Ἡ Ἑλλάς εἶναι ἕνα ἀπέραντο φρενοκομεῖο

Πῶς τό εἶχε πεῖ ὁ μέγας Καραμανλῆς;

«Ἡ Ἑλλάς εἶναι ἕνα ἀπέραντο φρενοκομεῖο!» Ἀμφιβάλλει κανείς ὅτι εἴμαστε «γιά δέσιμο» ὅταν καιγόμαστε σάν τά ποντίκια καί παρακαλοῦμε νά βρέξει γιά νά σβήσουν οἱ φωτιές, ἀλλά …νά μήν βρέξει πολύ γιατί μπορεῖ νά πνιγοῦμε; Ἀμφιβάλλει κανείς; Ἀρκεῖ νά ἀκούσει κάποιος τά ρεπορτάζ στήν τηλεόραση γιά νά ἀντιληφθεῖ ὅτι «δέν πᾶμε καλά»…

Τί λέτε γιά τήν θριαμβική μετάδοση τῶν καταστροφῶν ἀπό τήν τηλεόραση, καί τήν …στενοχώρια ὁρισμένων ρεπόρτερ ὅταν «δέν μποροῦμε νά σᾶς δείξουμε τί γίνεται ἀκριβῶς, ἀλλά νομίζουμε ὅτι αὐτό τό σπίτι αὐτή τήν ὥρα καίγεται!»;

Κάποιος τούς ἔχει πεῖ ὅτι ἄν πετύχουν καμμιά παράγκα, κανένα ἐρείπιο νά καίγεται (ἄν δέν ὑπάρχουν καιόμενες κανονικές κατοικίες) ἔχει περισσότερο ἐνδιαφέρον ἀπό τοῦ νά μᾶς δείξουν –ἄς ποῦμε– τήν ἐπιχείρηση-σωτηρία τῶν ὑπέροχων ἀλόγων ἱππασίας ἀπό τόν Ἱππικό Ὅμιλο Βαρυμπόμπης! «Νά το-νά το καίγεται τό σπίτι!» φωνάζει ὁ νεαρός ρεπόρτερ καί ἡ «ἀνκορ-γούμαν» τοῦ σταθμοῦ τοῦ δίνει ὁδηγίες: «Πήγαινε πιό δεξιά γιά νά ἔχουμε καλύτερη εἰκόνα!»: Δαφνί, ὁλοταχῶς! Ὁ ἄλλος, νεαρός καί αὐτός, ρεπόρτερ, λέει τό ἀπίθανο: «Ἔχει ἕνα τέταρτο πού ἄναψε ἡ φωτιά καί ἀκόμη δέν ἔχει ἔρθει οὔτε ἕνα ἱπτάμενο μέσο»! Τί νά σοῦ κάνω, νεαρέ, πού δέν ἤμουν κοντά νά σοῦ στείλω κανένα ἱπτάμενο… τασάκι! Φαίνεται ὅτι κάποιος τούς ἔχει πεῖ ὅτι τά «ἱπτάμενα μέσα» εἶναι σάν ἐκεῖνα πού βλέπουν στίς ταινίες τῆς Μάρβελ, πού πατᾶς ἕνα κουμπί καί τό διαστημόπλοιο διακτινίζεται καί ἐμφανίζεται σέ ἄλλον πλανήτη! Σκέτη τρέλα!

Κάποιος νά τούς πεῖ ὅτι: α) Ὅταν σέ μιά χώρα σάν τήν Ἑλλάδα, ἡ ὁποία δέν διαθέτει καί τόν μεγαλύτερο στόλο «ἱπταμένων μέσων» στόν κόσμο, ἀνάβουν ὀγδόντα (ἀριθμός 80) μέτωπα σέ λίγες ὧρες, ὅσα «ἱπτάμενα μέσα» καί νά διαθέτεις δέν σοῦ φτάνουν! β) Ἕνα ἱπτάμενο μέσο γιά νά πάει σέ μιά πυρκαϊά πρέπει πρῶτα νά πάει στή θάλασσα ἤ σέ μιά λίμνη γιά νά γεμίσει τίς δεξαμενές του μέ …κάποιους τόνους νεροῦ! Συνεπῶς, ἡ ταχύτητά του στόν ἀέρα δέν εἶναι μεγάλη.

