ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2021

Δώδεκα Ἕλληνες στούς πρώτους ἐφοπλιστές τοῦ κόσμου

Διερωτῶνται πολλοί

«Πῶς εἶναι δυνατόν ἡ μικρή αὐτή χώρα νά εἶναι τόσο ψηλά στόν χάρτη τῆς παγκόσμιας ἐμπορικῆς Ναυτιλίας;». «Θαλασσοδάνεια», σοῦ λέει ὁ ἕνας. Μά, θαλασσοδάνεια μποροῦν νά πάρουν –καί παίρνουν– κι ἄλλοι, πολλοί. Σιγά μήν εἶναι οἱ τράπεζες τῶν μεγάλων συμφερόντων ἀνοιχτές στούς Ἕλληνες καί κλειστές στούς Γερμανούς, τούς Ἄγγλους, τούς Ἀμερικανούς.

«Φορολογικές ἀπαλλαγές» σοῦ λέει ὁ δεύτερος. Μά, μήπως δέν ἔχουν φορολογικές ἀπαλλαγές οἱ Γερμανοί ἐφοπλιστές; Τήν μάνα τους καί τόν πατέρα τους, τούς εἶχε δώσει ὁ Δρ Σόιμπλε ὡς ὑπουργός τῶν Οἰκονομικῶν. Ἔ, καί;

Δέν μπορεῖ, λοιπόν, κάτι ἄλλο συμβαίνει. Δέν γίνεται νά ξεκινοῦν ὅλοι ἀπό τήν ἴδια ἀφετηρία καί νά βγαίνουν μπροστά οἱ Ἕλληνες! Τί εἶναι αὐτό; Τό λένε DNA; Τό λένε δαιμόνιο; Τό λένε «ἑλληνική ναυτοσύνη»; Τό λένε Ὀδυσσέα; Μήπως οἱ Ἕλληνες εἶναι οἱ μόνοι πού μποροῦν νά τά βγάλουν πέρα μέ τεράστιες οἰκονομικές αὐτοκρατορίες στόν θαλάσσιο τομέα; Μήπως ἡ θάλασσα καί τό ἐμπόριο εἶναι τελικά «στό αἷμα μας»; Διότι, ἄν τό καλοσκεφτοῦμε, οἱ Ἕλληνες εἶναι οἱ μόνοι πού ἀνταγωνίζονται τούς Κινέζους. Καί ὅταν λέμε «Κινέζος ἐφοπλιστής», μήν γελιόμαστε, ἐννοοῦμε τό Κινεζικό κράτος, τήν παντοδύναμη κινεζική οἰκονομία. Δηλαδή, γιά νά καταλαβαίνουμε, οἱ Κινέζοι πού προβάλλονται ὡς ἄτομα, ἄς ποῦμε, ὡς ἐπί κεφαλῆς τοῦ στόλου τῆς Cosco, αὔριο μπορεῖ νά μήν εἶναι στήν θέση τους, ἀφοῦ ἡ ἑταιρεία (καί ὁ στόλος) εἶναι κρατική! Εἶναι κάτι σάν ἐκεῖνον τόν Καούζωφ, τῆς Χριστίνας Ὠνάση. Δώδεκα συμπατριῶτες μας ἐφοπλιστές, λοιπόν, περιλαμβάνονται στόν κατάλογο τῆς Lloyd’s List μέ τίς 100 προσωπικότητες γιά τήν παγκόσμια ναυτιλία γιά τό 2020. Ὁ Ἰωάννης Ἀγγελικούσης (Αngelicoussis Shipping Group) βρίσκεται στήν ἕβδομη θέση, καί εἶναι γιά μία ἀκόμη χρονιά ὁ κορυφαῖος Ἕλληνας πλοιοκτήτης. Στή 13η θέση βρίσκεται ὁ Γεώργιος Προκοπίου (Dynacom/Dynagas/Seatraders). Στήν 24η θέση φιγουράρει ὁ Γεώργιος Οἰκονόμου τῆς TMS Group καί στήν 25η ἡ Ἀγγελική Φράγκου (ὅμιλος Navios). Στήν 35η θέση εἶναι ὁ Πῆτερ Λίβανος (GasLog/DryLog ) καί ὁ Πέτρος Παππᾶς (Star Bulk) στήν 37η. Ὁ Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος τῆς Ἕνωσης Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν (Golden Union), βρίσκεται στήν 38η θέση. Στήν 60ή ὁ Κωστῆς Κωνσταντακόπουλος (Costamare). Στή θέση 81 τοῦ καταλόγου ἡ Ἄννα Ἀγγελικούση (Alpha Bulkers, Alpha Gas, Pantheon Tankers).

Στήν 83η βρίσκεται ὁ Νῖκος Τσάκος (ΤΕΝ) καί στήν 86η θέση ὁ Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος τῆς INTERCARGO. Τέλος, στήν 93η εἶναι ἡ Κύπρια ἐπιχειρηματίας Δέσποινα Θεοδοσίου, Πρόεδρος τῆς WISTA International. Τιμῆς ἕνεκεν, στήν πρώτη θέση τοποθετήθηκαν οἱ Ναυτικοί, πού χαρακτηρίζονται ὡς οἱ ἥρωες στή διάρκεια τῆς πανδημίας. Ἀκολουθοῦν οἱ Robert Uggla (AP Moller Holding) καί Søren Skou (AP Moller Maersk). Τρίτοι, οἱ Κινέζοι Xu Lirong καί Miao Jianmin (τῆς κρατικῆς Cosco/China Merchants). Καί μήν ρωτᾶτε «πῶς τά καταφέρνουν οἱ Ἕλληνες κυρίαρχοι τῶν θαλασσῶν». Ἄν περάσετε ἀπό τά γραφεῖα τῶν ἑταιρειῶν, θά διαπιστώσετε ὅτι ἐργάζονται 24 ὧρες τήν ἡμέρα. Δέν εἶναι εὔκολη δουλειά. Καί τά τελευταῖα χρόνια, μέ τήν εἴσοδο τῶν ἑταιρειῶν στίς διεθνεῖς χρηματαγορές, ἔγινε ἀκόμη πιό δύσκολη…

Απόψεις

Βόμβες Δένδια γιά Λωζάννη 12 μίλια καί συμφωνία Βερολίνου

Εφημερίς Εστία
«Ἐπεκτεινόμεθα 12 μίλια καί ἀνατολικά τῆς Κρήτης» – «Ἰσχύει ὁ νόμος Μανιάτη γιά ὑφαλοκρηπῖδα Καστελλορίζου» – «Οὐδείς Ἕλλην Πρωθυπουργός θά διεπραγματεύετο χωρικά ὕδατα» – «Δέν νοεῖται νά ἀσκεῖ πολιτική ἐν ἀγνοίᾳ τοῦ ΥΠΕΞ ἡ κ. Σουρανῆ»

Ἡ κληρονομιά ἀντίδοτο στήν ἀσυδοσία

Μανώλης Κοττάκης
O ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ μας Θεόδωρος Τριανταφυλλόπουλος…

Μόνιμη ἡ τηλεργασία στό Δημόσιο

Εφημερίς Εστία
Καταργεῖται ἡ ἁπλή ἀναλογική στήν Τ.Α.

Ὁ Τσιτσάνης, ὁ Χατζιδάκις, ὁ Λόρκα καί ὁ Μπάχ

Δημήτρης Καπράνος
Εἶδα ἀρκετά δημοσιεύματα προχθές…

Παρασκευή, 20 Ἰανουαρίου 1961

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