Εἶναι ὁ κλάδος πού ἀπασχολεῖ ἀποκλειστικῶς Ἕλληνες ναυτικούς. Ὁ κλάδος ὁ ὁποῖος κρατᾶ τά πολυάριθμα ἑλληνικά νησιά σέ ἐπαφή καί σχέση μέ τήν ἠπειρωτική χώρα.
Ὁ κλάδος μέσω τοῦ ὁποίου μεταφέρονται στήν ἠπειρωτική χώρα ἀλλά καί στό ἐξωτερικό τά προϊόντα τῶν ἑλληνικῶν νησιῶν. Εἶναι ἡ ἑλληνική ἀκτοπλοΐα, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ γιά τήν Πολιτεία τό «ἀποπαίδι» τοῦ κλάδου τῶν μεταφορῶν, πού δέχεται τήν πίεση τοῦ ἀνταγωνισμοῦ ἀπό τό –φθηνό πλέον– ἀεροπλάνο, ἀλλά ἀντέχει…
Εἶναι ἡ ἀκτοπλοΐα, ἡ ὁποία «ἔστειλε ἀδιάβαστο» μέχρι τώρα ὅποιον ἐπεχείρησε νά τήν ὑπηρετήσει (Τυπάλδοι, Εὐθυμιάδης, Καραγεώργης, Βεντούρηδες, Ἀγούδημος, Σφηνιᾶς, Κυρτάτας, Σφηνιᾶς, Βγενόπουλος), ἡ ἑλληνική ἀκτοπλοΐα ἡ ὁποία σήμερα διαθέτει ἕναν σύγχρονο καί ἀξιόπιστο στόλο… Δέν ἐπιτελεῖ, ὅμως, μόνο μεταφορικό ἔργο ἡ ἑλληνική ἀκτοπλοΐα. Ἀναπτύσσει καί δράσεις κοινωνικές, σημαντικές γιά τήν χειμαζόμενη ἑλληνική κοινωνία. Καί ἦταν ἐξαιρετικά ὄμορφη ἡ ἐμπειρία μας ἀπό τήν ἐπαφή μέ τούς ἐκπροσώπους τῆς Blue Star Ferries καί τοῦ «Ἐθνικοῦ Κέντρου Ἔρευνας Φυσικῶν Ἐπιστημῶν “Δημόκριτος”», γιά ἕνα ταξίδι εἰδικά σχεδιασμένο γιά μαθητές Δημοτικῶν Σχολείων τῶν νησιῶν τοῦ Αἰγαίου.
Μέ τήν δράση «Ἐπιστήμη ἐν πλῶ» ἐπιτυγχάνεται ἡ ἐπαφή καί ἐνημέρωση τῶν μαθητῶν μέ τίς ἐξελίξεις τῆς ἐπιστήμης καί ἡ διάχυση τῆς γνώσεως, μέσω εἰδικά σχεδιασμένων διαδραστικῶν ἐκπαιδευτικῶν προγραμμάτων.
Καί ἦταν ὡραῖα ὅσα ἀκούσαμε ἀπό τούς ἐκπροσώπους τοῦ «Δημοκρίτου» οἱ ὁποῖοι ὀργάνωσαν καί ἐξετέλεσαν τήν «δράση» στήν Ρόδο, φέροντας τούς μαθητές τῶν δημοτικῶν σχολείων τοῦ νησιοῦ σέ ἐπαφή μέ τήν χημεία, τήν βιολογία, τήν πληροφορική, μέ σκοπό νά ἀντιληφθοῦν τήν σημασία τῶν τεχνολογικῶν ἐπιτευγμάτων, τήν σημασία τῆς παρατηρήσεως τοῦ πειράματος καί τήν ἀξία τῆς ἐρευνητικῆς διαδικασίας γιά τήν κοινωνία.
«Ἦρθε ἕνα διθέσιο σχολεῖο ἑνός χωριοῦ 50 χιλιόμετρα ἀπό τήν πόλη τῆς Ρόδου, χωρίς νά μᾶς ἔχει εἰδοποιήσει. Δέν εἶχα δικαίωμα νά ἀρνηθῶ σέ αὐτά τά παιδιά!» μοῦ εἶπε ὁ δάσκαλος καί μέ παρακάλεσε νά βρῶ κάποιο κενό, κάποια θέση, γιά τούς μαθητές του. Συγκινήθηκα καί τοῦ εἶπα: «Μά τί λέτε; Ἐμεῖς σᾶς εἴμαστε εὐγνώμονες» καί, φυσικά, βρήκαμε θέσεις. Στά παιδιά ἐκεῖνα δέν χρειάστηκε νά μιλήσουμε οὔτε μία φορά γιά “συνεργασία”. Ἤξεραν καλύτερα ἀπό ὅλους μας τί σημαίνει νά συνεργάζεσαι!» μᾶς εἶπε ὁ συνεργάτης τοῦ «Δημοκρίτου» Ν. Κουκιανάκης.
«Θά συνεχίσουμε τό πρόγραμμα καί τήν συνεργασία μέ τόν “Δημόκριτο” καί θά προσπαθήσουμε νά συμπεριλάβουμε ὅλο τό νησιωτικό σύμπλεγμα τοῦ Αἰγαίου» ἀνέφερε ὁ Σ. Πασχάλης τῆς Blue Star.
«Δημιουργοῦμε δυναμικές συμμαχίες καί στόν χῶρο τῆς Ἐκπαιδεύσεως καί τῆς ἐπικοινωνίας τῆς Ἐπιστήμης. Ὁ στόχος μας εἶναι νά καλλιεργήσουμε στούς μαθητές τήν ἀγάπη γιά τίς θετικές ἐπιστῆμες. Σήμερα εἶναι ἐπιτακτική ἡ ἀνάγκη οἱ μαθητές νά ἀναπτύξουν δημιουργική, κριτική σκέψη. Ἡ ἄμεση ἐπαφή μέ τό πείραμα καί τήν ἔρευνα βοηθᾶ ἀκριβῶς τήν κατεύθυνση αὐτή» ἀνέφερε ὁ πρόεδρος τοῦ «Δημοκρίτου» Κ. Νούνεσης.
Φύγαμε μέ ἐξαιρετική διάθεση καί μέ τήν πεποίθηση ὅτι καλῶς ἀγαπᾶμε τήν ἑλληνική ἀκτοπλοΐα, ἡ ὁποία προσπαθεῖ νά ἐπιβιώσει μέσα στήν πολυετῆ κρίση. Ἄς τήν ἀγαπήσει καί τό κράτος…