Καί, συνεπῶς, γιά νά φθάσει ἕνα ἱπτάμενο μέσο στή Βαρυμπόμπη μέσα σέ ἕνα τέταρτο ἀφ’ ὅτου σημειώθηκε ἡ φωτιά, θά πρέπει νά ἀπογειώθηκε ἀπό τοῦ Βάρσου καί νά γέμισε νερό στό Κεφαλάρι! γ) Ὅταν θέλουμε νά περιγράψουμε μιά κατάσταση σάν τήν παροῦσα, δέν λέμε «ἡ χώρα κλυδωνίζεται» ἀλλά μποροῦμε, ἄνετα, νά ποῦμε ὅτι «ἡ χώρα δοκιμάζεται σκληρά», καί νά ἔχουμε ἀποδώσει τήν πραγματικότητα. Περιδιαβαίνω τό διαδίκτυο καί διαπιστώνω ὅτι οἱ φανατικοί ἀντίπαλοι τῆς κυβερνήσεως, μόνο πού δέν τά ἔχουν βάψει μαῦρα ἐπειδή δέν ἔχουμε (μέχρι αὐτή τήν στιγμή πού σᾶς γράφω) ἀνθρώπινες ἀπώλειες! Εἶναι δέν εἶναι ἔνδειξη φρενοκομείου αὐτή ἡ ἀντίληψη;

Τέλος, ἕνας ἐκ τῶν ἀντιεμβολιαστῶν ἰατρῶν κάνει μακάβριο χιοῦμορ μέ τίς πυρκαϊές καί γράφει «εὐτυχῶς, πού ὁ ἰός δέν κολλάει μέ τόν καπνό»! Φυσικά, γελοῖε, ἄν εἶχε πάρει τό δικό σου σπίτι φωτιά –ἀνάγωγε– δέν θά τολμοῦσες νά σπεκουλάρεις ἐπάνω σέ μιά τεράστια τραγωδία. Ἔ, αὐτός ὁ ἄνθρωπος ἔχει καί «ὀπαδούς» καί δίνει καί συνεντεύξεις ὡς «εἰδικός γκουρού». Εἴμαστε ἤ δέν εἴμαστε γιά τό Δρομοκαΐτειο; Εἴμαστε ἤ δέν εἴμαστε ἀπέραντο φρενοκομεῖο;

Απόψεις

«Παγώνουν» ἐπιδοτήσεις 500 ἑκατ. εὐρώ τῆς ΕΕ μέχρι τό τελικό πόρισμα τῆς Κοβέσι!

Εφημερίς Εστία
Τό ποσόν πού ἐπιστώθη στόν ΟΠΕΚΕΠΕ μέσῳ τοῦ Ὁλοκληρωμένου Πληροφοριακοῦ Συστήματος γιά τίς πληρωμές τῶν ἀγροτῶν βάσει τοῦ ἐπιτελικοῦ κράτους, θά πρέπει τώρα νά καταβληθεῖ διά τοῦ προγράμματος δημοσίων ἐπενδύσεων! – Στό 1 δισ. εὐρώ τό τελικό πρόστιμο – Στόν πάγο ὅλα τά προγράμματα τοῦ πυλῶνος 1, 2 τῆς Κοινῆς Ἀγροτικῆς Πολιτικῆς, μέχρι νεωτέρας

Κάτι ξέρουν οἱ κομμουνιστές

Μανώλης Κοττάκης
Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Μητσοτάκης συνιστοῦσε τακτικά στόν συνεργάτη τοῦ διευθυντῆ τοῦ «Κήρυκα Χανίων» καί μετέπειτα βουλευτή τῆς Νέας Δημοκρατίας Στέλιο Νικηφοράκη νά μελετᾶ προσεκτικά τόν «Ριζοσπάστη».

Μέ ἀναφορά στήν μάχη τῶν Λεύκτρων ὁ Μάσκ ἀνεκοίνωσε νέο κόμμα

Εφημερίς Εστία
Οὐάσιγκτων.– Ὁ δισεκατομμυριοῦχος ἐπιχειρηματίας Ἔλον Μάσκ ἀνεκοίνωσε τήν ἵδρυση ἑνός νέου πολιτικοῦ κόμματος, μιά κίνησις ἡ ὁποία κλιμακώνει τήν ἀντιπαράθεσή του μέ τόν Ντόναλντ Τράμπ.

Ὅταν τά σκουπίδια γίνονται σῆμα κατατεθέν…

Δημήτρης Καπράνος
Μεσημέρι, ντάλα ζέστη, εἴμαστε σέ μία ἀπό τίς θολές παραλίες στό Αἰάντειο (Μούλκι) τῆς Σαλαμίνας.

«Από τις Κάννες στη Βενετία»: Η νέα ατομική έκθεση φωτογραφίας του Βαγγέλη Ρασσιά

Εφημερίς Εστία
Υπάρχουν βλέμματα που διαρκούν όσο μια αναπνοή και εικόνες που τα κρατούν για πάντα. Σε αυτό το αθόρυβο πάτημα του χρόνου ανάμεσα σε φεστιβαλικές αυλαίες και κινηματογραφικά χαμόγελα, ο Βαγγέλης Ρασσιάς στήνει το δικό του φωτογραφικό αρχείο αισθήσεων — με σκιές, φώτα, πρόσωπα και φυσικά, σιωπές.