Δώδεκα Ἕλληνες στούς πρώτους ἐφοπλιστές τοῦ κόσμου

Διερωτῶνται πολλοί

«Πῶς εἶναι δυνατόν ἡ μικρή αὐτή χώρα νά εἶναι τόσο ψηλά στόν χάρτη τῆς παγκόσμιας ἐμπορικῆς Ναυτιλίας;». «Θαλασσοδάνεια», σοῦ λέει ὁ ἕνας. Μά, θαλασσοδάνεια μποροῦν νά πάρουν –καί παίρνουν– κι ἄλλοι, πολλοί. Σιγά μήν εἶναι οἱ τράπεζες τῶν μεγάλων συμφερόντων ἀνοιχτές στούς Ἕλληνες καί κλειστές στούς Γερμανούς, τούς Ἄγγλους, τούς Ἀμερικανούς.

«Φορολογικές ἀπαλλαγές» σοῦ λέει ὁ δεύτερος. Μά, μήπως δέν ἔχουν φορολογικές ἀπαλλαγές οἱ Γερμανοί ἐφοπλιστές; Τήν μάνα τους καί τόν πατέρα τους, τούς εἶχε δώσει ὁ Δρ Σόιμπλε ὡς ὑπουργός τῶν Οἰκονομικῶν. Ἔ, καί;

Δέν μπορεῖ, λοιπόν, κάτι ἄλλο συμβαίνει. Δέν γίνεται νά ξεκινοῦν ὅλοι ἀπό τήν ἴδια ἀφετηρία καί νά βγαίνουν μπροστά οἱ Ἕλληνες! Τί εἶναι αὐτό; Τό λένε DNA; Τό λένε δαιμόνιο; Τό λένε «ἑλληνική ναυτοσύνη»; Τό λένε Ὀδυσσέα; Μήπως οἱ Ἕλληνες εἶναι οἱ μόνοι πού μποροῦν νά τά βγάλουν πέρα μέ τεράστιες οἰκονομικές αὐτοκρατορίες στόν θαλάσσιο τομέα; Μήπως ἡ θάλασσα καί τό ἐμπόριο εἶναι τελικά «στό αἷμα μας»; Διότι, ἄν τό καλοσκεφτοῦμε, οἱ Ἕλληνες εἶναι οἱ μόνοι πού ἀνταγωνίζονται τούς Κινέζους. Καί ὅταν λέμε «Κινέζος ἐφοπλιστής», μήν γελιόμαστε, ἐννοοῦμε τό Κινεζικό κράτος, τήν παντοδύναμη κινεζική οἰκονομία. Δηλαδή, γιά νά καταλαβαίνουμε, οἱ Κινέζοι πού προβάλλονται ὡς ἄτομα, ἄς ποῦμε, ὡς ἐπί κεφαλῆς τοῦ στόλου τῆς Cosco, αὔριο μπορεῖ νά μήν εἶναι στήν θέση τους, ἀφοῦ ἡ ἑταιρεία (καί ὁ στόλος) εἶναι κρατική! Εἶναι κάτι σάν ἐκεῖνον τόν Καούζωφ, τῆς Χριστίνας Ὠνάση. Δώδεκα συμπατριῶτες μας ἐφοπλιστές, λοιπόν, περιλαμβάνονται στόν κατάλογο τῆς Lloyd’s List μέ τίς 100 προσωπικότητες γιά τήν παγκόσμια ναυτιλία γιά τό 2020. Ὁ Ἰωάννης Ἀγγελικούσης (Αngelicoussis Shipping Group) βρίσκεται στήν ἕβδομη θέση, καί εἶναι γιά μία ἀκόμη χρονιά ὁ κορυφαῖος Ἕλληνας πλοιοκτήτης. Στή 13η θέση βρίσκεται ὁ Γεώργιος Προκοπίου (Dynacom/Dynagas/Seatraders). Στήν 24η θέση φιγουράρει ὁ Γεώργιος Οἰκονόμου τῆς TMS Group καί στήν 25η ἡ Ἀγγελική Φράγκου (ὅμιλος Navios). Στήν 35η θέση εἶναι ὁ Πῆτερ Λίβανος (GasLog/DryLog ) καί ὁ Πέτρος Παππᾶς (Star Bulk) στήν 37η. Ὁ Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος τῆς Ἕνωσης Ἑλλήνων Ἐφοπλιστῶν (Golden Union), βρίσκεται στήν 38η θέση. Στήν 60ή ὁ Κωστῆς Κωνσταντακόπουλος (Costamare). Στή θέση 81 τοῦ καταλόγου ἡ Ἄννα Ἀγγελικούση (Alpha Bulkers, Alpha Gas, Pantheon Tankers).

