Ὅταν ὁ Ἐπίτροπος ζητᾶ νά… ὁρισθεῖ Ἐπίτροπος

Τήν οἰκουμενικότητα τῆς ἑλληνικῆς ἐμπορικῆς Ναυτιλίας καί τήν δυνατότητά της νά στέκεται ὑπεράνω κομμάτων, παρατάξεων καί συνόρων ἀπέδειξε τό χθεσινό γεῦμα ἐργασίας στήν Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιῶς.

Κεντρικός ὁμιλητής ἦταν ὁ πρώην Ἐπίτροπος στήν Κομμισσιόν, πρώην ὑπουργός καί βουλευτής σήμερα τῆς Νέας Δημοκρατίας (καί δήμαρχος Ἀθηναίων ἐπί δύο τετραετίες), Δημήτρης Ἀβραμόπουλος.

Θέμα τῆς συζήτησης «Ἡ σημασία τῶν εὐρωπαϊκῶν ἐκλογῶν γιά τήν ἑλληνική Ναυτιλία».

Παρόντες οἱ ὑποψήφιοι εὐρωβουλευτές Ἀνδρέας Λοβέρδος (πρόεδρος τοῦ κόμματος Δημοκράτες), Πέτρος Κόκκαλης (γραμματεύς τοῦ κόμματος Κόσμος), νῦν εὐρωβουλευτής, Παναγιώτης Κουρουμπλῆς (ΣΥΡΙΖΑ), πρώην ὑπουργός, καί οἱ ὑποψήφιοι εὐρωβουλευτές τῆς Νέας Δημοκρατίας Γιῶργος Μουρούτης, Ἐλεονώρα Μελέτη, Βανέσσα Ἀρχοντίδου καί Παναγιώτα-Νιόβη Χριστοπούλου.

Στήν ὁμιλία του ὁ Δ. Ἀβραμόπουλος στάθηκε κυρίως στό ὅτι ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωσις, παρά τήν πάροδο ἀρκετῶν ἐτῶν, δέν ἔχει ἀκόμα κατορθώσει νά ἀποκτήσει ἑνιαῖο βηματισμό, ἐνῶ ἡ γραφειοκρατία πού ἐπικρατεῖ στούς κύκλους της «θά μποροῦσε νά τρομάξει ἀκόμη καί ἐμᾶς τούς Ἕλληνες».

Ἀνεφέρθη ἐπίσης στόν παγκόσμιο χαρακτῆρα τῆς Ναυτιλίας καί στόν ρόλο τόν ὁποῖο διαδραματίζει στήν παγκόσμια οἰκονομική κοινότητα.

«Ἀμφιβάλλω γιά τό ἐάν ἡ Ε.Ε. ἔχει ἀντιληφθεῖ ἐπακριβῶς τήν σημασία πού ἔχει γιά τήν Εὐρώπη ἡ Ναυτιλία» εἶπε χαρακτηριστικά, ἐνῶ τήν ἴδια στιγμή ἀκούσθηκε ἀπό τά πρῶτα τραπέζια καί μία ἀπορία: «Ἡ Ε.Ε. δέν τό ἔχει ἀντιληφθεῖ. Ἡ Ἑλλάδα πότε θά τό ἀντιληφθεῖ;».

Ἡ πρόταση ὅμως τοῦ Δ. Ἀβραμόπουλου πού προκάλεσε αἴσθηση ἦλθε περί τό τέλος τῆς ὁμιλίας του, ὅταν ζήτησε ἀπό τήν ἑλληνική πλευρά νά προτείνει στήν Κομμισσιόν τόν ὁρισμό Ἐπιτρόπου γιά τήν Ναυτιλία.

Ἡ πρότασις προκάλεσε αὐθόρμητο χειροκρότημα στήν κατάμεστη ἀπό στελέχη τῆς Ναυτιλίας αἴθουσα, ἐνῶ ἀκούσθηκε ἡ ἄποψις ὅτι «ὁ Ἐπίτροπος Ναυτιλίας πρέπει νά εἶναι Ἕλληνας».

Ἀκολούθως, μίλησαν καί παρουσιάσθηκαν οἱ ὑποψήφιοι εὐρωβουλευτές οἱ ὁποῖοι παρουσίασαν τίς θέσεις καί τά στοιχεῖα τῶν βιογραφικῶν τους.

Ἐντυπωσίασε ἡ ὁμιλία τοῦ Πέτρου Κόκκαλη, ὁ ὁποῖος στάθηκε ἰδιαιτέρως στήν σημασία πού πρέπει νά ἀποκτήσει ἡ Ναυτιλία γιά τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, ἀρκεῖ νά ἀκολουθεῖ καί ἐκείνη τούς κανόνες πού κατά καιρούς ἐπιβάλλονται γιά τήν προστασία τοῦ θαλασσίου καί τοῦ γενικότερου περιβάλλοντος.

