ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Καιρός εἶναι νά ἀκούσουμε τήν ἀλήθεια

«Ἡ συρρίκνωση τοῦ κοινωνικοῦ κράτους στό ὄνομα μιᾶς ἄκαμπτης δημοσιονομικῆς αὐστηρότητας διέρρηξε τό εὐρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο, πού ἦταν ὅμως τό θεμέλιο τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς καί τῆς πολιτικῆς ὁμαλότητας.

Μέ ἀποκορύφωμα τήν ἀλαζονική, κοντόφθαλμη, τιμωρητική καί οἰκονομικά ἐσφαλμένη ἀντιμετώπιση τῆς ἑλληνικῆς κρίσης, ἡ ΕΕ στήν οὐσία ἀπαρνήθηκε μία ἀπό τίς θεμελιώδεις ἀρχές της: τήν σύγκλιση μεταξύ τῶν χωρῶν, δηλαδή τόν ἐπιμερισμό τῶν κινδύνων ἀπό τήν ἔκθεση σέ κρίσεις χρέους ὥς τήν ἀνάγκη μεταφορᾶς πόρων ἀπό τόν οἰκονομικά εὔρωστο Βορρᾶ στόν ἀσθενέστερο Νότο. Ταυτόχρονα ἡ διαρκής διεύρυνση τῶν κοινωνικῶν ἀνισοτήτων ὀξύνει τό κοινωνικό καί πολιτικό κλῖμα, ἀφοῦ κάνει τούς λίγους πλουσιότερους καί περιθωριοποιεῖ ὁλοένα καί μεγαλύτερα κοινωνικά στρώματα.»

Αὐτή ἡ ἀποστροφή τῆς ὁμιλίας τοῦ Κώστα Καραμανλῆ στήν προχθεσινή ἐκδήλωση μέ τήν εὐκαιρία τῆς παρουσιάσεως, στήν Ἀθήνα, τοῦ βιβλίου τοῦ φίλου Μανώλη Κοττάκη, εἶναι ὅλα τά λεφτά –στήν κυριολεξία. Εἶναι τά λεφτά …πού ὑπῆρχαν, εἶναι τά λεφτά πού ἔψαχναν οἱ γελοῖοι Κλουζώ στά δῆθεν σκάνδαλα, τά ὁποῖα ἡ διαπλοκή ἐφηῦρε, προκειμένου νά διώξει τόν πρωθυπουργό ὁ ὁποῖος τόλμησε νά ἀποκαλέσει τούς λαθρεπιβήτορες τῆς ἐνημερώσεως μέ μία τόσο ἐπιτυχημένη παρομοίωση.

Ἀλήθεια, τί ἀπέγιναν ἐκεῖνα τά «συγκροτήματα» καί τά χαλκεῖα, πού ὀργίασαν τότε στά μονοθεματικά «δελτία εἰδήσεων» καί ἔβαλαν καί δεύτερο θέμα στίς εἰδήσεις μόνο ὅταν βυθίσθηκε τό «Sea Diamond» στήν Σαντορίνη;

Καί αὐτή (πρέπει νά) εἶναι ἡ φωνή τῆς ἑλληνικῆς Κεντροδεξιᾶς, ἡ ὁποία (εὐτυχῶς, μόνο γιά λίγο) «κατάπιε ἀμάσητο» ἐκεῖνο τό παραμύθι καί ἔφερε στήν διακυβέρνηση τούς ὀλετῆρες τοῦ ἑλληνικοῦ κράτους, οἱ ὁποῖοι μᾶς εἰσήγαγαν πανηγυρικά στά μνημόνια καί μᾶς διαβεβαίωναν ὅτι «τό 2012 θά ἔχουμε ἐπιστρέψει στήν κανονικότητα»!

Ἀλλά ἡ Κεντροδεξιά ὀφείλει, ἐκτός ἀπό τήν φωνή, νά ἀνοίξει καί τά μάτια της, καθώς ἡ διαπλοκή δέν χαμπαριάζει καί ἤδη ἔχει ἀρχίσει νά ξαναδείχνει τίς διαθέσεις της.

Πολύ σωστά ὁ Μανώλης Κοττάκης ὑπενθύμισε ὅτι χθές ἐπῆλθε ἡ πλήρης συμφωνία τοῦ Τζούλιαν Ἀσσάνζ μέ τήν ἀμερικανική Δικαιοσύνη καί, ἑπομένως, ὅλα τά ἔγγραφα πού δημοσιεύει στό βιβλίο του γιά τούς «ἀπόρρητους φακέλλους Καραμανλῆ» καί προέρχονται ἀπό τίς διαρροές τῶν Wikileaks, εἶναι γνήσια!

Καί ὅπου νἆναι θά βγοῦν στήν ἐπιφάνεια καί τά ἔγγραφα, ὅπως ἐκεῖνα πού ἔστελνε ὁ ἀδέκαστος εἰσαγγελέας μέ τά φρουτάκια στίς ἀρχές ξένης χώρας καί ἔγραφε, τόν Ἰούνιο τοῦ 2007, πρίν ξεσπάσουν οἱ φονικές πυρκαϊές στήν Ἠλεία, ὅτι «σύντομα θά ἔχουμε ἐκλογές στήν Ἑλλάδα.» Προσάναμμα γιά τίς φωτιές ἡ χαρτούρα τῶν δῆθεν σκανδάλων!

Θά δοῦμε καί ἄλλα ἔγγραφα, πού θά ἀποκαλύψουν ὀνόματα ψευδομαρτύρων, ὀνόματα πού ἐνέχονται σέ πολύκροτο σκάνδαλο, πού (ἀναφέρεται ὅτι) κατέθεσαν ἕνα σωρό ψέματα στόν «ἀδέκαστο», ἀλλά στίς ἀρχές τῆς ξένης χώρας ξέκοψαν ὅτι «δέν γνωρίζουν τίποτε σχετικό.»

Ἐκείνη τήν σκοτεινή τήν ἐποχή, διάφοροι «ἀδέκαστοι» ἐπί κεφαλῆς ἀνεξαρτήτων ἀρχῶν καί ἀνακριτές, ἔπαιξαν βρωμερά παιγνίδια μέ ἕνα καί μόνο στόχο: τόν Καραμανλῆ!

Ἡ περίοδος τῆς διακυβέρνησης τοῦ Κώστα Καραμανλῆ ἦταν μιά στιβαρή καί σοβαρή προσπάθεια νά ἀποκτήσει ἡ πατρίδα μἂς ἀνεξάρτητη καί δυνατή φωνή στά Βαλκάνια καί τήν Εὐρώπη.

Ἐκεῖνοι πού ἔσπρωξαν τήν πατρίδα στήν μεγαλύτερη δοκιμασία τῶν μεταπολιτευτικῶν χρόνων, σιγά-σιγά ἀποκαλύπτονται. Καί, εὐτυχῶς, κάποιοι ἀπό αὐτούς κυκλοφοροῦν ἀκόμη γύρω μας.

Σύντομα, θά μάθουμε κι ἄλλα, πολλά…

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.