ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2025

Μέ «διακόσια πέντε» στήν Λεωφόρο Συγγροῦ

Ὁδηγός (πολυτελοῦς αὐτοκινήτου) ἔτρεχε χθές τά ξημερώματα στήν λεωφόρο Συγγροῦ μέ …205 χλμ. τήν ὥρα!

Τόν ἐπεσήμανε τό εἰδικό «ραντάρ» τῆς Ἀστυνομίας καί τό ὄχημά του ἀκινητοποιήθηκε ἀργότερα στό Περιστέρι. Ποιό εἶναι τό ὅριο στήν (ἐντός τοῦ ἀστικοῦ ἱστοῦ) λεωφόρο Συγγροῦ; Τά …ἐνενήντα χιλιόμετρα!

Ἀπαράδεκτα μεγάλο ὅριο γιά ἕναν δρόμο μέσα στήν καρδιά τῆς πόλεως!

Ἕναν δρόμο πού: α) Ἔχει φανάρια! β) Ἔχει στάσεις λεωφορείων! γ) Ἔχει σταθμό μετρό μέ εἴσοδο καί ἔξοδο καί στίς δύο «ὄχθες» του! δ) Ἔχει στίς δύο πλευρές του μεγάλα Νοσοκομεῖα, δημοσιογραφικά συγκροτήματα, κέντρα διασκεδάσεως καί ναούς! Δηλαδή πρόκειται γιά μία λεωφόρο πού μαζεύει πολύ κόσμο καί πού ἀνά πᾶσα στιγμή μπορεῖ κάποιος νά βρεθεῖ στό ὁδόστρωμα. Πῶς μπορεῖ νά σταματήσει ἕνα ὄχημα πού τρέχει μέ ἐνενήντα χιλιόμετρα;

Δέν ἀναφερόμεθα, φυσικά, στά …205 μέ τά ὁποῖα ἔτρεχε ὁ μερακλῆς, ὁ λεβέντης καί καραμπουζουκλῆς μέ τό ἀκριβό ἁμάξι καί μάλιστα μεθυσμένος! Αὐτός θέλει ἀφαίρεση ἀδείας ὁδηγήσεως ἐφ’ ὅρου ζωῆς καί μιά εἰκοσάρα μέρες στό «μπαλαοῦρο»! Ἀναφερόμεθα, ὅμως, στήν ἀνυπαρξία τῆς ἀστυνομεύσεως στούς δρόμους-καρμανιόλες, ὅπως εἶναι ἡ λεωφόρος Συγγροῦ, ἡ «Παραλιακή», ἡ λεωφόρος Κηφισσοῦ καί ἡ λεωφόρος Ἀθηνῶν, ἡ λεωφόρος Σχιστοῦ, ἡ ὁδός Πειραιῶς, δρόμοι μέσα στόν ἀστικό ἱστό καί ἔχουν ὅριο ταχύτητος 80 καί 90 χιλιόμετρα τήν ὥρα! Ἐγκληματικό! Καί ἐνῷ, ἀποδεδειγμένα, εἶναι δρόμοι μεγάλης παραβατικότητος, δέν ὑπάρχουν «κάμερες», πού νά τσακίσουν στά πρόστιμα τήν ἀλητεία τῶν δρόμων καί νά τήν στείλουν νά παίρνει ταξί μιά ζωή!

Καί, φυσικά, δέν ἔχει σχέση μέ τήν ἡλικία ἡ «ἐποχούμενη ἀλητεία». Προχθές, ὁδηγοῦσα στό Ποτάμι μέ ὀγδόντα χιλιόμετρα καί πίσω, ἕνα σαράβαλο «Χιουντάι», μοῦ ἀναβόσβηνε τά φῶτα καί κορνάριζε γιά νά προσπεράσει. Στό φανάρι πρός τό Ἀττικόν, σταμάτησε δίπλα μου. Ἦταν ἕνας ἄνθρωπος τοὐλάχιστον ὀγδόντα ἐτῶν! Ἄνοιξε τό παράθυρο καί μέ καθύβρισε πρίν πατήσει γκάζι καί φύγει μέ τό ἑτοιμόρροπο ὄχημά του νά δυσανασχετεῖ. Ξέρετε πόσοι τέτοιοι κινητοί κατσαπλιᾶδες κυκλοφοροῦν; Ποῦ εἶναι ἡ Τροχαία; Ποῦ εἶναι οἱ κάμερες πού θά σέ ταράξουν στό πρόστιμο, ὥστε νά ἀναγκασθείς νά τηρεῖς τά ὅρια ταχύτητος καί τούς κανόνες τοῦ κ.ο.κ; Τούς «ζητᾶδες» τούς βλέπουμε μόνον ὅταν συμβεῖ σοβαρό τροχαῖο, δίπλα στά ἀσθενοφόρα. Δέν εἶναι αὐτός ὁ τρόπος ἀστυνομεύσεως τῶν φονικῶν δρόμων τοῦ Λεκανοπεδίου. Τό ἔχουμε πεῖ δεκάδες φορές καί τό ἐπαναλαμβάνουμε: Κάμερες! Κάμερες παντοῦ, ὥστε νά μήν μπορεῖ κανείς νά ξεφύγει. Νά τοῦ ἔρχεται τό μπιλλιετάκι τήν ὥρα πού νομίζει ὅτι ἔχει ἀναπληρώσει τήν ἔλλειψη τεστοστερόνης μέ βενζίνη «σοῦπερ ἑκατό ὀκτανίων» καί πάτημα τέρμα στό γκάζι! Νά τοῦ ἔρχεται τό πεντακοσάρικο πρόστιμο καί νά πηγαίνει κατ’ εὐθεῖαν στήν ΑΑΔΕ, ὥστε νά μήν μπορεῖ νά πάρει τηλέφωνο τήν Τροχαία, ἡ ὁποία δέν εἶναι γιά νά σβήνει, ἀλλά γιά νά μοιράζει κλήσεις!

Εἶναι ἀδιανόητο νά τρέχουν αὐτοκίνητα μέσα στήν πόλη μέ περισσότερο ἀπό πενῆντα (καί πολλά εἶναι) χιλιόμετρα. Εἴμαστε πού εἴμαστε λειψοί σέ πληθυσμό, καταθέτουμε καί κάμποσες χιλιάδες νεκρούς καί ἀναπήρους τόν χρόνο στήν ἄσφαλτο! Καί δέν ντρεπόμαστε!

Απόψεις

Μάριος Ηλιόπουλος και SEAJETS βραβεύτηκαν για τη συμβολή τους στις επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών μεγάλης έκτασης

Εφημερίς Εστία
ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος και η SEAJETS βραβεύθηκαν από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη για τη σημαντική εν γένει συμβολή τους στις φετινές επιχειρήσεις κατάσβεσης πυρκαγιών και την αποφασιστική συνδρομή της SEAJETS στις πυρκαγιές της Χίου, όπου διέθεσε δύο πλοία αποκλειστικά για τις επιχειρήσεις κατάσβεσης και δύο επιπλέον διερχόμενα πλοία, τα οποία μετέφεραν πυροσβεστικά οχήματα και ισχυρές δυνάμεις στο νησί.

Ἡ Οὐκρανία συνθηκολόγησε: Καί τώρα τί κάνουμε, κύριε Πρωθυπουργέ;

Εφημερίς Εστία
Θά μᾶς σώσουν τά τετράμηνα συμβόλαια ἐφοδιασμοῦ τῆς Οὐκρανίας καί τό λιμάνι τῆς Ἐλευσῖνος; – Χαμένη ἡ Ἑλλάς στήν ἀνακατανομή ἐπιρροῶν – Ἡ μονόπλευρη στήριξις καί ἡ ὑποταγή στούς ἱέρακες τῶν Δημοκρατικῶν θά ἔχει τίμημα

Ἁπλῶς πυροκροτητής

Μανώλης Κοττάκης
Στήν σελίδα 232 τῆς «Ἰθάκης» τοῦ Τσίπρα μπορεῖ νά ἐντοπίσει κανείς μία ἀπό τίς πλέον ἐνδιαφέρουσες μαρτυρίες τοῦ πρώην Πρωθυπουργοῦ γιά τήν χώρα μας, ἀλλά καί γιά τήν εὐρύτερη γεωπολιτική περιοχή ἐντός τῆς ὁποίας κινεῖται.

5% χαμηλότερο ἀπό τό 2004 τό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τῶν Ἑλλήνων

Εφημερίς Εστία
Η Ελλάς καί ἡ Ἰταλία εἶναι οἱ μόνες χῶρες ὅπου τό πραγματικό κατά κεφαλήν εἰσόδημα τό 2024 ἦταν χαμηλότερο ἀπό τό 2004, μέ μείωση 5% γιά τήν Ἑλλάδα καί 4% γιά τήν Ἰταλία, συμφώνως πρός τά στοιχεῖα τῆς Eurostat.

Ἡ καμήλα, τό λιοντάρι καί στό βάθος μιά «Ἰθάκη»…

Δημήτρης Καπράνος
Ἄν σκεφθοῦμε ἤρεμα, χωρίς νά ἀφήσουμε τό θυμικό νά μᾶς παρασύρει (ἄν καί δέν εἶναι εὔκολο σέ παρόμοιες περιπτώσεις), ὁ Ἀλέξης Τσίπρας, μέχρι στιγμῆς, ἔχει πετύχει τόν κύριο στόχο του.