ΕΤΟΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΕΩΣ 1876
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Πειρατεῖες, «λαδώματα» καί ἄλλες ἱστορίες

Ποιός εἶπε ὅτι ἡ διαφθορά καί τό «λάδωμα» εἶναι γνώρισμα μόνο τῆς στεριᾶς;

Ὅσο κι ἄν ἀκούγεται περίεργο ἡ Ναυτιλία, μέσω τῆς ὁποίας κινεῖται τό 95% τοῦ παγκοσμίου ἐμπορίου (τό ἔχετε σκεφθεῖ ποτέ αὐτό;), ἀντιμετωπίζει ὀξύτατο πρόβλημα μέ τήν διαφθορά καί τόν χρηματισμό ὁρισμένων ὑπηρεσιῶν. Τόσο, πού ὑποχρεώνεται νά ἐπεμβαίνει ὁ Διεθνής Ναυτιλιακός Ὀργανισμός (ΙΜΟ), ἤτοι τό ναυτιλιακό τμῆμα τοῦ ΟΗΕ! Κι ὅπως ἀναφέρουν οἱ πληροφορίες ἀπό τόν διεθνῆ ναυτιλιακό χῶρο τό θέμα τῆς διαφθορᾶς τείνει νά λάβει τήν μορφή «μάστιγας».

Ἦταν δέ φυσικό νά παρέμβει ὁ ΙΜΟ, ὁ ὁποῖος ἀποφάσισε νά ἐντάξει στήν ἀτζέντα θεμάτων πρός διερεύνηση καί συζήτηση τό θέμα: «Διαφθορά στή Ναυτιλία». Στό πλαίσιο αὐτῶν τῶν ἐνεργειῶν 174 κράτη μέλη τοῦ ΙΜΟ ζήτησαν τή λήψη μέτρων μέσω τῆς δημιουργίας μιᾶς «χάρτας» κατευθυντήριων γραμμῶν οἱ ὁποῖες θά βοηθήσουν στήν καταπολέμηση τοῦ φαινομένου. Ὁ Ὀργανισμός ἔθεσε ἤδη χρονικό περιθώριο ἕως τό 2021 γιά τήν ὁλοκλήρωση ὅλου τοῦ ἐγχειρήματος, ὑπό τόν τίτλο «anti-corruption practices and procedures».

«Ὑπάρχουν περιπτώσεις κατά τίς ὁποῖες ἀνεβαίνουν ἀκόμη καί σέ νεότευκτα πλοῖα οἱ τοπικές ἐλεγκτικές ἀρχές καί “διαπιστώνουν” προβλήματα σέ διάφορα μηχανικά ἤ ἠλεκτρονικά σημεῖα τά ὁποῖα δέν ὑπάρχουν! Καί μέσα σέ ἐλάχιστο χρόνο σέ πληροφοροῦν ὅτι στό λιμάνι βρίσκονται ἤδη, διαθέσιμα, τά συγκεκριμένα ἀνταλλακτικά πού χρειάζεσαι γιά νά μπορέσεις νά ἐπισκευάσεις “τήν ζημιά” καί νά φύγεις! Φυσικά, τά ἀνταλλακτικά ἔχουν φθάσει στό λιμάνι πρίν φθάσει τό πλοῖο καί πρίν γίνει ὁ ἔλεγχος!» λένε οἱ γνωρίζοντες…

Καί ὅπως κατήγγειλε πλοιοκτήτης, μέσα στό «κοστολόγιο» πού τοῦ ἔστειλε ὁ πράκτοράς του, γιά ἐργασίες πού θά πραγματοποιοῦσε τό πλοῖο του σέ συγκεκριμένο λιμάνι, ὑπῆρχε καί ἕνα κονδύλι 6.000 δολλαρίων, «γιά νά ἀφήσουν οἱ ἀρχές τό πλοῖο νά φύγει»!

