ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Διότι δέν συνεμορφώθη πρός τό «σύστημα»

Ἡ ἀπελευθέρωση (ὑπό τόν ὅρο νά ὀμολογήσει ἐνοχή) τοῦ Τζούλιαν Ἀσσάνζ, ἀποτελεῖ, τό δίχως ἄλλο, νίκη τῆς ἐλεύθερης δημοσιογραφίας.

Μπορεῖ νά λένε ὅ,τι θέλουν οἱ Ἡνωμένες Πολιτεῖες καί τά κράτη τά ὁποῖα συνετέλεσαν στήν ἀπίστευτη ταλαιπωρία ενό ἀνθρώπου ὁ ὁποῖος δέν ἔπραξε παρά τό καθῆκον τοῦ δημοσιογράφου νά ἀποκαλύπτει τήν ἀλήθεια καί νά δημοσιεύει ἀκόμη καί «ἀπόρρητα» ἔγγραφα, ἀλλά ἡ ἀπηνής δίωξη τοῦ Αὐστραλοῦ ἱδρυτοῦ τῶν WikiLeaks κατέδειξε ὅτι οἱ μέθοδοι τῆς Σοβιετίας βρίσκουν ἐφαρμογή καί στήν ἐλεύθερη Δύση…

Φυσικά, τό ὅλον «στήσιμο» τοῦ διωγμοῦ τόν ὁποῖο ὑπέστη ὁ βραβευμένος Αὐστραλός δημοσιογράφος, οἱ δῆθεν κατηγορίες περί «βιασμοῦ καί παρενοχλήσεων», οἱ ὁποῖες ὁδήγησαν στήν ἀρχική σύλληψή του, τό 2012 στήν Σουηδία, χώρα -ὑποτίθεται- φιλελεύθερη, ἔδειχνε καθαρά ὅτι ἐπρόκειτο περί σκευωρίας.

Στό ἴδιο μοτίβο κινήθηκε καί ἡ Ἀγγλία, ὅπου ὁ Ἀσσάνζ πίστεψε ὅτι (ὡς πολίτης χώρας-μέλους τῆς Κοινοπολιτείας) θά εὕρισκε καταφύγιο καί ἠρεμία. Ὅλοι θυμόμαστε τόν ἑκούσιο ἐγκλεισμό του στήν πρεσβεία τοῦ Ἰσημερινοῦ στό Λονδῖνο, ὅπου παρέμεινε μέχρι τό 2019, ὁπότε ἡ κυβέρνηση τῆς κεντροαμερικανικῆς χώρας ὑπέκυψε στίς ἀμερικανικές πιέσεις καί ἦρε τήν ἀσυλία τήν ὁποία ἕως τότε τοῦ προσέφερε, ἐπιτρέποντάς του νά παραμένει ἔγκλειστος σέ ἕνα δωμάτιο τῆς πρεσβείας.

Ἔτσι, ἑπτά ὁλόκληρα χρόνια ἔπειτα ἀπό τήν ἀρχή τῆς περιπέτειάς του, ὁ Ἀσσάνζ συνελήφθη καί φυλακίσθηκε σέ μιά «σύγχρονη» βρεταννική φυλακή, σέ ἕναν χῶρο «δύο ἐπί τρία», ὅπου παρέμεινε ἄλλα πέντε χρόνια, μέχρι -προχθές- νά ἀπελευθερωθεῖ, προκειμένου νά δικασθεῖ στήν Σαϊπάν, μιά πόλη σέ ἕνα ἀπό τά νησιά τοῦ Εἰρηνικοῦ τά ὁποῖα ἀνήκουν στίς ΗΠΑ. Ἐκεῖ θά «ὀμολογήσει» τήν ἐνοχή του, θά συμψηφισθεῖ ἡ ποινή πού θά τοῦ ἐπιβληθεῖ μέ τά χρόνια κρατήσεώς του καί θά ἀφεθεῖ ελεύθερος.Φυσικά, μέχρι νά συμβεῖ αὐτό, ἄς «κρατᾶμε μικρό καλάθι».

Οἱ δυνάμεις τοῦ «συστήματος» εἶναι τέτοιες πού τίποτε δέν μπορεῖ κανείς νά ἀποκλείσει. Καί μήν νομίζετε ὅτι διαφέρει πολύ τό «σύστημα» ἀνά τόν κόσμο. Ὑπάρχει παντοῦ καί εἶναι παντοδύναμο, ἐλέγχει τήν Δικαιοσύνη, ἐπιβάλλει τήν ἄποψή του καί αλλοίμονο σέ ἐκεῖνον πού «δέν θά πάει μέ τά νερά του»…

Μπορεῖ νά ἀκούγεται ὑπερβολικό, ἀλλά «τό σύστημα» εἶναι παντοῦ, ἐπιβάλλει τήν θέλησή του, καταστρέφει πρόσωπα, διαλύει οἰκογένειες, φυλακίζει ἀδίκως ἀνθρώπους οἱ ὁποῖοι «δέν συνεμορφώθησαν πρός τάς ὑποδείξεις»…

Ἡ περίπτωση τοῦ Τζούλιαν Ἀσσάνζ, ὁ ὁποῖος, μέσω τῆς πλατφόρμας τήν ὁποία διήθυνε, ἀπεκάλυψε καί δημοσιοποίησε χιλιάδες «ἀπόρρητα» ἔγγραφα τῶν ΗΠΑ, πρᾶγμα τό ὁποῖον τό ἀμερικανικό «σύστημα» θεώρησε ἔγκλημα, εἶναι μία ἀπό τίς πολλές, ἀλλά -χάρις στήν δική του ἐπιμονή καί δύναμη- ἔγινε εὐρύτατα γνωστή.

Κάθε χρόνο, ἀνά τόν κόσμο, χάνουν τήν ζωή τους δημοσιογράφοι, ἐπειδή «δέν συνεμορφώθησαν». Ἡ ἐλεύθερη ἔκφραση τῆς δημοσιογραφίας διώκεται παντοῦ. Δέν ὑπάρχει χώρα πού νά ἀνέχεται τήν ἀπόλυτη ἐλευθερία τοῦ Τύπου. Καμμία!

Μήν ἀμφιβάλλετε ὅτι «τό σύστημα» δρᾶ καί στήν Ἑλλάδα. Ὁμιλῶ ἐκ πείρας.Έχει τά «πιόνια» του σέ ὅλες τίς βαθμίδες τῆς ἐξουσίας καί «τακτοποιεῖ» τά πράγματα ὅπως ἐκεῖνο κρίνει.

Ἔχουμε καί ἐδῶ «ἀδέκαστους» καί «ἀδαμάντινους» σέ ὅλα τά πόστα, οἱ ὁποῖοι, ὅποτε τούς χρειασθεῖ «τό σύστημα», κλίνουν τήν κεφαλή καί ἐκτελοῦν ἐν ψυχρῷ τίς ἐντολές του!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.