Χάνουμε τό σήμερα καί ὑποθηκεύουμε τό αὔριο

ΔΥΟ σημαντικοί Ἕλληνες ἐπιχειρηματίες, ὁ Εὐάγγελος Μυτιληναῖος καί ὁ Μιχάλης Σάλλας, ἐτοποθετήθησαν τίς τελευταῖες δύο ἡμέρες κρούοντας τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου γιά τίς ἐπερχόμενες ἐξελίξεις, ἀλλά καί ἐπισημαίνοντας θεσμικές ἀδυναμίες τῆς Ἑλλάδος καί τῆς Εὐρώπης, πού ἔχουν ἐπιπτώσεις στήν οἰκονομία καί τήν ἀνάπτυξη.

Ὁ κ. Σάλλας ἐτόνισε ὅτι εἶναι «βαρίδια» γιά τήν Ἑλλάδα ἡ δύσκαμπτη δημοσία διοίκησις καί ἡ βραδύτης στήν ἀπονομή τῆς Δικαιοσύνης, ἀποδίδοντας μάλιστα στά δομικά αὐτά προβλήματα τήν καθυστέρηση τοῦ οἴκου Moody’s νά ἀπονείμει στήν Ἑλλάδα τήν ἐπενδυτική βαθμίδα. Ὅμως δέν εἶναι καλύτερα τά πράγματα στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, ὅπου ἡ γραφειοκρατία ἔχει κυριαρχήσει εἰς βάρος τῶν δυνατοτήτων ρεαλιστικῆς ἀντιμετωπίσεως τῶν προβλημάτων.

  • Tοῦ Εὐθ. Π. Πέτρου

Πολύ χαρακτηριστικά μίλησε γιά μιά ὑπερ-ρυθμισμένη Εὐρώπη, ὅπου ἀκόμη καί «γιά τήν καλλιέργεια ἑνός ἀμπελιοῦ ἀπαιτοῦνται εἰδικές ἄδειες.» Διαδικασίες «πρωσσικοῦ τύπου» πού ἀποβαίνουν εἰς βάρος τῆς παραγωγῆς. Ἄν λοιπόν ἡ Εὐρώπη ἔχει μετεξελιχθεῖ σέ ἕναν δύσκαμπτο γραφειοκρατικό ὀργανισμό, δέν μποροῦμε νά ἐλπίζουμε ὅτι ὑπάρχει πιθανότης ἀπό τίς Βρυξέλλες νά προέλθουν λύσεις γιά τό ἑλληνικό πρόβλημα. Τό ἀντίθετο.

Ἤδη παρασυρόμεθα ἀπό τίς δυνάμεις ἑνός φαύλου κύκλου πού μᾶς βυθίζει ὅλο καί περισσότερο στό τέλμα τῆς ἀδρανείας. Καί στό ἤδη βεβαρημένο αὐτό περιβάλλον ἔρχεται νά προστεθεῖ ὁ προστατευτισμός πού ἐπιβάλλουν οἱ ΗΠΑ μέ τήν ἐπιβολή δασμῶν. Νέος φαῦλος κύκλος ἀφοῦ μέ δασμούς ἀπαντοῦν καί οἱ Εὐρωπαῖοι. Καί ἐν τέλει, ὅπως ἐπισημαίνει ὁ κ. Μυτιληναῖος, οἱ δασμοί εἶναι ὅπλο σέ ἕναν πόλεμο πού δέν ἔχει νικητές, ἀλλά μόνον χαμένους. Καί συνέχισε ὅτι ἐφ’ ὅσον ξεκινήσει δασμολογικός πόλεμος Εὐρώπης, ΗΠΑ καί Κίνας, «ἡ Ἑλλάδα θά τήν πληρώσει.»

Καί πράγματι «θά τήν πληρώσει ἡ Ἑλλάδα», διότι στίς ἐνδημικές παθογένειες καί στά «βαρίδια» πρέπει νά προσθέσουμε καί τήν ἀδράνεια τῶν παραγωγικῶν τάξεων. Τήν ἐπισημαίνει ὁ κ. Σάλλας μέ τήν ὀρθή παρατήρηση «δέν ἐπιδεικνύουν σοβαρή δράση ἤ ἐν τέλει δέν τούς ἀφήνει τό σύστημα νά ἐπιδείξουν.» Ὁ φαῦλος κύκλος πού προαναφέραμε.

