ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ τέχνη τοῦ ἐφικτοῦ καί ἡ πραγματικότητα

Λένε ὅτι ἡ πολιτική εἶναι ἡ τέχνη τοῦ ἐφικτοῦ

Ἴσως νά εἶναι κι ἔτσι, ἄν καί τά τελευταῖα χρόνια, ὅ,τι καί νά πεῖς περί τῆς πολιτικῆς, πρέπει νά τό σκεφτεῖς πολύ καλά πρίν τό ἐκστομίσεις.

Ἐμεῖς, οἱ Ἕλληνες, τά τελευταῖα χρόνια, παρακολουθοῦμε νά διενεργοῦνται στήν πατρίδα μας καί στήν γύρω (διακεκαυμένη) κάποιες περίεργες ἀσκήσεις πολιτικῆς, οἱ ὁποῖες δέν ἔχουν προηγούμενο. Κατ’ ἀρχήν, βλέπουμε συνεχῶς νά ξεθωριάζει ἐκεῖνο τό ἔρημο τό δόγμα «ἀνήκομεν εἰς τήν Δύσιν», ὅπως καί ἡ ἄλλη, εὐρέως διαδοθεῖσα παλαιότερα, ἄποψη ὅτι ἡ ἔνταξή μας στήν Εὐρωπαϊκή οἰκογένεια θά μᾶς ἐξασφάλιζε –μεταξύ ἄλλων– καί τήν θωράκιση τῶν συνόρων μας, ἀφοῦ «τά σύνορα τῆς Ἑλλάδος εἶναι σύνορα τῆς Εὐρώπης». Μέ ἔκπληξη παρατηρήσαμε ὅτι ἦταν ἀρκετή μιά κίνηση τῆς Τουρκίας γιά νά …μεταφερθοῦν τά σύνορα τῆς Εὐρώπης στά βόρεια καί βορειοδυτικά σύνορα τῆς πατρίδας μας! Μέ τό πού ἄνοιξε ὁ σουλτάνος τῆς γείτονος τούς κρουνούς τῶν μεταναστευτικῶν δεξαμενῶν ἔκλεισαν τά σκοπιανά, τά ἀλβανικά καί τά βουλγαρικά σύνορα! Καί μάλιστα ἔκλεισαν παρά τήν ἀπολύτως «συνεργάσιμη» (γιά νά μήν ποῦμε κάτι βαρύτερο) στάση τῆς Ἑλλάδος στό θέμα τῆς παραχωρήσεως τοῦ ὅρου «Μακεδονία» στούς βορείους γείτονές μας. Καί ἐνῶ ἐμεῖς πανηγυρίζαμε γιά τήν «Συμφωνία τῶν Ψαράδων», ἄλλοι ψάρευαν στά δικά μας νερά καί, ὡς οἱ ἴδιοι διατείνονται, «ἔβγαλαν λαυράκι»!

Διαβάζοντας δέ τό χθεσινό ἄρθρο τοῦ διευθυντοῦ τῆς ἐφημερίδας μας, ἐπιβεβαιώθηκαν οἱ φόβοι μας σχετικῶς μέ ὅσα συνέβησαν (καί οὐδείς μᾶς ἔχει πεῖ ὅτι δέν συνέβησαν) σέ ἐκεῖνο τό δίωρο μυστικό «τέτ-α-τέτ» τοῦ πρώην πρωθυπουργοῦ μέ τόν Γαργαντούα τῆς περιοχῆς καί ἐπίδοξο σουλτάνο τοῦ νέου Ὀθωμανισμοῦ! Τί γίνεται, λοιπόν; Ὁδεύουμε μήπως πρός τό «σφάξε με ἀγᾶ μου ν’ ἁγιάσω» πού ἔλεγαν κάποιοι ἔντρομοι πρόγονοί μας; Ἀπό τό 1982, ὅπως ἐγράφη, ἔχουμε νά καταθέσουμε χάρτες στόν ΟΗΕ. Θά μοῦ πεῖτε, τό 1982 ἀλλά καί γιά πολλά χρόνια ἀπό τότε, ἄλλους χάρτες καταθέταμε, καί ὄχι στόν ΟΗΕ. Χάρτες ἐπιδοτήσεων καί «πακέτων» πρός τήν ΕΕ καταθέταμε, γιά νά οἰκοδομήσουμε τόν σοσιαλισμό (τρομάρα μας)! Καί ἀφοῦ τόν οἰκοδομήσαμε, τόν ἀποδοκιμάσαμε –γιά ἕνα μικρό διάλειμμα– ἀλλά ἐπειδή μᾶς ἄρεσε πολύ τόν ξαναφέραμε, φθάσαμε καί μέχρι τήν χρεοκοπία, στήν ὁποία ἐντέχνως ὁδηγηθήκαμε μέ τίς «εὐλογίες» τῶν δανειστῶν μας.

«Καί τί γίνεται τώρα;» διερωτᾶται κάθε ἐχέφρων ἄνθρωπος. Ἀκούσαμε μέ προσοχή τόν ὑπουργό μας τῶν Ἐξωτερικῶν νά δηλώνει ὅτι δέν θά βγάλει τό γιαταγάνι γιά νά κάνει πόλεμο! Συμφωνοῦμε, δέν εἶναι λύση ὁ πόλεμος, καί ἡ Ἑλλάδα οὐδέποτε ἤρξατο χειρῶν ἀδίκων. Ἄς κάνουμε, ὅμως, φασαρία! Ἄς «τά ποῦνε» στούς Εὐρωπαίους (κατά δήλωσή τους καί συμφώνως πρός τά κατάστιχα τῆς ΕΕ) ἑταίρους μας, ἀλλά καί στούς ἄλλους ἑταίρους της (μέ αἷμα καί χρῆμα ἐσφραγισμένης) «Βορειοατλαντικῆς Συμμαχίας». Διότι ἄν δέν ἰσχύουν ὅσα ἔχουμε συνομολογήσει μαζί τους, τί στήν εὐχή θέλουμε καί συνυπάρχουμε; Καλό εἶναι νά φωνάξουμε «μέχρι ἐδῶ» καί νά ἀπαιτήσουμε τήν συμμόρφωση πρός τά «γραμμένα». Ἄλλως, ἄς ψάξουμε νά δοῦμε πῶς θά τά βγάλουμε πέρα. Τουλάχιστον θά ξέρουμε –ἐπισήμως– τί μᾶς γίνεται!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.