ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Ἡ πανδημία, δικαιολογία γιά τίς ὑπερβολικές αὐξήσεις

Ποτέ δέν κοίταζα τίς τιμές στά προϊόντα πού ἀγόραζα στό σοῦπερ-μάρκετ.

Ἐπέλεγα τά ψώνια μου, πήγαινα στό ταμεῖο, πλήρωνα καί ἔφευγα. Αὐτά, ὅταν ἤμουν μόνος. Ὅταν ἦταν μαζί ἡ σύζυγος, τά πράγματα ἄλλαζαν. Ἐκείνη κοίταζε τίς τιμές, ἐπέλεγε τό τί θά ἀγοράσουμε κι ὅταν ἐγώ πετοῦσα στό καρότσι κάτι περιττό (κατά τήν ἄποψή της, συνήθως ἀλλαντικό) τό ἔβαζε πίσω στήν θέση του. Κι ὅταν πηγαίναμε στό ταμεῖο, κοίταζε μετά τήν ἀπόδειξη, μήπως ἔχει «χτυπηθεῖ» κάτι λάθος. Καί εἶναι ἀλήθεια ὅτι κάποιες φορές κατήγαγε θρίαμβο, ἀφοῦ εἶχε χρεωθεῖ κάποιο προϊόν δύο φορές!
Ἀπό τήν κρίση τοῦ 2010 καί ἐντεῦθεν, κοιτάζω τίς τιμές, διαλέγω πολλές φορές πράγματα ἀπό τίς προσφορές, μελετῶ προσεκτικά τήν ἀπόδειξη καί κάνω συγκρίσεις μεταξύ τῶν τιμῶν, καθώς φυλάγω τίς ἀποδείξεις! Δηλαδή, γιά νά λέμε τήν ἀλήθεια, τίς παραδίδω στήν «εἰδική», ἡ ὁποία κάνει τούς ἐλέγχους! Βλέπετε, οἱ περικοπές καί οἱ κατατμήσεις τῶν ἀποδοχῶν μας δέν ἐπιτρέπουν δεκάρα παραπανίσια…

Ἔ, λοιπόν, αὐτό πού γίνεται τόν τελευταῖο καιρό, ἐν μέσω τῆς κρίσεως τοῦ κορωνοϊοῦ, εἶναι ἀπό τά χωρίς προηγούμενο! Καί νά πῶ ὅτι ἔχουμε πληθωρισμό, νά πάει στήν εὐχή, διότι ἔτσι θά εἴχαμε καί ἐλπίδες νά ψαλιδιστοῦν τά δάνειά μας. Ἔλα, ὅμως, πού κάτι τέτοιο δέν ὑπάρχει! Ἀλλά οἱ τιμές «πετοῦν» μέ ρυθμούς οἱ ὁποῖοι, παλαιότερα, ἔδιναν «θέματα» στούς γελοιογράφους, οἱ ὁποῖοι ὀργίαζαν, παρουσιάζοντας τόν «Τιμάριθμο» ὡς ἕναν τεράστιο ψηλέα, μέ κάτι θεόρατες ποδάρες, πού ἔφθαναν τό ὕψος πολυκατοικίας!

Ἄν ρωτήσετε τό «γιατί ἀκριβαίνουν οἱ τιμές», ἡ συνήθης ἀπάντηση εἶναι ὅτι «φταίει τό Σουέζ!». Δέν εἶναι λίγοι ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι ἰσχυρίζονται ὅτι τό ἀτύχημα πού συνέβη πρό μηνῶν καί κράτησε τήν διώρυγα κλειστή γιά μερικές ἡμέρες, συνέβαλε ἀποφασιστικά στήν καθυστέρηση ἀφίξεως τῶν ἐμπορευμάτων καί αὐτό εἶχε ὡς συνέπεια τήν αὔξηση τῶν τιμῶν.

Τρίχες! Τά προϊόντα ἔχουν ἀκριβύνει καί ἀκριβαίνουν συνεχῶς, διότι αὐξήθηκαν ὑπερβολικά οἱ ναῦλοι τῆς μεταφορᾶς τῶν ἐμπορευματοκιβωτίων! Μέ δύο λόγια, τά βαπόρια ἔγιναν πολύ πιό ἀκριβά, ἡ παροχή ὑπηρεσιῶν στά λιμάνια πιό ἀκριβή, οἱ πρῶτες ὗλες πιό ἀκριβές, τά καύσιμα πιό ἀκριβά.
Ὅλα πιό ἀκριβά, ἐκτός ἀπό τίς ἀποδοχές τῶν ἐργαζομένων καί τῶν συνταξιούχων! Καί ἡ ἐπίσημη δικαιολογία; Ὁ κορωνοϊός!

«Ποτέ ἄλλοτε –μέ ἐξαίρεση τούς πολέμους, ἡ παραγωγή δέν σταμάτησε ξαφνικά. Μέχρι νά ξαναπάρει μπροστά ἡ ἀγορά, θά ἔχουμε αὐξήσεις» λένε οἱ εἰδικοί.
Πάλι «τρίχες»! Μιά χαρά θά μποροῦσαν νά κρατήσουν χαμηλά τίς τιμές καί στά καύσιμα καί στίς πρῶτες ὗλες. Ἀλλά, ὅταν οἱ ἔχοντες τά μέσα δοῦν μιά εὐκαιρία, δέν τήν ἀφήνουν νά χαθεῖ! Ἡ πανδημία, λοιπόν, ἐκτός τοῦ ὅτι μᾶς ἔκανε νά χάσουμε μεγάλο κομμάτι ἀπό τίς χαρές τῆς ζωῆς, ἐκτός τοῦ ὅτι μᾶς ἔκλεισε μέσα καί μᾶς βύθισε στήν μελαγχολία, ἐκτός τοῦ ὅτι μᾶς ἀπομάκρυνε καί ἔφερε τίς ἀνθρώπινες σχέσεις στό ναδίρ, βάζει καί τό μακρύ της χέρι στήν τσέπη μας καί τήν ἀδειάζει ἀπροκαλύπτως καί ἀνενδοιάστως! Μήπως εἶναι καιρός νά ἀντιδράσουμε ὡς καταναλωτές;

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.