Ἀλλά τό πρόβλημα δέν σταματᾶ ἐδῶ. «Ποῦ εἶναι τά Πανεπιστήμια νά ἀρθρώσουν λόγο» διερωτᾶται ὁ κ. Σάλλας! Ἀλήθεια, ποιά Πανεπιστήμια; Αὐτά πού εἶναι δέσμια κομματικῶν ἀγκυλώσεων, ἤ στήν χειρότερη περίπτωση γίνονται γιάφκες ἀναρχικῶν καί κακοποιῶν στοιχείων; Μιά ἄλλη πτυχή αὐτή τοῦ ἑλληνικοῦ προβλήματος, ἡ ὁποία μᾶς διαφοροποιεῖ ἀπό κάθε ἄλλη χώρα, εὐρωπαϊκή καί μή. Ἔχουμε δηλαδή καί πρόβλημα παιδείας. Πρόβλημα πού δέν θά λυθεῖ μέ τήν ἐγκατάσταση ὀλίγων ξένων πανεπιστημίων, διότι αὐτά δέν ἀρκοῦν γιά νά φέρουν τήν ἀπαιτουμένη ἀλλαγή νοοτροπίας. Ἐν τῷ μεταξύ, ἡ διεθνής κατάστασις διαφοροποιεῖται καθημερινῶς. Οἱ ἐξελίξεις τρέχουν. Καί ἐμεῖς μένουμε πίσω. Χάνουμε τό σήμερα καί ὑποθηκεύουμε τό αὔριο.

Απόψεις

Γιώργος Ανδρούτσος: Ο πολυβραβευμένος διεθνούς φήμης ζωγράφος παρουσιάζει στην Ιαπωνία την πέμπτη ατομική του έκθεση

Εφημερίς Εστία
​Ο Γιώργος Ανδρούτσος, διακεκριμένος Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης, παρουσιάζει την πέμπτη ατομική του έκθεση με τίτλο «George Androutsos Exhibition» τον Μάιο του 2025 στην γκαλερί SZK, στην Τσιγκασάκι της Καναγκάουα, Ιαπωνία.

Ἡ ἀπάθεια στό Αἰγαῖο πληρώνεται: «Τετελεσμένα» δημιούργησε τό «Ὀρούτς Ρεΐς»

Εφημερίς Εστία
Ὁ Χακάν Φιντάν ὑποστηρίζει ὅτι ἡ Τουρκία χάραξε στήν κρίση τοῦ 2020 τά ἐξωτερικά ὅρια τῆς ὑφαλοκρηπῖδος της

Οἱ Βρυξέλλες δέν εἶναι τό κέντρο τοῦ κόσμου

Εφημερίς Εστία
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ σκεπτικισμό ἀντιμετωπίζουμε τίς ἐξαγγελίες καί τά προγράμματα φορέων τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως περί ἀμυντικῆς βιομηχανίας καί στρατηγικῆς αὐτονομίας.

Ὁ Μάκης Βορίδης προειδοποιεῖ τήν Γερμανία γιά τούς μετανάστες

Εφημερίς Εστία
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ δέν πρόκειται νά ἀποδεχθεῖ εὔκολα ὁποιοδήποτε αἴτημα τῆς Γερμανίας νά ἐπιστραφοῦν στήν Ἑλλάδα μετανάστες πού ἔχουν λάβει πρῶτο ἄσυλο στήν χώρα μας.

Ἕνας ἁγνός, ἄδολος ὀπαδός τῆς Τέχνης τῶν Μουσῶν

Δημήτρης Καπράνος
Ὁ Γιῶργος Χαρωνίτης, πού ἔφυγε ἀπό κοντά μας ἥσυχα, ὅπως ἔζησε, στά μόλις ἑβδομήντα του χρόνια, ἦταν ἕνας ἐξαιρετικός δημοσιογράφος, ἕνας συνεπής στίς ἀρχές του ἄνθρωπος, μία ἤρεμη ‒ἄν καί Κρητικός‒ μορφή, ἕνα παιδί πού ἀσπάσθηκε τήν θρησκεία τῶν Μουσῶν ἀπό μικρός καί προσπάθησε νά μᾶς μεταδώσει ἐκείνη τήν πολύπλοκη μορφή πού ἔχει ἡ ἄδολη ἀγάπη γιά τήν Μουσική.