Μέ τό πού ἀκούστηκαν οἱ ἐκρήξεις ἀπό τούς πυραύλους κατά τοῦ Σολεϊμανί καί…
… ἐν συνεχεία κατά τῶν ἀμερικανικῶν βάσεων στό Ἰράκ, σήμανε συναγερμός στά γραφεῖα τῶν «τούρ-ὀπεραίητορς» καί τῶν ἑταιρειῶν κρουαζιέρας. Σέ μιά ἐποχή κατά τήν ὁποία εἶχε ἀρχίσει νά ἀνοίγει καί πάλι ὁ δρόμος γιά κρουαζιέρες στήν Αἴγυπτο καί τό Ἰσραήλ (Ἀλεξάνδρεια, Κάιρο, Πυραμίδες, Ἀζντότ, Ἱερουσαλήμ), ἡ ξαφνική σύγκρουση ΗΠΑ – Ἰράν ἔχει προκαλέσει σκεπτικισμό, καθώς ἀπό τόν ἑπόμενο μῆνα ἀναμένεται νά ἀρχίσουν οἱ κρατήσεις γιά τό καλοκαίρι.
«Ἀκόμη καί ἄν ὅλα σταματήσουν ἐδῶ, πολύ φοβᾶμαι ὅτι ὁ φόβος θά ὑπάρχει καί θά ἀντιμετωπίσουμε σοβαρό πρόβλημα στήν Μεσόγειο» μᾶς εἶπε μεγάλο στέλεχος πολυεθνικῆς ἑταιρείας κρουαζιέρας, ἡ ὁποία δραστηριοποιεῖται ἔντονα στόν Πειραιᾶ.
Ἀπό ἑλληνικῆς πλευρᾶς, πάντως, τά σχέδια δέν φαίνεται νά ἀλλάζουν. Γιά παράδειγμα, προχθές, στήν ἐκδήλωση τῆς ἑνώσεως Ἐφοπλιστῶν Κρουαζιέρας, ὁ ὑπουργός Ναυτιλίας Ἰω. Πλακιωτάκης ἀνεφέρθη στήν ἐπαναλειτουργία τῆς Ἐθνικῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς γιά τήν Κρουαζιέρα.
«Ἡ ἐπαναλειτουργία ἔχει στόχο τή δημιουργία Ἐθνικῆς Στρατηγικῆς γιά τόν κλάδο τῆς κρουαζιέρας, ὥστε νά ὑπάρξει ἕνα πλαίσιο στό ὅποιο θά “περάσουν” ὅλα τά ζητήματα οἰκονομικῆς πολιτικῆς, περιβάλλοντος καί ὑποδομῶν, ἔτσι ὥστε νά ἐπιλύουμε ζητήματα πού ἀφοροῦν καί τούς ἐπισκέπτες ἀλλά καί τίς τοπικές κοινωνίες» ἀνέφερε ὁ ὑπουργός. Ὁ Ἰω. Πλακιωτάκης ἀναφέρθηκε ἐπίσης στήν ἰδιαίτερη σημασία πού ἀποδίδει ἡ κυβέρνηση γιά τόν τομέα τῆς κρουαζιέρας, ἀλλά καί σέ δύο μεγάλες τομές πού μελετᾶ τό Ὑπουργεῖο Ναυτιλίας. Τήν ἀλλαγή τοῦ τρόπου λιμενικῆς διακυβερνήσεως, ὁ ὁποῖος θά παρουσιασθεῖ ἐντός τοῦ τρέχοντος ἔτους, καθώς τό σημερινό μοντέλο δέν μπορεῖ νά ἀξιοποιήσει τίς δυνατότητες τοῦ κάθε λιμανιοῦ καί τήν προκήρυξη διεθνῶν διαγωνισμῶν γιά τήν ἀξιοποίηση τῶν δέκα μεγάλων περιφερειακῶν λιμανιῶν τῆς χώρας μας, στά ὁποῖα σαφῶς περιλαμβάνονται καί οἱ δραστηριότητες τῆς κρουαζιέρας.
Ὁ ὑπουργός ἀνεφέρθη ἐπίσης στόν νέο σταθμό κρουαζιέρας καί τίς νέες ὑποδομές φιλοξενίας στό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ, στό πλαίσιο τῆς ἐπενδύσεως τῆς Cosco, ἀλλά καί στήν χρηματοδότηση μέ 4.400.000 εὐρώ γιά ἔργα σέ 39 μικρότερα ἑλληνικά λιμάνια. Φυσικά, ὅταν ὅλοι μιλοῦν γιά περαιτέρω ἀνάπτυξη τῆς κρουαζιέρας στόν Πειραιᾶ, καλό θά εἶναι νά διασφαλίσουν τήν ἐπίλυση τοῦ ἀσφυκτικοῦ κυκλοφοριακοῦ προβλήματος τῆς πόλεως. Καί, ὅπως δήλωσε ὁ δήμαρχος Πειραιῶς Ἰω. Μώραλης, «ἡ μόνη ἐφικτή λύση καί χωρίς μεγάλο κόστος γιά τή βελτίωση τοῦ κυκλοφοριακοῦ εἶναι ἡ ὑπογειοποίηση τῆς παραλιακῆς ὁδοῦ ἀπό τόν σταθμό τοῦ Φαλήρου μέχρι τό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ, ὥστε νά ἔχουμε μεγαλύτερους δρόμους πού ὁδηγοῦν στό λιμάνι». Εἶναι ἕνα σχέδιο τό ὁποῖο εἶχε πρῶτος ἀναπτύξει ὁ δήμαρχος Πειραιῶς κατά τήν Ἑπταετία Ἀριστείδης Σκυλίτσης, τό ὁποῖο, ὅμως, ὅπως καί ἄλλα, δέν πρόλαβε νά πραγματοποιήσει.
Ὁ δήμαρχος παραδέχθηκε ἐπίσης ὅτι ὁ Πειραιᾶς δέν ἔχει τίς ὑποδομές γιά νά «κρατήσει» τούς τουρίστες οἱ ὁποῖοι ἔρχονται μέ τά κρουαζιερόπλοια. Δέν ἔχει ξενοδοχεῖα, ἔχει ἕνα ἰδιαίτερα βεβαρημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα καί ἀκατάλληλους δρόμους, δέν ἔχει χώρους σταθμεύσεως καί, μοιραῖα, παραμένει «πέρασμα» καί ἁπλῶς λιμάνι ὑποδοχῆς.