«Ἔχουμε γραφειοκρατία ἀλλά τουλάχιστον ἄς γνωρίζουμε ὅτι ἄν κάποιοι χάσουν τήν ζωή τούς σέ ἕνα δυστύχημα, ἡ ὑπόθεση θά φθάσει γρήγορα στόν φυσικό δικαστή καί θά ἀποδοθοῦν οἱ εὐθῦνες. Δηλαδή, νά ξέρεις ὅτι θά πάρεις τό τραῖνο καί θά φθάσεις στόν προορισμό σου», ἀνέφερε ὁ πρόεδρος τοῦ κόμματος Κόσμος.

Ὁ Ἀνδρέας Λοβέρδος χαρακτήρισε τό κόμμα του «γνήσιο Κέντρο» ἀναφέροντας ὅτι οὔτε ἡ Δεξιά οὔτε ἡ Ἀριστερά πέτυχαν νά δώσουν στήν Ἑλλάδα ἐκεῖνα τά ὁποῖα κατά καιρούς ὑποσχέθηκαν.

Ἀνέφερε ὅτι τό κόμμα του ἔχει ενταχθεί ἤδη στήν ὁμάδα τῆς ὁποίας ἠγεῖται ὁ Ἐμμανυέλ Μακρόν καί κατέληξε λέγοντας:«Θέλουμε νά πᾶμε στήν Εὐρωβουλή καί ὅταν λήξει ἡ θητεία μας νά θυμοῦνται τά ὀνόματά μας», ἀπευθύνοντας ταυτοχρόνως στόν πρόεδρο τῆς Λέσχης Γιῶργο Ἀλεξανδράτο τό ἐρώτημα: «Μπορεῖς νά μοῦ πεῖς τά ὀνόματα τῶν Ἑλλήνων εὐρωβουλευτῶν σήμερα;», χωρίς νά λάβει ἀπάντηση.

Οἱ ὑποψήφιοι εὐρωβουλευτές τῆς Ν.Δ., νεώτεροι καί πρωτόπειροι στήν πολιτική, κράτησαν χαμηλούς τόνους, ἐνῶ ὁ ὑποψήφιος τοῦ ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Κουρουμπλῆς ἀνεμνήσθη στιγμῶν ἀπό τήν ὑπουργική του θητεία στήν Ἀκτή Βασιλειάδη.

Τέλος, ἔγινε ἀναφορά στήν ἀνάγκη νά ὑπάρξει συστηματικό lobbying ἀπό ἑλληνικῆς πλευρᾶς, ἀλλά οἱ ἐπιχειρηματίες εἶναι ἐκεῖνοι πού πρέπει νά καταβάλουν τά ἀπαιτούμενα ποσά. Ἀκολούθησε ἀπόλυτη σιγή.

Απόψεις

«Χρῖσμα» Κίμπερλυ στόν Νῖκο Δένδια

Εφημερίς Εστία
Ὁ πρῶτος Ἕλλην ὑπουργός πού φωτογραφίζεται μέ τήν Ἀμερικανίδα πρέσβυ – Καί ὁ Β. Κικίλιας στό πλευρό της – Ἀνοίγει θέμα γιά τό λιμάνι τοῦ Πειραιᾶ καί τήν COSCO – «Κεραυνοβόλος» ἐπικοινωνιακή προέλασις τῆς κ. Γκίλφοϋλ

Ἐκρηκτικό κλῖμα

Μανώλης Κοττάκης
Εδῶ καί καιρό εἶναι σαφές, εἰδικῶς μετά τήν ὀπισθοχώρησή της στήν ὑπόθεση τῆς ἐκταφῇς τῶν θυμάτων τῶν Τεμπῶν, ὅτι ἡ Κυβέρνηση ἔχει χάσει τήν πρωτοβουλία τῶν κινήσεων.

Ὄπισθεν ὁλοταχῶς τῆς Κυβερνήσεως λόγῳ τῶν ἐντόνων ἀντιδράσεων γιά τά ΕΛΤΑ

Εφημερίς Εστία
Υπό τό βάρος τῶν σφοδρῶν ἀντιδράσεων ἀπό πολῖτες, τοπικούς φορεῖς, ἀκόμα καί στελέχη τῆς Νέας Δημοκρατίας, τά ΕΛΤΑ ἔκαναν ἕνα βῆμα πίσω, ἀναθεωρῶντας τό σχέδιο μαζικῶν ἀναστολῶν λειτουργίας.

Νά τήν βράσω ἐγώ τέτοια πρόοδο

Δημήτρης Καπράνος
«Βγῆκα λίγο ἔξω νά περπατήσω στό Πασαλιμάνι, ἀκουγόταν ἀπό ἕνα διαμέρισμα στόν πρῶτο ἡ τηλεόραση, ἔπαιζε εἰδήσεις, περνάω ἀπό δίπλα, ἀκούω τή φωνή μιᾶς ἡλικιωμένης γυναίκας νά λέει: “Σᾶς παρακαλῶ πάρα πολύ, μήν κλείνετε τό ταχυδρομεῖο μας, ποῦ θά πηγαίνω ἐγώ τώρα νά πληρώνω τά τηλέφωνά μου, τά ἠλεκτρικά μου, τά νερά μου;”.

Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 1965

Πρό 60 ἐτῶν
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΔΑΙΜΟΝΙΟΝ!