Μέ ἀφορμή μία, ὀρθῶς κηρυχθεῖσα, ἀπεργία

«Μέ ἀφορμή τά ἀποτρόπαια γεγονότα στό πλοῖο “Blue Horizon” τά ὁποῖα εἶχαν ὡς ἀποτέλεσμα τόν τραγικό θάνατο τοῦ ἐπιβάτη Ἀντώνη Καρυώτη, συγκλήθηκε σήμερα ἐκτάκτως ἡ Διοίκηση τῆς Πανελλήνιας Ναυτικῆς Ὁμοσπονδίας καί ἐξέτασε ὅλα τά σχετικά ζητήματα πού ἀναδείχθηκαν ἀπό τά πιό πάνω γεγονότα.

»Δυστυχῶς, διαπίστωσε γιά ἄλλη μία φορά, ὅτι ἡ μή ὀρθή ἐφαρμογή τῶν Νόμων καί τῶν Κανονισμῶν πού ἀναφέρονται στήν ἀσφάλεια τῆς ναυτιλίας καί τῶν λιμανιῶν μποροῦν νά ὁδηγήσουν καί ὁδηγοῦν σέ ὀλέθρια ἀποτελέσματα.»

Ἔτσι ἀρχίζει ἡ ἀνακοίνωση τῆς Πανελληνίου Ναυτικῆς Ὁμοσπονδίας, ἡ ὁποία σήμερα ἔχει «δέσει» ὅλα τά πλοῖα τῆς Ἀκτοπλοΐας καί ἀπεργεῖ γιά ἕνα 24ωρο.

Σωστά τά λέει, ἰδίως στό σημεῖο πού ἀναφέρεται στήν «μή ὀρθή ἐφαρμογή τῶν κανονισμῶν». Ἀπό ποιούς; Οἱ μόνοι πού μποροῦν καί πρέπει νά ἐφαρμόσουν τούς κανονισμούς, εἶναι οἱ ἴδιοι οἱ ναυτικοί! Προχθές, Δευτέρα, τό πρωί, πού εἶχα κατέβει στό λιμάνι, ἔβλεπα, ἀπό τόν ντόκο τοῦ Ὑπουργείου Ναυτιλίας ἕνα πλοῖο τῆς Ἀκτοπλοΐας νά πλησιάζει τόν προβλῆτα ἔχοντας ἤδη κατεβάσει τόν καταπέλτη. Προχθές! Δηλαδή μέσα στόν ὀρυμαγδό πού ἔχει σηκωθεῖ λόγῳ τοῦ φρικώδους περιστατικοῦ.

Ἄς ποῦμε τά πράγματα, ἄλλη μία φορά, μέ τό ὄνομά τους. Ὑπεύθυνος γιά τήν ἐφαρμογή τῶν κανονισμῶν ἀσφαλείας στό πλοῖο εἶναι ὁ πλοίαρχος! Τό τί γίνεται ἔξω ἀπό τό πλοῖο, δέν εἶναι, φυσικά, θέμα τῶν ναυτικῶν. Ἀλλά τό νά δένει τό βαπόρι στόν προβλῆτα καί ἔπειτα νά κατεβαίνει ὁ καταπέλτης καί νά ἀνοίγουν οἱ πόρτες τῶν ἐπιβατῶν, εἶναι θέμα καθαρά τοῦ πλοιάρχου καί τοῦ ὑπ’ αὐτόν πληρώματος. Ὅπως καί τό νά ἀνεβαίνει πρῶτα ὁ καταπέλτης κι ἔπειτα νά λύνουν οἱ κάβοι. Γιά νά μήν τρελλαθοῦμε κιόλας, πού ἔλεγε ἡ νονά μου.

«Τό πάγιο καθεστώς τῆς ὑπερεργασίας τῶν Ναυτικῶν μας καί ἡ παραβίαση τῶν ὁρίων καί ὡρῶν ἀπασχόλησης καί ἀνάπαυσης, ἀπό τόν μή ἐξορθολογισμό τῶν δρομολογίων, ὁδηγοῦν μαθηματικά στήν διακινδύνευση τῆς ἀσφάλειας τῶν ἴδιων τῶν πλοίων, τῶν ἐπιβατῶν καί τῶν δρομολογίων.

»Οἱ σχετικές διατάξεις, καί μάλιστα ἀπό τίς Διεθνεῖς Συμβάσεις, εἶναι σαφεῖς καί δέν πρέπει νά ἐφαρμόζονται εὐκαιριακά καί μέ χαλαρότητα, ὥστε νά διαιωνίζεται τό πρόβλημα τῆς μή ὀρθῆς καί μή ἀσφαλοῦς ἐξυπηρέτησης τοῦ ἐπιβατικοῦ κοινοῦ» ἀναφέρει πιό κάτω ἡ ἀνακοινώση τῆς ΠΝΟ.