Στήν 83η βρίσκεται ὁ Νῖκος Τσάκος (ΤΕΝ) καί στήν 86η θέση ὁ Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος τῆς INTERCARGO. Τέλος, στήν 93η εἶναι ἡ Κύπρια ἐπιχειρηματίας Δέσποινα Θεοδοσίου, Πρόεδρος τῆς WISTA International. Τιμῆς ἕνεκεν, στήν πρώτη θέση τοποθετήθηκαν οἱ Ναυτικοί, πού χαρακτηρίζονται ὡς οἱ ἥρωες στή διάρκεια τῆς πανδημίας. Ἀκολουθοῦν οἱ Robert Uggla (AP Moller Holding) καί Søren Skou (AP Moller Maersk). Τρίτοι, οἱ Κινέζοι Xu Lirong καί Miao Jianmin (τῆς κρατικῆς Cosco/China Merchants). Καί μήν ρωτᾶτε «πῶς τά καταφέρνουν οἱ Ἕλληνες κυρίαρχοι τῶν θαλασσῶν». Ἄν περάσετε ἀπό τά γραφεῖα τῶν ἑταιρειῶν, θά διαπιστώσετε ὅτι ἐργάζονται 24 ὧρες τήν ἡμέρα. Δέν εἶναι εὔκολη δουλειά. Καί τά τελευταῖα χρόνια, μέ τήν εἴσοδο τῶν ἑταιρειῶν στίς διεθνεῖς χρηματαγορές, ἔγινε ἀκόμη πιό δύσκολη…

Απόψεις

Πότε θά κάνει ξαστεριά γιά τήν παντέρμη τήν παράταξη;

Εφημερίς Εστία
Τό τελεσίγραφο Ξυλούρη στό Μαξίμου ἀπό τό Κολωνάκι: «Ἐγώ δέν πάω μέσα! Θά τήν πληρώσω ἐγώ πού τούς τά ἔφερνα ὅλα τά …νέα;» – Πῶς ὁ «μεγαλοαγρότης» ἐξευτέλισε καί διέσυρε τό Κοινοβούλιο – Ἐπεκαλέσθη τό «δικαίωμα τῆς σιωπῆς» ἐνῶ δέν εἶναι ὕποπτος – Πῶς τό Μαξίμου ἀπέτρεψε τήν προσαγωγή του στήν Ἐξεταστική

Διπλή δοκιμασία γιά τήν Κίμπερλυ

Μανώλης Κοττάκης
Ἀποστάσεις ΥΠΕΞ ἀπό τήν πρέσβυ – «Στόν ἀέρα» ἡ συμφωνία γιά ἀέριο στόν Ζελένσκυ – Δέν ὑπάρχουν slots! – Πρέπει νά ὑλοποιηθεῖ μέ ἀζερικό καί ρωσσικό ἀέριο!

Aἰχμές Καραμανλῆ γιά τήν ὑπόθεση τῆς Cosco

Εφημερίς Εστία
Ο ΠΡΩΗΝ Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλῆς ἐτιμήθη σέ ἐκδήλωση τοῦ Ἑλληνοκινεζικοῦ Ἐπιμελητηρίου, λόγῳ τῆς παραχωρήσεως τοῦ λιμένος Πειραιῶς στήν Cosco ἐπί τῶν ἡμερῶν του.

Ὑπάρχουν πάντα τά «καλύτερά μας χρόνια»…

Δημήτρης Καπράνος
Χάζευα τήν βιτρίνα μέ τά παιδικά παιγνίδια.

Σάββατον, 20 Νοεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΠΛΟΦΟΡΙΑ