ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025

Διά ροπάλου, μαχαίρας καί μέ κάθε μέσο!

«Γιατί μᾶς σκοτώνουν;», ἦταν ἡ σπαρακτική κραυγή τοῦ Ἔντουαρντ Κέννεντυ, τοῦ μικρότερου ἀπό τούς τρεῖς ἀδελφούς, ὅταν ἔμαθε ὅτι εἶχε δολοφονηθεῖ καί ὁ Ρόμπερτ.

Φυσικά, οὐδείς μπορεῖ νά πεῖ ὅτι οἱ δύο δολοφονίες ἦταν «τυχαῖα γεγονότα». Κάποιοι ἤθελαν νά δημιουργήσουν κλῖμα ἀνασφάλειας καί ἀνωμαλίας. «Γιατί μᾶς καῖνε;». Τό ἐρώτημα αὐτό πλανιέται πάνω ἀπό τήν χώρα σχεδόν κάθε καλοκαίρι. Ὅσο κι ἄν ἐθελοτυφλοῦμε ὅσο κι ἄν «φαγωνόμαστε οἱ μισοί μέ τούς ἄλλους μισούς, δέν εἶναι δυνατόν, κάθε πού θά φυσήξει πάνω ἀπό τά ἕξι μπωφόρ ὁ Αἴολος, νά καιγόμαστε.

Τό εὔκολο εἶναι νά λέμε, ὅπως οἱ διάφοροι φελλοί στά «σόσιαλ», ὅτι «φταίει ἡ κυβέρνηση». Ἄς ποῦμε ὅτι γιά μία-δύο φωτιές φταίει ἡ –ὅποια– κυβέρνηση. Ἐδῶ, ὅμως, ἔχουμε νά κάνουμε μέ σχέδιο! Ἐφέτος, ἄρχισαν ἀπό τήν Ρόδο, πού τήν ξέκαναν, μέ σχέδιο ὀργανωμένο γεωμετρικά καί μέ λεπτομέρεια. Ἀπό δέ τριημέρου καί πλέον, καίγεται ὅλη ἡ Ἑλλάδα!

Ἄρχισαν ἀπό τόν Ἕβρο, προσχεδιασμένα καί μέ ἀκρίβεια, πέρασαν στήν Καβάλα, κατέβηκαν πρός Πιερία, ἔφθασαν στήν Βοιωτία, πέρασαν στήν Εὔβοια, χθές λαμπάδιασε καί ἡ Βίτωλη, στήν περιοχή Μακρακώμης, γιά νά μήν ἔχει παράπονο καί ἡ Στερεά, καί μετά εἶχε σειρά ἡ Ἀρκαδία, ἀφοῦ, φυσικά, κάηκε καί ἡ Κύθνος.

Νά σᾶς πῶ, ἡ μόνη φωτιά πού νομίζω ὅτι εἶναι ἀπό «δικά μας χέρια» εἶναι τῆς Κύθνου. Κάποιοι ἔχουν μυριστεῖ «ψητό» στό νησί, πού ἄρχισε νά «φοριέται», καί θά ἐπιδιώξουν νά τό κόψουν οἰκόπεδα πρός «Μυκονοποίηση».

Ἄ, νά μήν ξεχάσουμε καί τήν «τυχαία» πυρκαϊά στόν Ἀσπρόπυργο, μία ἀπό τίς πολλές «τυχαῖες», μέ στόχο τήν καταστροφή βιομηχανικῶν-βιοτεχνικῶν μονάδων, πού «δέν κάθονται καλά» καί διαμαρτύρονται γιά τίς συμμορίες τῶν καταυλισμῶν καί τῶν «Ἀπάτσι» πού ἐπιτίθενται νύχτα καί σκοτώνουν τόν φύλακα γιά νά κλέψουν λίγα κιλά χαλκοῦ.

Ὅλες οἱ ἄλλες φωτιές θυμίζουν τήν περίοδο Κώστα Καραμανλῆ. Τότε πού μέ ἕνα φοβερό μπαράζ πυρκαϊῶν ἐπιχειρήθηκε ἡ ἀνατροπή τῆς κυβέρνησής του. Ἀφοῦ, ἀπό τήν μία, ὁ (ἄς γελάσω) «ἀδέκαστος» πρώην εἰσαγγελέας, τρόφιμος ἐκδότη πού μισοῦσε τόν Καραμανλῆ, κατασκεύαζε «σκάνδαλα» καί «ὑποθέσεις» μέ ἀνύπαρκτους μάρτυρες καί μέ ἀνώνυμες ἐπιστολές πού ἔστελνε… στόν ἑαυτό του κι, ἀπό τήν ἄλλη, τό δῆθεν σκάνδαλο τοῦ Βατοπεδίου ἐπεδίωξαν – ἀλλά ὁ ἄτιμος ὁ Καραμανλῆς «δέν ἔπεφτε», ἔβαλαν φωτιά σέ ὅλη τήν χώρα, γιά νά ἀρχίσει ἐκείνη ἡ πορεία τῆς φθορᾶς, πού σκοπό εἶχε νά πέσει ἡ κυβέρνηση, ἡ ὁποία εἶχε δυσαρεστήσει τήν «διαπλοκή» καί εἶχε ἀποκαλέσει «νταβατζῆδες» τούς… νταβατζῆδες τῆς ἐνημέρωσης!

Κι ἔπεσε τελικά ὁ Καραμανλῆς στά ἀποκαΐδια τῶν «τυχαίων» πυρκαϊῶν, ἀλλά ἔπεσε καί ἡ χώρα στά χέρια τῶν «θαυματοποιῶν» τοῦ Καστελλόριζου καί τῶν μνημονίων.

Ἄς τό πάρει χαμπάρι ἡ κυβέρνηση κι ἄς βγεῖ νά φωνάξει ὅτι ἡ Ἑλλάδα ἀντιμετωπίζει ὑβριδικό πόλεμο. Ἄς κλείσει τά σύνορα καί ἄς προειδοποιήσει ὅτι «Ὥς ἐδῶ! Ὅποιος ἐπιχειρεῖ νά μπεῖ παράνομα στήν χώρα, θά ὑφίσταται σκληρές συνέπειες». Δηλαδή νά ἰσχύσει –ὅπως πρέπει– τό «Ἄλτ, τίς εἶ;», πού λέγεται ἀκόμη στόν Στρατό, μέ τήν ὅποια συνέχεια… Νά δεῖς πῶς σταματᾶνε τά μπωφόρ τῆς φωτιᾶς! Διά ροπάλου καί μαχαίρας!

Απόψεις

Νίκος Βισκαδουράκης: «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ» τελευταία μέρα της έκθεσης στη Roma Gallery

Εφημερίς Εστία
Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ», σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη.

ΠΟΙΗΣΗ και ΧΡΩΜΑ από τον Κωνσταντίνο Σιδηρόπουλο στο χώρο τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος

Εφημερίς Εστία
Μια συνεργασία –έκπληξη επιφύλαξαν για το φιλότεχνο κοινό ο διδάκτορας Βιολογίας, εικαστικός και λογοτέχνης -στιχουργός Κωνσταντίνος Σιδηρόπουλος και ο γκαλερίστας Γιώργος Καρτάλος. Την Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 στις 19:00, παρουσίασαν μια βραδιά ζωγραφικής και ποίησης στην αίθουσα τέχνης Αγκάθι -Καρτάλος, Μηθύμνης 12 και Επτανήσου με έργα ζωγραφικής του καλλιτέχνη. Παράλληλα με το ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου, ασχολήθηκαν ο Χάρης Ρώμας, ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Χρήστος Φερεντίνος, προσφέροντας στους παρευρισκόμενους ένα πολυδιάστατο πολιτιστικό γεγονός. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν: Οι σκηνοθέτες Δημήτρης Αρβανίτης και Γιώργος Παπαθεοδώρου, ο Κωνσταντίνος -Κάρολος Αρμένης ,διευθυντής του Νέου Ελληνικού Θεάτρου, οι ηθοποιοί Δημήτρης Μαυρόπουλος, Χάρης Σώζος, Βερόνικα Ηλιοπούλου, Πέτρος Ιωάννου, η ηθοποιός και τραγουδίστρια Αγγέλα Σιδηροπούλου, η τραγουδίστρια Νάντια Καραγιάννη, η πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Ελευθερία Ζαπαντιώτη, ο ηθοποιός και εικαστικός Γιάννης Γούνας, οι εικαστικοί Ολυμπία Μπουχλαριώτου, Αφροδίτη Δρακοπούλου Σάρδη και Κατερίνα Μωυσή. Φυσικα δεν έλειπε η πρώην Βουλευτής και Υπουργός Κατερίνα Παπακώστα, μητέρα του Κωνσταντίνου Σιδηρόπουλου.

Ν. Φιλαδέλφεια: Τα παιδιά πρωταγωνιστές στο άναμμα του δέντρου

Εφημερίς Εστία
Με βασικούς πρωταγωνιστές τα παιδιά θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (στις 19.00) το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στο πάρκο Μνημείου Μικρασιατών και Αλησμόνητων Πατρίδων!

«Ἄν ποῦμε στά μπλόκα ὅσα μᾶς λές, δέν θά προλάβουμε νά ἀρθρώσουμε λέξη!»

Εφημερίς Εστία
Ἐξέγερσις τῆς Κοινοβουλευτικῆς Ὁμάδoς κατά τοῦ ὑπουργοῦ Ἀγροτικῆς Ἀναπτύξεως – «Ἄν ἴσχυαν ὅσα ὑποστήριξες γιά τήν τεχνική λύση, ὁ Βορίδης θά εἶχε παραπεμφθεῖ στήν Προανακριτική» – «Πότε θά ἔρθει νά μᾶς ἐνημερώσει ὁ Πρόεδρος τοῦ ΟΠΕΚΕΠΕ;» – «Δέν ἔχουμε στρατηγική ἐκτόνωσης» – Σέ ὑποχώρηση τό Μαξίμου

«Ἀκυρώνονται τά Χριστούγεννα!»…

Μανώλης Κοττάκης
ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ κλισέ, τό ὁποῖο εἴθισται νά χρησιμοποιεῖται καμμιά φορά καθ’ ὑπερβολήν γιά νά δοθεῖ ἔμφαση σέ ἕνα θέμα, ἀλλά ἐδῶ, στήν προκειμένη περίπτωση, ἰσχύει κυριολεκτικῶς: ἡ Κυβέρνηση εἶναι σέ πραγματικό πανικό ἀπό τήν ἔκταση πού ἔχουν λάβει στήν ἐπικράτεια οἱ πανελλαδικές κινητοποιήσεις τῶν ἀγροτῶν, φοβᾶται τήν μετεξέλιξή τους σέ παλλαϊκά συλλαλητήρια τύπου Τεμπῶν καί κάνει σπασμωδικές κινήσεις γιά νά τίς περιορίσει.