Κι ἕνας ἄλλος, στό πλοῖο τοῦ ὁποίου οἱ τοπικές ἐλεγκτικές ἀρχές ἀνακάλυπταν συνεχῶς «ζημιές» χωρίς νά ὑπάρχουν, ἀναγκάσθηκε νά πληρώσει 18.000 δολλάρια, κάτι σάν «λύτρα» δηλαδή, προκειμένου οἱ «αὐστηρές ἀρχές» νά ἀφήσουν νά ἀποπλεύσει τό ναυλωμένο βαπόρι!

Καί, ὅπως τοῦ εἶπε ὁ πράκτορας, μερίδιο ἀπό τό ὡς ἄνω ποσό πῆραν 29 ἄτομα, πού ἐργάζονταν στό συγκεκριμένο λιμάνι!

«Τό πρόβλημα δέν εἶναι μόνο θέμα τῶν Ἀρχῶν τῶν Λιμανιῶν ἀλλά γενικότερης πολιτικῆς τῆς ὅποιας χώρας ἀντιμετωπίζει πρόβλημα διαφθορᾶς. Καί τό ἐρώτημα εἶναι ἄν οἱ κυβερνήσεις γνωρίζουν τό πρόβλημα καί κάνουν ὅτι “δέν ἄκουσαν τίποτε” ἤ ἄν πράγματι τό ἀγνοοῦν».

Ὁ ΙΜΟ ἔχει ἐπιδείξει ἰδιαίτερη εὐαισθησία γιά τό συγκεκριμένο θέμα καί ἤδη καταβάλλεται προσπάθεια ὥστε τά «εὐπαθῆ» κράτη νά δημιουργήσουν Τμῆμα Ἐσωτερικῶν Ὑποθέσεων πού θά ἐρευνᾶ ἐπώνυμες καταγγελίες περί διαφθορᾶς.

Διαπιστώνεται ἔτσι ὅτι τά πλοῖα δέν ἔχουν νά ἀντιμετωπίσουν μόνο τήν ἔνοπλη πειρατεία, γιά τήν ὁποία πολλοί πλοιοκτῆτες καταβάλλουν μεγάλα ποσά προκειμένου νά ἐπιβιβάσουν στά πλοῖα τους ἔνοπλες ὁμάδες μισθοφόρων «κομμάντο», ἀλλά καί τήν διαφθορά, μέ τά διάφορα «μπαξίσια», πού ἄν τά ἀθροίσει κανείς βλέπει ὅτι φθάνουν σέ πολύ ὑψηλούς ἀριθμούς. Ποιός εἶπε ὅτι ἡ θάλασσα εἶναι εὔκολη ὑπόθεση;

Απόψεις

Εστία Επενδυτική: Ασφαλιστικά μέτρα για τον τρόπο που επελέγησαν τα Μ.Μ.Ε. της «λίστας Πέτσα»

Εφημερίς Εστία
Kαταθέσαμε σήμερα ασφαλιστικά μέτρα για τον τρόπο που επελέγησαν  τα Μ.Μ.Ε.,  στα οποία διανεμήθηκε το περίφημο κονδύλι των 20 εκ. (διαδικασίες, κριτήρια κλπ.)

Ανεύθυνοι στρέφουν τις μαθητικές καταλήψεις εναντίον της αμύνης της χώρας

Εφημερίς Εστία
Ὕποπτα παιγνίδια καί ρεσιτάλ λαϊκισμοῦ σέ δύσκολους καιρούς

Τῶν ἀχράντων μυστηρίων

Μανώλης Κοττάκης
EXEI KANEI ἡ Κυβέρνηση λάθη στήν διαχείριση τῆς πανδημίας; Προφανῶς καί σοβαρά

Κλείνουν τά περίπτερα, μίνι μάρκετ καί κάβες ἀπό τά μεσάνυκτα

Εφημερίς Εστία
Γιά νά περιορισθεῖ ἡ συγκέντρωσις τῶν νέων στίς πλατεῖες

Ἡ φτώχεια θέλει καλοπέραση καί χιοῦμορ!

Δημήτρης Καπράνος
Ἄν τά πράγματα εἶναι ὅπως τά φαντάζομαι, δέν πρέπει νά ὑπάρχει Ἕλληνας ὁ ὁποῖος δέν ὀφείλει χρήματα