκρώσιμος ἀκολουθία ἐψάλη στόν ναΐσκο τοῦ Νεκροταφείου τῆς «Ἀναστάσεως», στόν Πειραιᾶ, ὅπου γίνονται πλέον ταφές μόνο σέ «οἰκογενειακούς» τάφους. Θέλω νά σᾶς ἐξομολογηθῶ ὅτι ἡ νεκρώσιμος ἀκολουθία μέ μαγεύει! Τά λόγια τῶν ψαλμῶν καί τῶν εὐχῶν τῶν ἱερέων εἶναι μοναδικῆς γλυκύτητας, ἀληθείας καί δυνάμεως. Κλείνω τά μάτια καί βλέπω τήν ματαιότητα τῆς ζωῆς καί τό μεγαλεῖο τοῦ βίου. Καί παράλληλα, ἀναρριγῶ στό ἄκουσμα τῶν «ὀστῶν τῶν γεγυμνωμένων», καθώς δέν δύνασαι πλέον νά διακρίνεις «τίς ἐστίν Βασιλεύς ἤ στρατιώτης ἤ πλούσιος ἤ πένης»… Χθές, λοιπόν, τά παιδιά τοῦ φίλου μου εἶχαν ἐξασφαλίσει μιά τετραμελῆ ἀνδρική χορωδία, ἡ ὁποία (σέ ὕφος μπέλ-κάντο) ἀπέδιδε τούς ψαλμούς τῆς ἀκολουθίας. Δέν συμφωνῶ μέ τήν «Ἑπτανησιακή» σχολή ψαλμωδίας, προτιμῶ τήν Βυζαντινή, ἀλλά παρ’ ὅλα αὐτά οἱ ἐξαίσιες φωνές τῶν χορωδῶν ἠρεμοῦσαν τήν ψυχή καί γαλήνευαν τήν διάθεση. Ὅλα αὐτά, μέχρι νά ἁρπάξει τά δύο (!) μικρόφωνα ὁ ἱερέας καί νά ἀρχίσει νά ψάλει (παράφωνος δυστυχῶς) καταστρέφοντας ὅ,τι προσπαθοῦσαν νά οἰκοδομήσουν οἱ χορωδοί.

Βρέ χριστιανέ μου, τί χρειάζονται δύο μικρόφωνα σέ ἕναν ναΐσκο καί μάλιστα μικρόφωνα «μοντέρνα», μέ «σπιράλ» βάσεις, λές καί βρισκόμαστε σέ μπουζουκτσήδικο τῆς παραλίας;
Τί χρειάζεται ἡ μικροφωνική ἐγκατάσταση σέ ἕναν τόσο μικρό χῶρο καί μάλιστα γιά τελετές ἀποχαιρετισμοῦ, οἱ ὁποῖες ἀπαιτοῦν κατάνυξη καί περισυλλογή; Δέν εἴμαστε μουσουλμάνοι γιά νά ἀκούγεται ὁ μουεζίνης χιλιόμετρα μακρυά. Ὀρθόδοξοι εἴμαστε, ταπεινοί. Ἄς καταργηθοῦν αὐτά τά κακοποιά μεγάφωνα ἀπό τούς ναούς. Κυρίως ἀπό αὐτούς τῶν κοιμητηρίων!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.