Σωστό, πολύ σωστό, ἀλλά κι ἐδῶ οἱ ναυτικοί ἔχουν τόν πρῶτο λόγο. «Δέν ταξιδεύουμε, κύριοι, ὑπό αὐτές τίς συνθῆκες» νά ποῦν καί νά ἀπεργήσουν πάραυτα! Νά καταλάβουν καί οἱ ἑταιρεῖες ὅτι δέν μποροῦν νά παίζουν μέ τίς ζωές πού μεταφέρουν. Οἱ ναυτικοί τῆς Ἀκτοπλοΐας πρέπει νά ἔχουν συγκεριμένο καί αὐστηρῶς τηρούμενο ὡράριο ἐργασίας.

«Ἡ Πολιτεία ὀφείλει καί πρέπει νά λάβει ἄμεσα καί χωρίς καμμία ἀναβολή ὅλα τά ἀπαραίτητα μέτρα πού σκοπό ἔχουν τήν προστασία τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς στή θάλασσα» ἀναφέρει ἐπίσης ἡ ἀνακοίνωσις. Ναί, ἀλλά ὑπάρχουν ἤδη οἱ διεθνῶς καθιερωμένοι διεθνεῖς κανόνες. Σαφῶς καί ἡ Πολιτεία ὀφείλει νά ἀναβαθμίσει τίς προδιαγραφές τῶν περιφερειακῶν λιμένων, ἀλλά καί νά ἐξηγήσει στούς «ἰδιῶτες» οἱ ὁποῖοι ἐκμισθώνουν τά λιμάνια μας, ὅτι τήν χώρα τήν ἐνδιαφέρει πρῶτα ἡ Ἀκτοπλοΐα κι ἔπειτα τά ἐμπορευματοκιβώτια καί οἱ γερανογέφυρες. Γιά νά ἐξηγούμεθα!

Απόψεις

Σέ συμπληγάδες ἡ Ἑλλάς

Εφημερίς Εστία
Ὁ Πρωθυπουργός κατά τοῦ σχεδίου Τράμπ – Θεωρεῖ προβληματικό τό σχέδιο ΗΠΑ γιά τήν Οὐκρανία – Ἐπικίνδυνη ὄξυνσις στίς σχέσεις μέ Ρωσσία λόγῳ τῆς συμπαραγωγῆς θαλασσίων drones μέ τό Κίεβο- Σέ τεντωμένο σχοινί οἱ σχέσεις μέ τήν Κίνα λόγῳ τοῦ νέου λιμένος Ἐλευσίνας

Ἡ γερμανική ψύχωσις καί ἡ «λυπητερή» τῶν ἐθνῶν

Εφημερίς Εστία
Μέ τόν Ελεγχο τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς ἀπό τήν Γερμανίδα πρώην ὑπουργό Ἄμυνας κ. φόν ντέρ Λάυεν, ἡ ὁποία σέ συνεννόηση μέ τό Βερολῖνο προωθεῖ ὑπέρογκα κονδύλια γιά ἐξοπλιστικά προγράμματα τῆς ΕΕ ἐνῷ ψάχνει γιά πόρους νά χρηματοδοτήσει τήν συνέχιση τοῦ πολέμου στήν Οὐκρανία, μέ τίς ἀπίθανες δηλώσεις τοῦ ὑπουργοῦ Ἄμυνας τῆς Γερμανίας ὅτι τό καλοκαίρι πού πέρασε ἦταν τό τελευταῖο εἰρηνικό καλοκαίρι, δημιουργεῖται ἡ ἐντύπωση στούς Εὐρωπαίους πολῖτες ὅτι πλησιάζει ὅπου νά ’ναι ἡ τελική πολεμική ἀναμέτρηση μεταξύ Δύσης καί Ρωσσίας.

Καταιγίδα 50.000 προσλήψεων τό 2026!

Εφημερίς Εστία
Ετος μαζικῶν προσλήψεων προμηνύεται τό 2026, καθώς ὁ νέος κρατικός προϋπολογισμός ἀποκαλύπτει συνολικῶς 49.300 νέες θέσεις ἐργασίας στόν στενό καί εὐρύτερο δημόσιο τομέα.

Ἀπό τόν ὀγκώδη τόμο στό μικροσκοπικό στικάκι

Δημήτρης Καπράνος
Ἀνέβαινε, πού λέτε, ὁ ὑπουργός τῶν Οἰκονομικῶν ἕνα–ἕνα τά σκαλιά γιά νά φθάσει στόν Πρόεδρο τῆς Βουλῆς, κρατῶντας στά χέρια του τό ὀγκῶδες σύνολο τοῦ προϋπολογισμοῦ, πού ἦταν τυπωμένος στό χαρτί.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΕΛΑ

Παύλος Νιρβάνας
Ἀπό τό ἀρχεῖο τῆς «Ἑστίας», 22 Νοεμβρίου 1925